Právě je 51 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Poultrygeist: Night of the Chicken DeadTROMA

103 minut

režie: Lloyd Kaufman
scénář: Daniel Bova (writer), Gabriel Friedman (writer), Lloyd Kaufman (writer)
hrají: Jason Yachanin (Arbie), Kate Graham (Wendy), Allyson Sereboff (Micki), Robin L. Watkins (General Lee Roy), Joshua Olatunde (Denny), Caleb Emerson (Carl Jr.), Rose Ghavami (Humus / ACB Dancer), Khalid Rivera (Jose Paco Bell), Joe Fleishaker (Jared (as Mega Herz), Lloyd Kaufman (Mature Arbie)
produkce: Benjamin Cord (co-associate producer), Andrew Deemer, Jason Foulke, Gabriel Friedman, Michael Herz
keywords: chicken, fast-food, protest, zombie, lesbian, protest-sign, severed-hand, extreme-gore, masturbation, gross-out-comedy, bad-taste-humour, deus-ex-machina, cult-favorite, lesbian-relationship, surrealism, lesbian-kiss, lesbianism, severed-arm, zombie-violence, blood, další...
hits: 6793

Přidáno: 01. srpen 2008

Troma filmy jsou ... zvláštní. Objektivně vzato velmi špatné, plné záchodového humoru, nad kterým bychom normálně opovrhovali nos, ale je z nich poznat, že narozdíl od mnoha jiných "tak špatných, až jsou zábavné" filmů je to u těchto schválně. Nepodaří se to vždy, i Troma má za sebou svou dávku filmů tak špatných, až jsou nekoukatelné, ale když zrovna mají svůj den, bývá výsledkem fantasticky zábavná jízda, kterou se radši nikomu nechlubíte. To je případ Redneck Zombies, byli takový Tromeo and Juliet a takový je i muzikálový snímek Poultrygeist: Night of the Chicken Dead se zombie kuřaty.

Už z názvu je poznat, že film bude řádně ulítlý a že mu nebude nic svaté. A taky že ano. Politická korektnost se v Tromě nenosí a Poultrygeist si na mušku bere všechny a všechno - za svých necelých sto minut stihne urazit černochy, bělochy, indiány, mexičany, araby, tlouštíky, lesbičky, gaye, vesničany, puritány, válku v Iráku, fastfoodové řetězce a samozřejmě také proklatě dobrá kuřata.

Způsobů, jak probudit zombie, existuje celá řada, od zombifikujícího plynu přes virovou nákazu až po neznámé příčiny. Jednou z nejtradičnějších je ovšem znesvěcení místa, kde spočívají ostatky mrtvých, a přesně tohle je způsob, jak přišli na svět mrtví v Poultrygeistu: Když si na starém indiánském pohřebišti kmene Tromahawk zasouloží právě odgraduovaní středoškoláci Arbie a Wendy, probudí to mrtvé jen částečně a obejde se to vcelku bez následků, nepočítáme-li to, že Arbie přišel o anální panictví. Ovšem když si démonický generál Lee Roy postaví další pobočku svého fastfoodu American Chicken Bunker přímo vedle pohřebiště, popudí to duchy předků natolik, že se vtělí do padlých kuřat a nemrtví ptáci zakrátko zamoří celou oblast. Jatka plná krve, zvratků, průjmu a tragické romance ("How can I ever love someone who wants me to eat cock?") následují.

Poultrygeist se mi strašně špatně popisuje, protože se mi ani nechce uvěřit, jaká je to neskutečná ptákovina - myslel bych si, že už jsem vyrostl z humoru typu "tlouštík pobíhá po záchodě a sprchuje stěny sračkami", ale Poultrygeist zřetelně ukazuje, že asi ne. Jak se vůbec můžu smát mluvícímu chickenburgeru a jeho pubertálním slovním hříčkám ("I'm full of seamen but I'm not a submarine!" - pokud nechápete, zkuste si najít slova se stejnou výslovností a vzpomeňte si, čím byl chudák Paco Bell předtím, než se stal prodejním artiklem American Chicken Bunker). Sex s mraženým kuřetem? Brrr. A ty písničky, ty písničky! Vážně mi to připadalo legrační?

Ano. Je to smutné, ale ano. Pokud se dokážete oprostit od serioznosti a přijmout za fakt, že tyhle filmy jsou schválně dělány tak amatérsky, aby se jich mohli účastnit amatéři (nemalou, v případě Poultrygeistu skoro stoprocentní část hereckého obsazení tvoří Tromafandové), může to být opravdu sranda. Představte si, že vám - lidem bez jakékoli herecké, scénáristické nebo režisérské průpravy - nějaké studio dá peníze na realizaci svých nejšílenějších představ jen s jedinou podmínkou, totiž že se při tvorbě budete sami bavit, a zkuste odhadnout, jak bude vypadat výsledný film. Tak přesně tak vypadá Poultrygeist, a právě evidentní nadšení všech zúčastněných dělá z trapné blbosti zábavný snímek.

Trochu problematické to ale bude s porozuměním: Poultrygeist potřebuje, aby divák dost přesně rozuměl tomu, co se ve filmu říká a co se v něm zpívá. Vzhledem k četným narážkám na všechny možné reálie (naprosto skvělý monolog parodující Quintovo vyprávění o jeho setkání se žraloky) a k skoro neustávajícím dvojsmyslům plynoucím z podobné výslovnosti je otázka, jestli k něčemu budou titulky (pokud vůbec existují, když jsem je hledal, abych mohl do recenze vypsat přesné znění hlášek, tak jsem je nenašel) a ještě problematičtěji to vidím s překladem - některé hlášky půjdou přeložit celkem snadno ("Rozbijí sklo rychleji než za pět minut, které mi trvalo, než jsem z Wendy udělala prvotřídní lesbu!" - "Kruci! To musíme něco udělat, než sklo promění v lesbu!"), jiné už hůř a jiné asi vůbec ne. No, uvidíme, jak se s tím Řitkavideo popere...

Poultrygeist je obtížně hodnotitelný. Hodnotit ho podle běžných kritérií nelze, to by dopadl nezaslouženě špatně. Dát mu vysoké hodnocení znamená koledovat si o nechápavé dotazy typu "Tys dal tomuhle víc než Evil Deadu?" Radši ho nebudu nikomu doporučovat, abych neputoval za Mahoneym do blázince, ale řeknu vám tohle: Jestli se vám tromafilmy líbí, jestli jste se smáli u Sgt. Kabukimana nebo u Killer Kondom, berte Poultrygeist všemi deseti.