Právě je 94 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Maniac Cop 2Slasher

česky: Maniac Cop 2
rok: 1990
režie: William Lustig
scénář: Larry Cohen (written by)
hrají: Robert Davi (Det. Sean McKinney), Claudia Christian (Susan Riley), Michael Lerner (Edward Doyle), Bruce Campbell (Jack Forrest), Laurene Landon (Teresa Mallory), Robert Z'Dar (Matt Cordell), Clarence Williams III (Blum), Leo Rossi (Turkell), Lou Bonacki (Detective Lovejoy), Paula Trickey (Cheryl)
produkce: Larry Cohen, Frank D'Alessio, Anthony De Felice, John Engel, David Hodgins
hudba: Jay Chattaway
keywords: serial-killer, woman-in-uniform, uniform, police-station, new-york-city, sequel-to-cult-favorite, tow-truck, attempted-rape, new-york, stripper, psycho-cop, sequel, woman%27s-neck-broken, neck-breaking-scene, returning-character-killed-off, pepsi-cola, police, pepsi, chase, flashback-sequence, další...
hits: 7464

Přidáno: 29. říjen 2005

"Máte právo mlčet... navždy."

Po vzoru nezničitelného zabijáka Michaela Myerse ze série Halloween se rozhodli tvůrci Maniac Copa stylizovat i svého antihrdinu. Matt Cordell je policista, kterého poslali jeho kolegové do vězení, kde byl posléze zabit. Po své smrti se vrací do světa živých, aby se pomstil a svými činy donutil policejního šéfa Doyla oficiálně vyšetřit okolnosti jeho vraždy.

V obchodě s potravinami dojde k přepadení. Ještě než se agresorovi podaří namířit střelnou zbraň, majiteli se podaří spustit tichý alarm. Po chvíli, co se mu daří zloděje zdržet nepřistoupením na jeho požadavky, přijde do místnosti mohutná postava policisty. Když se zloděj pokusí špatně osvětleného policistu střelit do břicha, zjistí, že má tu čest s někým, komu obyčejná kulka jen tak neublíží. Ten mu překvapivě neoplácí střelbou a dokonce mu dává zbraň větší ráže, aby se mohl příchozí policejní jednotce lépe ubránit.

Postava Maniac Copa svou vizáží měla na to stát se druhým Michaelem nebo Jasonem. Bohužel Lustig si sérii pohnojil údajně (neviděl jsem) špatným třetím dílem a z dalších pokračování zřejmě již úplně sešlo (Lustigův poslední film je Uncle Sam z roku 1997). Od klasického typu nesmrtelných vrahů se Maniac Cop liší tím, že nezabíjí na potkání jen tak někoho, nemá teleportační schopnosti (na druhou stranu, vždy se dostane na místo činu dřív než opravdová policie), má promyšlený scénář a nebojí se dostavit se na policejní stanici a řádně ji vyčistit. Cordell si najde pomocníka v sériovém vrahovi prostitutek, u kterého tráví čas zrovna když nemá nic na práci. Jeho protivníky jsou detektiv McKinney, jeho kolegyně Susan Riley a na chvíli i Bruce Campbell.

Oproti prvnímu filmu se víceméně vytratilo napětí, to je ale vynahrazeno kvalitní béčkovou akcí. Zapamatovatelných scén je tu poměrně spousta. Vedle svižného akčního úvodu to je například vystřílení policejní stanice (očividně inspirované prvním Terminátorem), kde Maniac Cop prochází sklem jakoby nic, nebo když se z něj na chvíli u konce stane chodící pochodeň a doslova zapaluje své oběti; skvělým momentem je i ten, kde při útoku na posádku automobilu na něj jeden z nich vytáhne motorovou pilu (Bruce Campbell to není).

Pokračování opět režíroval Wiliam Lustig (Maniac, Maniac Cop) a scénář napsal stejně jako u ostatních dvou dílů béčkař Larry Cohen (It's Alive, The Stuff). Za dobrý scenáristický krok se dá považovat přítomnost spousty charakterů - když se film na chvíli dostane do slepé uličky, jedna z vedlejších postav dá opět ději potřebné tempo. Z hereckého obsazení se dá (v rámci béčkového filmu) pochválit Robert Davi (Predátor 2), Claudia Christian (The Hidden) a i krátká účast Bruce Campbella. U představitele mrtvého strážce zákona Matta Cordella, kterému propůjčil svoji postavu Robert Z'Dar se o hraní nedá moc hovořit. Jeho role je na tom nejlépe když mu není vidět vůbec do tváře - už jeho velká postava dělá vše potřebné.

Maniac Cop 2 je skvělé, zábavné béčko, a zároveň povedené pokračování, které ocení především ti, jenž dávají přednost atmosféře před propracovaným dějem. Na dokonalosti mu ubírá ne až tak dopilovaný scénář, ostatní aspekty jsou však na béčkové poměry víc než ucházející. Hodnocení je někde mezi sedmi a osmi body z deseti, díky několika fascinujícím scénám se přikloním spíše k těm osmi.