Právě je 30 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Vampire BatsNature Amok

120 minut

česky: Upíři
režie: Eric Bross
scénář: Doug Prochilo (based on characters created by)
hrají: Lucy Lawless (Maddy Rierdon), Dylan Neal (Dan Dryer), Liam Waite (Game Warden Jay Schuster), Timothy Bottoms (Hank Poelker), Craig Ferguson (Fisherman #1), Brett Butler (Shelly Beaudraux), Tony Plana (Sheriff Herbst), Jessica Stroup (Eden), Arnie Pantoja (Jason), Brandon Henry (Aaron (as Brandon Rodriguez)
produkce: John J. Anderson, Jill Tanner, Randy Sutter, Robert M. Sertner, Peter Sadowski
hudba: Douglas J. Cuomo
keywords: bat, vampire-bat, swimming-pool, swimming-in-underwear, ecology, mismatched-bra-and-panties, panties, teen, bra, beautiful-woman, sequel, milf, pink-panties, underwear, brassiere, toxic-waste, girl-in-bra-and-panties, red-bra
hits: 6501

Recenzoval Jan Pokorný

Přidáno: 28. listopad 2006

Jedním z hororových žánrů je takzvaný "animal horor", kde hlavní roli hrají zvířecí monstra. Někteří hororoví režiséři si oblíbili dvacetimetrové anakondy, někoho fascinují půltunoví aligátoři a Eric Bross si vybral krvelačné upíry. Možná teď nehnete ani brvou, možná vám přejel mráz po zádech. Ale protože hororů s hady bylo natočeno nespočet a nějaký ten film s obřím krokodýlem či aligátorem jste taky určitě již viděli, a protože s tématem upírů vzniknul snad jenom snímek Tesáky (který tedy moc slavně nedopadl, viz jeho hodnocení), zkusíme dát Ericovi šanci a důkladněji se podívat na jeho nejnovější počin.

Vyvražďovačka. To bylo první slovo, které mě napadlo, když uplynulo prvních pár vteřin filmu. Hned ze začátku se totiž ocitáme mezi teenagery, kteří pořádají pravidelné opilecké orgie. Místo orosených piv však chlemtají jakési drogové koktejly. Sotvaže se jeden opojený mladík vzdálí z centra dění a zabloudí do přilehlých mokřad a bažin, je jasné, co bude následovat, a to se vzápětí také stane. Den na to je nalezen nejprve mrtvý srnec s tržnými ránami jako od žraloka a později i znetvořené tělo onoho nešťastníka. Kolem případu se začne ochomýtat profesorka biologie, jež chlapce učila a tím je v podstatě celý film vyřešen. Protože - když začne zohavených mrtvol přibývat, celé věci se neujme specialista, či expert na netopýry, ale právě dotyčná profesorka se svými studenty...

Logika filmu se totiž rovná inteligenčnímu kvocientu splešťule blátivé. Postavy jsou nereálné, chování upírů je nereálné, celé tohle je nereálné... a také je to nudné. Film s názvem Vampire Bats by se měl točit asi kolem upírů, ale dávejte pozor: první útok, kdy jsou okřídlené myši vidět v celé svojí kráse, přichází po čtyřiceti minutách stopáže, což není na osmdesáti minutový snímek moc lichotivé. Do té doby vždy vidíme jen vyjevenou oběť, která se točí kolem své osy s hlavou vzhůru, poté se k ní snese kamera(jenž simuluje nálet upíra) a střih. Nicméně scéna prvního opravdového útoku je vcelku podařená a upíři útočí na dvou frontách - jednak na jakési výletní lodi a jednak na husté podzemní technopárty... konečně se dočkáme i nějakého toho detailnějšího hryzance. A pak ale znova následuje jen nudné pátrání, bezduchá jednání a spousta klišovitých a tisíckrát slyšených keců a úkonů. Film nepřináší opravdu nic nového, i když to jsem snad nemohl očekávat od snímku, který šel rovnou na video a do televize. Nečekal jsem jenom tolik té nudy.

Víc než film jsem snad sledoval časovač, který odpočítával vteřiny do konce, když přišla scéna, která mě opravdu rozesmála; banda studentů totiž zjistila, že upíři mohou tančit, jak oni pískají. Konkrétně, že reagují na jakési basy, reverby či nějakou dunivou hudbu linoucí se z reprobeden. Šup, hraje první reprák a všichni upíři hrrr k němu... a teď bacha a druhý reprák a upíři zase k němu... takže pomocí tohoto fígle nalákají všechny(!) pisklavé ušatce do podzemní chodby a usmrtí je horkou párou...

Vampire Bats jsou v určitých scénách podobní hororu Silent Predator, ale celkově jsou mnohem horší. Film na mě nedýchnul vůbec žádnou atmosféru, neobsahuje ani jednu lekačku, není slizký, odporný, prostě nic. Žádná zvýšená srdeční pulsace, žádné okousané nehty, je to naprostá zbytečnost. Jsem si vědom toho, že jsem vám téměř celý příběh vyzradil, ale přečtení tohoto příspěvku vám bude trvat asi o osmasedmdesát minut kratší dobu, než shlédnutí film Vampire Bats. Věřte mi, o nic nepřijdete.