Právě je 109 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

The Fly 2MonstersScience Fiction

105 minut

česky: Moucha II
režie: Chris Walas
scénář: George Langelaan (characters), Mick Garris (screenplay) and), Jim Wheat (screenplay) &), Ken Wheat (screenplay) and), Frank Darabont (screenplay)
hrají: Eric Stoltz (Martin Brundle), Daphne Zuniga (Beth Logan), Lee Richardson (Anton Bartok), John Getz (Stathis Borans), Frank C. Turner (Shepard), Ann Marie Lee (Dr. Jainway), Garry Chalk (Scorby), Saffron Henderson (Veronica 'Ronnie' Quaife), Harley Cross (Martin Brundle - 10 years old), Matthew Moore (Martin Brundle - 4 years old)
produkce: Stuart Cornfeld, Steven-Charles Jaffe, Gillian Richardson
hudba: Christopher Young
keywords: teleportation, girlfriend, returning-character-killed-off, mutant, cactus, sequel-to-remake, videotape, sole-black-character-dies-cliche, sequel-to-cult-favorite, lifting-person-in-air, birth-to-monster, childbirth-complication, monster-on-display, burnt-hand, genetic-mutation, animal-cruelty, cult-favorite, dog, sequel, accelerated-growth, další...
hits: 7168

Recenzoval Chirurg

Přidáno: 26. únor 2006

Tak, nakonec jsme se dočkali druhého pokračování velice úspěšného sci-fi / hororu The Fly. Režii druhého dílu převzal Chris Wales a dodal filmu takovou tu hnilobnou esenci hnusu a odpornosti. The Fly 2 se v podstatě může rovnat s béčkovými horory, protože tu nutnou dávku hnusu a znetvořených objektů je ve filmu opravdu mnoho. Kvůli tomuto rozhodnutí se na film uvalila velice krutá a kontroverzní kritika za to, že film je naprosto zkažený, nemorální a kazí tak geniální propracovanost prvího dílu. Nerad to přiznávám, ale je to z půlky pravda - když se na film The Fly 2 podíváte jako na druhé pokračování velice dobrého prvního dílu - tak se vám bude hnusit a připadat jako naprostá slátanina. Ale když se na něj podíváte jako na samostatný film, nebude vám tak vadit a bude se vám docela líbit. Proto radši volte tu druhou metodu.

Film začíná na velice profesionální úrovni a divák může shlédnout velice dobrou práci kamery a střihu. Do celkem vyvedeného začátku se vmísí jedna z nejodpornějších scén a film nabírá obrátky. Všem je jasné, že touto scénou je myšlen porod potomka bývalé mouchy Setha Brundleho. Zde je asi podaný (podle mě) nejlepší herecký výkon. Realistické chování chirurgů (ne mně:-)), sester a samozřejmě maminky. Zde se divák může bezpochyby vcítit do každé role. Herci tyto role vůbec neodbyli ale naopak jsou velice věrohodné (např. žalostné výkřiky "vytáhněte to ze mě!!!"). A všechno to zpečetí varování pro lidi ze slabým žaludkem - nejezte při této scéně pomazánku. Dále film jde jako po másle, výbušný začátek zajistí divákovy aby se po zbytek filmu nenudil.

V tomto bodě je vše sehrané, režie ze scénářem a scénář s herci. Sice je pravdou, že nenastává žádná Bůh ví jaká akce, ale nejduležitější částí filmu je vždy vysvětlení. Jakmile je mladému potomkovi (Martiovi) pět roků (Martin má růstovou anomálii a proto má zrychlený růst - pět let je jako 25) a jeho role se ujímá Eric Stoltz a dál se můžeme setkat ze spolupracovníkem Setha - profesorem Bartokem.

Teď ale film trochu ubírá na kadenci a přenáší se do poklidných skoro i nudných vod. Místy Martinovo chování působí dojmem malého, hloupého a zaleknutého kloučka. Tohle by se z filmu mělo vyškrtnout. Eric Stoltz je dobrý herec ale v některých pasážích udělal z filmu brazilskou telenovelu. Pak ve filmu převládne strašně nudné (nicméně důležité) vyznávání citů. Martin má slabost pro psy a poznává sekretářku Bethy. Mimochodem role Bethy je naprosto děravá jako švýcarský ementál. A ke všemu to není ani dobrý ementál. Snad jediné co diváka pozvede je neúspěšná teleportace prvního zvířete. Martin také vyzkouší teleportovat sám sebe - úspěšně - ale první divnější syndromy "zmušení" se projevují přez nedohojenou ránu.

Konečně se film trochu otřepe a je zpátky v tom velice dobrém tempu. Bethy a Martin (už taková mini moucha) utečou z laboratoře protože Martin byl zrazen prof. Bertokem. Dá se říct, že film nabyl takovou destruktivní ráži.

V průběhu Martinovy přeměny se ve filmu objeví i nepatrná část cynického humoru (hlavně scéna kdy si Martin vytáhne oko). Po velkém čekání už konečně můžou začít ta pravá jatka. Dosud film nepůsobil moc odvážně a natož brutálně. Největší škodou je, že nejlepší části filmu jsou: začátek a konec. Zbývající část je prostě pustá a dutá. Ale žádná tragédie to není, protože se to dá v klidu překousnout a některé scény doplňují humorné poznámky nebo odporné události.

Jakmile je Martin zpět v Bartokově institutu začínají pravá nefalšovaná jatka a úchylnosti. Martin se vylíhnul do krásy a je z něj šestimetrová muší zrůda. Design tohoto monstra je velice dobrý, ale moc jednoduchý. Celá moucha není ani skoro vidět, ale její ksicht je dokonale udělaný a hrůzu budící. Hlavním cílem tohoto drobečka je probít (promasakrovat) si cestu k teleportům a přeměnit se do normálu ale ochranka a prof. Bertok mu to zrovna nedovolí. Teď k tomu moc dodat nejde - jedna vražda za druhou. Konečně jak se setká Martin z Bertokem je čas odplaty. Bohužel nejsem ten typ abych prozradil konec. Ke konci je ojedinělé to, že kostýmy a masky z filmu The Fly 2 poznáte na první pohled - jsou velice dobré. No a finální hnusnou scénou film končí a objevují se titulky.

Konec tohoto opusu je nezapomenutelný a zpečeťuje definitivní konec série. The Fly 2 je naprosto profesionální a komerční film. Herecké obsazení a výkony jsou velice dobré (snad by si nikdo nestěžoval). Režie byla také na pravém místě, ale scénář by se mohl ještě dolepit protože pozorní diváci si v chování postav všimnou těch pár nedostatků. The Fly 2 je dobrý film na který se stojí zato podívat a usoudit konečný verdikt podlé svého (ale je pravda, že mu chybí to kouzlo prvního dílu). Také se dá velice lehce sehnat a věřím, že bude v budoucnu v televizi. Sám nevím jestli dávám počet bodů naprosto spravedlivě protože film sem viděl strašně dávno (ještě jako malej) a zanechal ve mě strašně velký zážitek a dobrý pocit. Tohle už nezvrátím a proto dávám děvět bodíků (hlavně za zážitek) ale kdybych film viděl teď , tak bych asi srazil dva nebo více bodů.

Nej. scéna: Rozleptání tváře jednoho chudáka z ochranky a následné stáhnutí z kůže. Tento maník vypadal skoro stejně jako ten v Braindeadu. :-)