Právě je 82 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Scream: The Inside StoryDokumentySlasher

120 minut

rok: 2011
režie: Daniel Farrands
scénář: Thommy Hutson
hrají: David Arquette (Himself), Lisa Beach (Herself), Marco Beltrami (Himself), Howard Berger (Himself), Doug Bower, W. Earl Brown (Himself), Neve Campbell (Herself), Courteney Cox (Herself (archive footage), Wes Craven (Himself), Robert Englund (Himself)
produkce: Bob Bekian, Daniel Farrands, Thommy Hutson, Thomas Moody, Peter Tarshis
hudba: Sean Schafer Hennessy
hits: 3779

Recenzoval asar210997

Přidáno: 14. srpen 2011

Kanál The Inside Story přináší další ze svých biografických dokumentů a tentokrát se zaměřuje na námi milovanou sérii Scream, konkrétně na první díl. A přináší divákům spoustu, ne-li hromadu nových informací, ať už je to o vývoji nebo o průběhu natáčení. Téměř každý z herců má čas na svůj komentář a to i s hlavnějšími členy štábu, jako je režisér, scénárista, agent scénáristy, editor, speciální triky, producent.. A nesmí chybět ani Eli Roth.

Narozdíl od svého staršího bratra "Behind the 'Scream'" je Scream: The Inside Story standartně obsáhlým dokumentem, který svému diváku servíruje ukázky z filmu, záběry z natáčení, komentáře jednotlivců a spoustu dalších informací, které sotva všechny poberete najednou. K tomu všemu je u každého komentáře speciální pozadí, ve kterém hraje důležitou roli figurína Ghostface, a několikrát nám také tvůrci dovolí nahlédnout do scénáře, který občas někteří herci čtou.

Mimo to se v tomto dokumentu objeví se svým komentářem také Roger Jackson, který namluvil ve všech dílech hlas Ghostface. Jenom je škoda, že nám nedovolí si ho pořádně prohlédnout, protože pořád sedí v přítmí, takže jediné, co z něj budete mít, je chladný hlas a rysy obličeje. Žádné detaily. Důležitou roli také odehrál Eli Roth, který sice ve Scream neměl žádné poslání, ale velmi film podpořil a navíc je to, podobně jako Wes Craven, moderní mistr hororu.

Jelikož se tohle natáčelo nedávno, může si člověk prohlédnout, jak jednotlivý herci vzpomínají na své role a jak dnes vypadají. Například takového Josepha Whippa, který hrál šerifa Burka, bych vůbec nepoznal a ani W. Earla Browna, hrajícího kameramana Kennyho (který měl také jako jeden z nejdelších proslovů). Z ústředních postav prvního dílu měl odhadem nejvíce prostoru Jamie Kennedy, potom Neve Campbell, Rose McGowan, David Arquette, Matthew Lillard, Courteney Cox a nakonec Skeet Ulrich. Zatím co Matthew mě překvapil, protože má většinou v dokumentech o Scream jedny z nejdelších komentářů, Courteney opět nedostala téměř žádný prostor - nevím, jestli je stydlivá, nebo jí prostě nikdo ve svých dokumentech nechce, protože jsem zatím neviděl žádný, ve kterém by měla alespoň trošku více času.

Zábavnost Scream: The Inside Story bohužel trochu zaostává, jelikož je to totiž TV film, tak se pořád opakují některé ukázky a za celou stopáž se nejméně patnáctkrát objevil nápis: SCARY MOVIE - WRITTEN BY KEVIN WILLIAMSON. Rozložení je i tak trochu nevyvážené, protože jednu dobu to vypadá jako film o filmu a potom BUM! a každý záběr je vyplněn komentářem nějakého člověka. To mi připomíná, že jediný člověk, který mi v dokumentu chyběl, byl producent Harvey Weinstein, kterého jsme měli možno vidět pouze z jedné, stále se opakující fotky. Místo něj tam byl jeho bratr Bob Weinstein.

Dokument byl automaticky vysílán v HD, tudíž kvalita obrazu je více než solidní. To platí také o kulisách, titulkách a některých speciálních záběrů, jako třeba ukázky z různých filmů (The Last House on the Left, Friday the 13th, Halloween, A Nigtmare on Elm Street...). Navíc vás film často upozorní na některé věci, které jste třeba před tím nepostřehli, jako shoda některých scén (např. návštěva přítele oknem ve Scream a A Nigtmare on...) nebo (ne)vděčné poděkování jedné škole na konci závěrečných titulků. K postavě Freddymu Kruegerovi se navíc vyjádřil samotný Robert Englund.

Pro shrnutí: Z těch dvou dokumentů, které jsem zatím o Scream viděl, určitě Scream: The Inside Story vede a to ještě s předstihem. Ačkoliv jednoho můžou srát stále se opakující záběry, nepopře fakt, že se z filmu dozví něco nového a navíc sledovat staré sólové zkoušky jednotlivých herců je i docela zábavné.