Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 117 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
Tuno NegroSlasher

Španělsko
110 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Přízrak univerzity
rok: 2001
režie: Pedro L. Barbero, Vicente J. Martín
scénář: Pedro L. Barbero (writer), Vicente J. Martín (writer)
hrají: Silke (Alejandra 'Álex' Alonso), Jorge Sanz (Eduardo 'Edu'), Fele Martínez (Víctor), Patxi Freytez (Trucha), Enrique Villén (Teo), Rebecca Cobos (Michelle (as Rebeca Cobos), Sergio Pazos (Alacrán), Javier Veiga (Marcial), Benjamín Seva (Insulino (as Benjamín Seba), Eusebio Poncela (Don Justo)
produkce:
hudba: Roque Baños, Alex Martínez
keywords: blood, splatter, female-nudity, black-comedy, gore, religion, sex, terror, slasher, mutilation, fight
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 7084

Recenzoval Gangrena

Přidáno: 04. listopad 2002

Začátek filmu, shodou okolností konec školního roku, nás zavádí na kolej university v Alkalá, přesněji na pokoj, který sdílí dvě (očividně užvaněné) studentky. První se chystá na Slavnost zpěváků, druhá má v plánu strávit noc na chatu ve společnosti internetového přítele, který si říká Tuno Negro - Černý zpěvák. O pár minut později se obě opět neplánovaně sejdou ve stejné kapli, každá doprovázena jedním zpěvákem. Křik, kterými jsou scény prosyceny má rozdílné příčiny. První dívka jím doprovází svůj orgasmus, druhá umírání.

Příběh pokračuje po prázdninách, kdy na universitu Salamanca, plnou rozverných studentů, z nichž některým očividně už dávno nebylo pětatřicet, přichází dívka Alex (Silke). Právě ona je ta „štastná”, které se na monitoru objeví zpráva od Černého zpěváka a první (ve filmu už druhá) vražda na sebe nenechá dlouho čekat. Po ní následují samozřejmě další, propracovanější, při kterých Tuno Negro kromě své zubaté dýky využívá i oheň. Pátrání Alex a jejích přátel po totožnosti vraha vede až do šestnáctého století, odkud pochází legenda o Černých zpěvácích (a o kterou ve filmu vlastně ani tak nejde) a taky ke zjištění, že Tuno Negro si nevybírá oběti náhodně. Zabíjí jen studenty s nejhorším prospěchem, což vysvětluje mottem „Nevědomost zabíjí.”

Podezřelých je spousta, obětí tak akorát. Odhalení totožnosti vraha je stylové, shodou okolností podobné pointě francouzského horroru Vidoq (Fantom Paříže), který vznikl ve stejném roce. Ke srovnání se nabízí i použití bojového umění v obou filmech i když na rozdíl od Vidoqa je zde využito jen okrajově.

Pokud jde o scény ve stylu „tohle už jsem někde viděl”, našlo by se jich tu víc. Třeba nápad , kdy budoucí oběť sleduje na svém počítači pohyb vraha díky miniaturní kameře v jeho masce, ovšem s dvouminutovou prodlevou, byl v prvním Vřískotu. Našly by se další a nejen z horrorů, ale to neznamená, že by to filmu uškodilo. Právě naopak, považuju to za dobré využití jinde málo uplatněných nápadů.

Jako milovník černého homoru jsem byl několikrát doslova nadšen a tak si neodpustím krátký popis nejoblíbenějších scén:
1. První obět při zběsilém úprku slibuje soše Madony, že pokud to přežije zůstane navždy pannou. Slib se jí povede dodržet, přestože (nebo možná, protože) umře. (pokud nebude mít tu smůlu, že by se později dostala do pracek nekrofila)
2. Pak je tu scéna s nevěstou, které předchází sázka universitního playboye Edu, že nastávající manželku profesora, zároveň svou bývalou holku, přeřízne ve svatební den na záchodě. Bohužel (pro nevěstu) zastoupí Eduarda Tuno Negro a když Edovi rozpustilí přátelé nahrávají dění v kabince na videokameru, netuší že mlaskavé zvuky a nevěstino sténání mají s klasickým sexem jen pramálo společného.
3. Dalším skvělým vtípkem je nápad s tahákem v pitevně, kde jsou potřebné informace načmárány fixem na záda jedné z mrtvol a .....
4. ....konečně,zpestření závěrečné pyroakce, kdy starý pidlooký policista, přesvědčen, že vraždících zpěváků je víc, střílí každého pěvce, kterého potká (a není jich málo), téměř v hongkongském stylu. Téměř proto, neboť má jen jednu bouchačku.

Hlavní hrdinka Alex je tvrdá, nevříská a souložení s přítelem Eduardem si spestřuje sexem s mladým policistou, jež očividně není až tak úplně v pořádku. (před stykem používá pouta - což je ve filmech normální a tenký nůž - což už tak normální není) No a co, být pannou už stejně nikomu nepomůže a Alex si navíc, na rozdíl od svých amerických kolegyň sundavá v milostných scénách podprsenku.

Podezřelých je opravdu spousta: profesor- kaplan, kterých na svých přednáškách vykřikuje heslo „Nevědomost zabíjí”, neustále se tu motá spousta studentů v kostýmech zpěváků (bohužel i zpívají), již zmíněný mladý policista..... zkrátka každý.

Nezbývá než závěrečné shrnutí a to je : přestože mě začátek filmu moc nenadchnul, nakonec jsem se bavil skvěle. A o to mi vlastně šlo.

PS: Na obalu kazety je nápis „Nevystříhaná verze”. Nechápu, pokud to není jen reklamní trik, co by chtěl kdokoliv z tohodle filmu vystřihnout.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.