Právě je 107 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Creepshow IIIPranýřShort Stories

104 minut

režie: Ana Clavell, James Glenn Dudelson (as James Dudelson)
scénář: Ana Clavell (segment "Alice"), James Glenn Dudelson (segment "The Professor's Wife"), Scott Frazelle (segment "Haunted Dog"), Pablo C. Pappano (segment "Call Girl"), Alex Ugelow (segment "The Radio")
hrají: Stephanie Pettee (Alice (segment "Alice"), Roy Abramsohn (Alice Family #1: Father / Detective Jacobs (segment "Alice"), Susan Schramm (Alice Family #1: Mother (segment "Alice"), Bunny Gibson (Alice Family #1: Grandmother / Dean Thompson (segment "Alice"), Matt Fromm (Alice Family #1: Jesse (segment "Alice"), Nathan Kirkland (Alice Family #2: Father (segment "Alice"), Selma Pinkard (Alice Family #2: Mother (segment "Alice"), Kalena Knox (Alice Family #2: Grandmother (segment "Alice"), Brian Jacobs (Alice's Family #2 - Jesse (segment "Alice"), Leonardo Millán (Alice Family #3: Father (segment "Alice")
produkce: Ana Clavell, James Glenn Dudelson, Robert Franklin Dudelson
hudba: Chris Anderson
keywords: radio, professor, anthology, serial-killer, doctor, party, sex, hot-dog, stab, sandwich, trilogy, cult-director, mutation, sequel-to-cult-horror, parallel-universe, gore, hooker, no-opening-credits, pimp, blood, další...
hits: 8449

Přidáno: 26. leden 2007

Pokud by si snad někdo myslel, že Creepshow 3 je pokračování dvou známých horrorových antologií, byl by na hrubém omylu. Tento paskvil totiž nemá s předešlými dvěma filmy absolutně vůbec nic společného. Tedy až na název, ale ten, jak nás už několikrát historie naučila, nehraje pražádnou roli. Viz třeba italské filmy Terminátor 2 a Vetřelec 2. Takže co vlastně Creepshow 3 je? Nebo lépe řečeno, co původně mělo být? Mělo jít o dobře napsanou antologii horrorových povídek, které měly pokaždé skončit vtipnou pointou. Nic takového Creepshow 3 není, protože Stephena Kinga a George Romera vystřídali netalentovaní producenti (filmaři se jim říkat nedá) James Glenn Dudelson a Ana Clavell, kteří můžou za jeden z nejhorších zombie horrorů poslední doby Day of the Dead 2, což je další pokračování, které nemá s originálem nic společného. Třetí Creepshow je podobný případ jako "pokračování" House 3, Demons 3 a Zombie 3 a je až tak špatný, že by mu nepomohlo ani kdyby se jmenoval prostě Creepshow.

