Právě je 93 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online.

Day of the Dead 2: ContagiumZombie

103 minut

režie: Ana Clavell, James Glenn Dudelson (as James Dudelson)
scénář: Ryan Carrassi (adaptation & additional dialogue), Ana Clavell (writer)
hrají: Laurie Baranyay (Emma (as Laurie Maria Baranyay), Stan Klimecko (Boris (as Steve Colosi), John Freedom Henry (Jackie (as John F. Henry III), Justin Ipock (Isaac), Julian Thomas (Sam), Stephan Wolfert (Donwynn), Samantha Clarke (Ava Flores), Joe C. Marino (Marshall), Jackeline Olivier (Vicky), Andreas van Ray (Dr. Heller)
produkce: Laszlo Bene, James Glenn Dudelson, Robert Franklin Dudelson
hudba: Chris Anderson
keywords: virus, zombie, digit-in-title, sequel-to-cult-horror, prequel, second-part, sequel, numbered-sequel, sequel-to-cult-favorite, number-in-title
hits: 9065

Přidáno: 22. srpen 2005

DotD: Contagium byl natočen jako volný prequel k možná nejlepšímu zombie horroru vůbec, Romerovu Day of the Dead. Nemá s ním ale téměř nic společného a tak vážně nevím, proč se tvůrci Contagium u druhé části názvu rozhodli pro jeho přidání. Tuším ale, že je k tomu vedla finanční stránka věci - na film určený přímo pro videodistribuci měl poměrně vysoké náklady - a snad i pocit z využití licence, který si má produkční společnost Taurus zopakovat příští rok, kdy se pustí do natáčení remaku Dne. No jak to ve skutečnosti bylo je vlastně jedno, ale přidáním Day of the Dead do názvu si autoři způsobili to, že jej musím s původním Romerovým filmem v závěrečném hodnocení porovnat.

Příběh vědců žijících ve světě zcela ovládaném zombiemi je vzdálen od děje v Contagium nějakých pár let, což ze snímku Any Clavell a Jamese Glenna Dudelsona dělá velice volné předpokračování. S vědeckými pokusy nemá tento prequel prakticky nic společného, a snad jediné o čem by se dalo říct, že tyto dva spojuje, jsou zombie. I ony ale měly docela na mále. V klasické podobě se totiž ukážou jen na pouhých deset minut, v úvodní přestřelce a v závěrečných pěti minutách. Ve zbytku filmu se objevují (podle slov autorů tři verze) zcela nové druhy "zombií" - jedna vypadá jako krvavý rosol, ne nepodobná rosolu z japonského shocku Organ, další už má o něco blíž známé zombii, jen je na ní stále dostatek krve, a konečně poslední, ve kterou se přemění hlavní hrdinové - pětice pacientů psychiatrické léčebny, jež jednoho dne najde na louce pod listím pevně zajištěnou schránku obsahující nebezpečný vir. Že je zajištěná opravdu pevně svědčí fakt, že se ji podaří otevřít až ve třicáté minutě, přičemž až do tohoto momentu se nic zajímavého neděje.

Po nakažení pěti hlavních hrdinů se od nudného a dost mizerného dramatu v léčebně změní běh děje jen o skutečnost, že se hrdinům začne loupat kůže a na nemocniční jídelníček reagují v jídelně zvracením špenátu. Toužebně očekávaný alespoň nějaký zvrat přichází když se jeden z dozorců (?) změní účinkem viru na krvavý rosol a začne pomale vyvražďovat nevelkou část nemocnice. Vysvětlení proč vypadá jinak než ostatní nakažení jsem se nedopátral, ale asi to bude vysvětleno v komentáři na DVD. Mezitím skupina v zombie se měnících pacientů zjišťuje, že jakýmsi záhadným způsobem sdílejí vědomí, po zásahu kulkou se objeví všem na stejném místě modřina a že je nemůže nic zabít. Toho taky posléze využívají a... už tu máme závěrečnou exhibiční scénu se zombiemi (s nijakou choreografií) a závěrečné titulky. Aniž by se tomu někdo pokoušel dát hlavu a patu.

Jako nejčerstvější přírůstek do žánrové submnožiny zombie filmů si Contagium nevede vůbec dobře. Nefunguje totiž jako zombie film, ani jako sociální kritika a vlastně ani jako zábavný film. Těžko říct pro koho byl určen, jisté je, že pro fanoušky Romerovy klasiky v žádném případě ne. Bodově je ohodnocen tak, jak je jeho kvalita srovnatelná s původním Day of the Dead, jemuž jsem dal čtyři hvězdičky z pěti. Nakonec snad jen krátké doporučení daleko lepších alternativ - 28 Days Later, Dawn of the Dead, Day of the Dead...