Právě je 29 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

"Fear Itself" The SacrificeVampyres

USA, Kanada
44 minut

režie: Breck Eisner
scénář: Mick Garris (creator), Del Howison (short story "The Lost Herd")
hrají: Jeffrey Pierce (Point), Jesse Plemons (Lemmon), Rachel Miner (Chelsea), Mircea Monroe (Virginia), Stephen Martines (Diego), Reamonn Joshee (Navarro), Michelle Molineux (Tara), Bill Baksa (Reverend Janos), Walter Phelan (The Creature)
produkce: Peter Block (co-executive producer), Ben Browning, Wanda Chaffey, Andrew Deane, Adam Goldworm
hudba: Brian Tyler
keywords: fort, criminal, sacrifice, axe, hung-upside-down, knocked-out, fall-from-height, impalement, shot-in-the-chest, pistol, trap, bitten-in-the-neck, decapitation, shovel, vampire, blood-sucking, eaten-alive, revolver, lips-sewn-shut, burned-alive, další...
hits: 6722

Přidáno: 08. červen 2008

Sacrifice je první díl nové horrorové série Fear Itself, za kterou opět stojí Mick Garris. Mezi jeho prvním seriálem Masters of Horror a Fear Itself není prakticky žádný rozdíl. I tady za každou epizodou stojí nějaký (relativně) známý režisér, jenž měl víceméně volnou ruku v tom, jak bude jeho díl pojatý. Největším rozdílem je to, že namísto Showtime, seriál běží na NBC, které má více diváků a tudíž se muselo víc stříhat. Pod slovem víc si představte, že nejdrsnější záběr v Sacrifice je ten, v němž dojde k propíchnutí postavy, přičemž kamera se po celou dobu dívá jinam a teprve až se postava napíchne, tak kamera ukáže, co z toho vzešlo. A podobné "chování kamery" je v celé epizodě, což je opravdu škoda, protože podle jejího scénáře by se dal natočit dost krvavý R-kový celovečerní film. V podání NBC, která stříhala opravdu všude, kde mohla, je výsledek takový nijaký. Dokázal bych si představit, že by tahle epizoda běžela v sobotu ráno, hned po nějakém díle Are you Afraid of the Dark. Po této stránce je Sacrifice zklamáním a obávám se, že v dalších dílech to nebude jiné. Na druhou stranu dobrá horrorová epizoda nestojí na gore, což by mohla dosvědčit řada seriálů v čele s výborným Tales from the Crypt.

Čtyři kriminálníci nacházejí úkryt ve staré dřevěné pevnosti, ve které bydlí tři svůdné dívky. Rozhodnou se na chvíli zůstat, protože jeden z nich je zraněný a vyžaduje lékařskou pomoc. Té se mu sice dostane, ale trochu jinak, než si představoval. Vypadá to, že nijak lepší osud nečeká ani zbylé tři hlavní hrdiny, když i jim začnou dívky usilovat o život. Později zjistí, že za jejich vražednými úmysly se skrývá něco víc. Zápletka prvního dílu není zrovna jedna z nejlepších. Především je dost provařená, naposledy byla použita ve Frontiere(s), a za druhé moc nevynikne, když jsou veškeré scény násilí z epizody vyeditovány. Až do chvíle, než se objeví nová záporná postava - (SPOILER)upír(/SPOILER) - je děj dost předvídatelný a nenápaditý. S příchodem monstra se to o nějaký řád zlepší, ve smyslu, že děj získá na zajímavosti. Po třicáté minutě je to podstatně lepší podívaná, děj plyne rychleji a díky přítomnosti monstra se zbytečně neptáte, o co těm podivně bledým dívkám jde. Nejsem si jistý, nakolik by mohl být původ monstra spoiler, ale raději se o něm rozepisovat nebudu. Ti bystřejší na to určitě přijdou z několika indicií okolo textu a možná i z nějakého toho obrázku. Mělo by stačit, když napíšu, že je dost povedené a jeden z několika málo důvodů, proč se na epizodu vůbec podívat (háček je ale v tom, že na obrazovce se objeví vždycky jen na chvíli).

Podle trivie na IMDb byl původní název pro Sacrifice Red Snow, protože v ní mělo sněžit. Nakonec muselo dojít k přejmenování, protože sněhu se chtělo padat jen před natáčením a těsně po něm. Můžeme si jen domyslet, jestli měl v epizodě hrát sníh nějakou větší roli - osobně bych si tipnul, že minimálně na začátku, kdy objeví pevnost, mělo původně sněžit. Určitě by to přidalo dílu na atmosféře, a v pozdější části i jen kdyby třeba trochu sněžilo za oknem, tak by to mělo něco do sebe. Epizodu režíroval Breck Eisner, a kdybych se nepodíval na IMDb, nevěděl bych o koho jde. Za sebou má jeden letní blockbuster - Saharu, jeden televizní sci-fi thriller Beyond a v přípravě tři remaky známých filmů (Creature from the Black Lagoon, The Crazies a Flash Gordon). Celkem podivná volba režiséra, jakým odstartovat novou horrorovou sérii - k porovnání s Masters of Horror: první sezónu začínal Don Coscarelli a druhou Tobe Hooper. Jak tedy celkově Sacrifice dopadla? Úplně špatná není - pro zajímavost scénář k ní napsal Mick Garris - a je lepší než nějaké slabší díly Masters of Horror. Na kvalitě mu přidávají momenty, kde se autor snaží dát postavám hloubku a vcelku povedený závěr. Sacrifice vás nevystraší, ani toho moc nepředvede, pokud jste ale fanoušky horrorových seriálů, nějak výrazně vás, dle mého názoru, nezklame.

Nejlepší scéna: ne zrovna nejlepší scéna, ale slušně jsem se vylekal, když se asi ve čtvrté minutě vynořila ze sněhu reklama na Celebrity Circus.