A to první dvě minuty nevypadaly vůbec špatně. Dívka Alice si to kráčí ulicí ke svému domu, a při tom potkává několik komiksově laděných postav: programátora, šíleného vědce, ap. Když vstoupí do domu, strhne se mezi rodinnými příslušníky dlouhý a zcela průměrný rozhovor (jak jsem později zjistil, průměrný zde znamená vysoce nadprůměrný) a Alicin otec začne po chvíli mačkat tlačítka na ovladači, který prý umí ovládat úplně všechno. Z nějakého podivného důvodu jím zamíří na Alici, která momentálně telefonuje a zmáčknutím tlačítka ji pošle do alternativní reality. To se projeví tak, že všichni, včetně komiksových postav na ulici, zmizí. Až do téhle chvíle mi to přišlo jako docela dobré. Povídka inspirovaná Alenkou v říši divů, cool! Bohužel, Alice se po pár vteřinách vrací do svého domu, aby zjistila, že ho obývá rodina afroameričanů (wtf!). Opět proběhne ten samý (!) rozhovor, jen s jinými herci, což je vzhledem k délce dialogu docela otravné, ale dá se to přežít. Otec opět namíří na Alici ovladač a ta se podruhé ocitá v jiné realitě. Že by se konečně začalo něco dít?! Omyl. Alice jde opět do domu (*sigh), kde nachází svoji rodinu tentokrát ve španělské verzi - opět probíhá ten samý rozhovor, jen je teď otitulkován, což asi mělo být vtipné. Asi. Ještě jednou dojde k otravnému přepnutí do jiné reality a Alice stojí před domem namaskovaná jako herečka, která neuspěla na castingu v Cabin Fever. Až doteď jsem si myslel, že ovladač (podobný tomu z filmu Click) pouze přepíná jazykové verze. No nic, zřejmě nemá cenu přemýšlet nad tím, proč to tak je, ono se to nakonec nějak vysvětlí. Alice se pokusí, konečně, jít někam jinam, což je fajn, ale co není až tak fajn, je to, že jí krvavé puchýře na nohách vůbec nevadí. Proč by taky, když se jedná o ultra levný makeup. Závěr téhle první povídky je tak dementní a nelogický, až jsem měl chuť to vypnout, ale řekl jsem si: Další části můžou být už jen lepší. Je to neuvěřitelné, ale nejsou.

Zbytek se dá shrnout jen do několika krátkých vět. Druhá část je o policistovi, který si na ulici od podivína koupí mluvící rádio, které začne poslouchat na slovo, aniž se divák dozví důvod. Nejprve ho dovede k penězům a poté ho nutí zabíjet všechny svědky. Tahle epizoda má (opět) nelogický scénář a hodně slabý konec. Třetí segment je o sériovém vrahovi, oblečené prostitutce, která vraždí své klienty. Vraždy jí prochází až do chvíle, kdy je jejím klientem upír. Tuhle ne až tak dementní část táhnou ke dnu především hodně slabí herci a fakt, že to celé stojí na nijak objevné pointě.

Předposlední epizoda je o dvou studentech, které si k sobě pozve šílený vědec (ano, ten z úvodu první části - asi jim došli herci), aby jim představil svoji snoubenku. Ta se chová nadmíru podivně a vzhledem k tomu, že v kuchyni něco pořád cinká a ona pokaždé odejde, studentům dojde, že vědcova snoubenka není člověk, ale stroj (dementní logika pokračuje i v této části), proto se ji pokusí rozebrat. Jedná se o nejkrvavější a paradoxně nejnudnější část.

Závěrečná epizoda je opět ztráta času. V ní se doktor dostane do role pronásledovaného duchem bezdomovce, kterého otrávil špinavým hotdogem (blbé, ale aspoň trochu originální). Aby scenárista diváky přesvědčil, že si doktor pronásledování duchem zaslouží, vykreslil ho jako velkého nelidu, který svým pacientům odmítá pomoci. Úmysl byl určitě dobrý, jen nechápu proč k němu do ordinace musí pacienti chodit půl hodiny, aby to skončilo tak, jak bylo jasné už od samého začátku. Celé to pak uzavírá "zábavná" scénka ze svatby šíleného vědce, které se zasmějí jen ti méně bystřejší z nás.

Creepshow 3 působí jako kdyby byl natočený na začátku devadesátých let, tedy v době kdy americká produkce chrlila spoustu podprůměrných a nezajímavých horrorů. Nenapadá mě jediný důvod proč se do této neslavné éry horroru vracet, když se v současné době našemu oblíbenému žánru tak daří. Nedoporučuji ho nikomu, a to ani ze zajímavosti. Nevím proč by se měl někdo na tuhle antologii dívat, když jakýkoliv díl ze seriálu Bojíte se tmy několikanásobně předčí cokoliv z tohoto děsného paskvilu. Přesnější hodnocení je 0/10, dle mého názoru si nezaslouží ani ten jeden bod.