The RavenHorror obecně

USA, Maďarsko, Španělsko

česky: Havran
rok: 2012
režie: James McTeigue
scénář: Hannah Shakespeare (screenplay), Ben Livingston (screenplay)
hrají: Luke Evans (Detective Emmett Fields), John Cusack (Edgar Allan Poe), Alice Eve (Emily), Brendan Gleeson (Colonel Hamilton), Brendan Coyle (Reagan), Oliver Jackson-Cohen (Cantrell), Kevin McNally, Dave Legeno (Percy), Pam Ferris (Mrs. Bradley), Karen Strassman (Various (voice)
produkce: Marc D. Evans, Carolyn Harris, Ildiko Kemeny (production executive: Hungary, Pioneer Pictures), Trevor Macy, Jesus Martinez Asencio
hudba: Lucas Vidal
keywords: animal-in-title, bird-in-title
hits: 2755

Oficiální text distributora: Detektiv Emmet Fields (Luke Evans, Válka bohů) je povolán k případu brutální vraždy dvou žen. Při pátrání zjistí, že zločin se až moc podobá smyšlené vraždě, která byla do detailu popsaná v povídce spisovatele Edgara Allana Poa (John Cusack, V kůži Johna Malkoviche). Předvolá tedy tohoto sociálního vyvržence k výslechu, ale zatímco je Poe ve vazbě, dochází k další strašlivé smrti - opět inspirované jedním z jeho příběhů. Fields tedy vyzve Poa, aby mu pomohl zastavit toto krvavé šílenství…

Sangrail -
Vloženo: 2013-02-12 03:41:09
Horory odehrávající se v 19. století bývají většinou natočeny banálně a anachronicky (viz From Hell) a John Cusack má pro mě příliš televizní, komediální nádech, proto jsem od tohoto filmu čekal jen průměr. Jak krásně jsem se zklamal - 19. století filmu dodává hodně, atmosféra je mimořádně temná a poněkud opulentní, což vytváří půvabně dekadentní směs, k tomu se přidružuje fakt, že výprava nepůsobí levně, hudba novoromanticky burácí a v napínavých pasážích správně žene, efekty tu a tam trochu přehánějí (stříkající krev, detailní záběry na létající střely), ale to patří k panoptikální stylizaci 19. století, takže proč ne. A John Cusack si s poeovskými vousy není moc podobný a hraje minimalisticky, nepředvádí se a pracuje spíš hlasem, jeho Poe je vynikající: na první pohled nadutý bohém, pod povrchem propast, za pohrdáním snaha přiblížit se základním věcem života.

Kdo by čekal nadsázku, naštěstí se jí nedočká. The Raven se nepitvoří jako From Hell, nepotřebuje shovívavé mhouření očí, a když je třeba, je dost drsný (např. (SPOILER) scéna s kyvadlem není o mnoho jemnější než podobná scéna v Saw 5 (/SPOILER)). Film se povedl, a kdyby filmaři připustili ještě víc realismu, špíny, záběrů v exteriéru jako bylo pronásledování v lese v mlze, a přidali elegantnější závěr, bodoval bych štědřeji.

(c) 2002-2010 studna.net, some rights reserved

Hosting nám zdarma poskytuje FLYWEB - děkujeme!