Právě je 81 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Demons 2Horror obecně

Itálie

rok: 1986
režie: Lamberto Bava
scénář: Dario Argento (writer), Lamberto Bava (writer), Franco Ferrini (writer), Dardano Sacchetti (writer)
hrají: David Edwin Knight (George), Nancy Brilli (Hannah), Coralina Cataldi-Tassoni (Sally Day), Bobby Rhodes (Hank, gym instructor), Asia Argento (Ingrid Haller), Virginia Bryant (Mary the Prostitute), Anita Bartolucci (Woman with Dog), Antonio Cantafora (Ingrid's Father), Luisa Passega (Helga Haller, Ingrid's mother), Davide Marotta (Tommy the Child Demon)
produkce: Dario Argento, Ferdinando Caputo
hudba: Simon Boswell
keywords: demon, resurrection, apartment-building, tv, birthday-party, trapped, apartment, dancing, dance, photo-shoot, telephone, sexual-desire, rage, stabbed-in-the-chest, lobby, trapped-in-elevator, fire-extinguisher, birthday-cake, fight, glasses, další...
hits: 9988

Recenzoval Jino

Přidáno: 27. květen 2006

Chcete se před nimi schovat? Proč, stejně Vás dostanou… Chcete křičet? Nemá to smysl, nikdo Vám nepomůže… Chcete se smát? Není čemu, budete za chvíli mrtví… Nejlepší, co můžete udělat, je … rychle zdrhat… a nebo se na to kouknout doma v křesle… Tak tohle by mělo být varování pro Ty, kteří se chtějí pustit do boje s démony.

Jsem velkým fanouškem hororů, a svůj život bych si bez Démonů nedokázal představit. Je to výjimečná podívaná, kterou určitě zhlédněte, a to Vám neradím jen tak …. Nebudete litovat. Lamberto Bava dokázal svou fantazii skvěle dostat na plátno v roce 1985 (Demons) a pokračoval v krasojízdě hned rok poté…

… Demons 2 začínají oslavou narozenin dívky Sally v bytě mrakodrapu, všichni se skvěle baví, až na Sally. Ta je nervózní ze svých šatů, které se ji nelíbí a nejraději by párty zrušila. Náladu ji nezdvihne ani hádka se svým kamarádem (na oslavu pustí jejího bývalého kluka). Rozzuřená odejde do svého pokoje a zapne televizi, kde právě dávají film o skupince lidí prchajících před démonem. Když fascinovaná Sally poslouchá závěrečný prolog vypravěče, démon najednou vyleze z televize (pro představu: asi tak jako Freddy Krueger v Noční můře z Elm Street 3) a nakazí ji. Sally otevře dveře a za zvuku Happy Birthday vchází do obyváku, kde už na ni čekají přátelé s narozeninovým dortem. Sally se promění v démona a začne je likvidovat. Z lidí v bytě se stanou taky démoni, začnou běhat po budově a proměňovat vše živé. Někteří lidé se zabarikádují v garážích, kde bojují proti přesile démonů. Jiní zůstanou schováni ve svých bytech. Jako třeba malý vystrašený klučina, kterého rodiče nechali doma samotného (pozn. Z tohohle jde ponaučení, že nemáte nechávat děti bez dozoru), a nebo třeba těhotná Hannah. Tu se vydává zachránit přes mnoho pater a kupu démonů její manžel George. A tak začíná boj o holý život.... Demons vs. Humans

Dvojka má stejný děj jako první díl - Démoni se snaží dostat zbytek lidí v uzavřené budově. Teď už to není v kině, ale v mrakodrapu. Do poloviny filmu nevíte ani kdo je hlavní hrdina, protože sledujete osudy několika lidí. Bava ale postupem času začne ubírat potencionálním hlavním hrdinům čas na obrazovce a nebo je jednoduše nechá zemřít, až zbude jen jeden. Určitě by si dvojka zasloužila nový příběh, než jen kopírovat jedničku. Ale i tak se Demons 2 povedli a stali se pro mě spolu s Demons, Return of the living Dead a Evil Dead (1 i 2) jedním z nejděsivějších hororů v mém ranném věku. Vždy, při dívání se na tyto filmy, držel jsem v ruce polštář a když byla nějaká brutální scéna, hned jsem ho měl před očima... I když se na to podívám teď, tak mám takové to mrazení v zádech. Lamberto Bava dokázal budit strach a co je důležité - dokázal ho udržet po celý film...

Lamberto Bava, po filmech Demons (1985), Demons 2 (1986) a Maska Démona, začal natáčet filmy pro televizi, např.: dobrodružná pětidílná série o princezně Fantaghiró (myslím, že ji dávali na Nově), která se stala úspěšnou nejen u nás, ale i po celém světě. Tím Lamberto dokázal, že umí točit i pohádky a není jen režisérem, který si libuje v hororech. V roce 2000 se přiblížil svému milovanému žánru thrillerem Impero, L. O šest let později se naplno vrací k hororům - The Torturer, v témže roce ještě Ghost Son.

Jak to vidím já:

- Nejlepší scény z filmu jsou: boj s démonem ve výtahové šachtě, potom se "zmutovaným gremlinem", který vyleze z démona a taky ten konec není špatný.

- Nevím jestli Demons 2 mají být pokračováním nebo remakem Demons 1, ale i tak je to hrubý film, který stojí za to vidět.

- Film má rychlý průběh a málo hluchých míst. Pořád se ve filmu něco děje, a tak se nebudete nudit.

- Masky démonů jsou na tehdejší dobu docela dobré, proměny lidí v démony jsou perfektně provedené (dost dobré je vypadávání zubů a růst nových), klaustrofobicky působící mrakodrap se stává peklem, ze kterého nejde jen tak utéct, co víc byste si mohli přát. Je to klasika na kterou se rád vždy s chutí podívám a vzpomenu si na mládí.

Hodnotím 9/10, protože se mi film velice líbil a nikdy na něho nedám dopustit.