Children of the CornStephen King

92 minut

česky: Kukuřičné děti
rok: 1984
režie: Fritz Kiersch
scénář: Stephen King (short story), George Goldsmith (screenplay)
hrají: Peter Horton (Burt), Linda Hamilton (Vicky), R.G. Armstrong (Diehl), John Franklin (Isaac), Courtney Gains (Malachai), Robby Kiger (Job), Anne Marie McEvoy (Sarah (as AnneMarie McEvoy), Julie Maddalena (Rachel), Jonas Marlowe (Joseph), John Philbin (Amos)
produkce: Donald P. Borchers, Earl A. Glick, Terrence Kirby, Mark Lipson
hudba: Jonathan Elias
keywords: cult, worship, corn, human-sacrifice, child-strangling, suitcase, farm, reverse-footage, monopoly-the-board-game, remade, lifting-person-in-air, possession, death, time-loop, child-killing-child, dead-children, cult-favorite, back-from-the-dead, young-boy, meat-cleaver, další...
hits: 7434

Přidáno: 09. listopad 2008

Milenecká dvojice Burt a Vicky si vyrazí kamsi na výlet mimo svou domovinu (i kdybyste mě zabili, nevzpomenu si kam přesně a za jakým účelem). Při strastiplném bloudění náhodou srazí malého chlapce, který byl však ještě před nehodou smrtelně raněn. Aby toho nebylo málo, náš pár nakonec dorazí do zapadlého městečka Gatlin. Místo ale spíše připomíná město duchů. Jaké je jejich překvapení, když zjistí, že zde nežijí žádní dospělí lidé, nýbrž jejich děti, vedené fanatickým Issacem a jeho kumpánem Malachaiem. Právě tento „kukuřičný kult“ tu povraždil všechny dospělé ve jménu Toho, co chodí mezi řádky. Nyní, po jejich příchodu, unesou Vicky, kterou chtějí obětovat samotnému ďáblovi. Podaří se Burtovi, za pomoci dvou „nezkažených“ sourozenců, u nichž najde útočiště, svou milovanou zachránit?

Snímek byl natočen podle stejnojmenné povídky mistra hrůzy Stephena Kinga. Pro hororové fanoušky je to obecně známá věc. Nebudu se tedy o detailech více rozepisovat. Přiznám se ale, že Kukuřičným dětem do dneška moc neholduju. Nikdy jsem těmto filmům zkrátka nepřišel na chuť. Ale jednička mi přijde celkem povedená, tak by byla škoda ji zde nemít.

Pořád mám ale ten pocit, že první díl měl slušné ambice stát se opravdu dobrým hororem, jenže tato snaha i přes režisérovu zručnost (podle mne) moc nevyšla. Když začnu u obsazení, tak žádná sláva. Až na Lindu Hamilton (Sarah Connorová z Terminátora) tady nebudete asi nikoho znát a beztak podávají průměrné výkony. Koho jsem opravdu nenáviděl, byl ten nesympatický spratek Isaac. Jeho ječení mi lezlo krkem, a když se mu konečně dostalo, co si právem zasloužil, hrozně se mi ulevilo. Přál jsem mu to. I ten zrzek Malachai mi byl sympatičtější. Povedený to synek. Dobrota z něho přímo sálá. Ale to už byl zcela jistě záměr tvůrců.

Drtivá většina scén se odehrává za dne, na kvalitě snímku to ale neubírá, ba naopak. Při Burtově prozkoumávání opuštěného městečka si můžeme plně vychutnat chladnou prázdnotu tohoto bohem zapomenutého místa s všudypřítomným zlem. Bodycount tu neřešte. Když nepočítám úvodní scénu vyvraždění café baru, tak zde zemřou pouze dva človíčci, což je na horor dost málo. Jenže koho mají děcka zabíjet, když už jsou ve městě samy, že? Co mi zde přijde jako úplná blbost je závěrečná scéna, kdy (SPOILER)jim hlavní hrdina začne promlouvat do duše. Šílení caparti najednou odhodí svoje nářadíčko v podobě nožů a cepů, a stanou se z nich zase hodná a poslušná děcka! Po třech letech masakrování?(/SPOILER) Sorry, ale to i mně přijde jako trapárna. A triky na konci filmu jsou vysloveně špatné, na 80. léta je to vážně ostuda. Ještě dobře, že se zde neukázal samotný démon. Bůhví, jak strašlivě a odfláknutě by vypadal.

Abych furt jen nekritizoval, líbily se mi záběry na samotná kukuřičná pole, která se zdála být nekonečná. Ke všemu to ve vás vyvolá tušení, že s tou rostlinou prostě není něco v pořádku. Docela mě zaujala hudba, jež skvěle pasovala k atmosféře snímku - takový ten správný dětský chorál, z nějž mi nabíhá husina.

Bez debat se jinak jedná o to nejlepší, co z této nepříliš povedené a dlouhé série vzniklo. Kdyby si tvůrci dali trochu víc záležet, mé hodnocení by bylo určitě vyšší. Trochu je mi záhadou, jak mohlo – s klesající tendencí na kvalitě - vzniknout tolik pokračování. Škoda, film by si zasloužil být lepší, či mít povedenější sequely, už kvůli Stephenu Kingovi. Takhle musím dát 6/10 jako solidní průměr.