Hellraiser: HellseekerClive BarkerSérie: Hellraiser

86 minut

česky: Hellraiser: Vyslanec pekla
rok: 2002
režie: Rick Bota
scénář: Clive Barker (characters), Carl V. Dupré (written by) (as Carl Dupre) and), Tim Day (written by)
hrají: Dean Winters (Trevor), Ashley Laurence (Kirsty), Doug Bradley (Pinhead / Merchant (as Doug Bradley/Charles Stead), Rachel Hayward (Allison), Sarah-Jane Redmond (Gwen (as Sarah Jane Redmond), Jody Thompson (Tawny), Kaaren de Zilva (Sage (as Kaaren De Silva), William S. Taylor (Detective Lange), Michael Rogers (Detective Givens), Trevor White (Bret)
produkce: Jesse Berdinka, Michael Leahy, Ron Schmidt, Joel Soisson
hudba: Stephen Edwards (as Steve Edwards)
keywords: pinhead, murder, office, suicide, ice-pick, supernatural, chain, police-investigation, sequel, acupuncture, car-accident, reverse-footage, female-nudity, hypodermic-needle, hook, lifting-person-in-air, headache, brain-surgery, amnesia, good-versus-evil, další...
hits: 8175

Recenzoval JohnnyD

Přidáno: 06. srpen 2004

Hellraiser: Posol z pekla je piate pokračovanie kultového filmu Hellraiser režiséra Clive Barkera. Opäť sa tu stretávame s Cenobimi, ich vodcom Pinheadom, Kirsty Cottonovou a samozrejme s hlavolamom. Nuž, ale poďme po poriadku.

Na začiatku filmu môžeme vidieť, ako Kirsty so svojim manželom sa vezú na aute a zrazu havarujú a spadnú do rieky. Následne sa pozeráme na jej manžela, ktorý nehodu prežil a niekto mu umožní „pozrieť sa do minulosti“. Zistí, že jeho manželka je nezvestná a jeho obviňujú z poistného podvodu = zabil manželku, aby zhrabol prachy. Vyjavujú sa mu z minulosti sekcie života a odhaľuje svoje pravé ja. Stretáva sa s vodcom tajomných Cenobitov Pinheadom a ten mu občas povie nejakú tú „múdrosť“ až kým mu neodhalí celú pravdu okolo jeho manželky. Pred tým stihne zabiť pár jeho mileniek a kolegov. Lenže vtedy sa od Pinheada dozvie, že bol iba súčasť výmenného obchodu medzi Pinheadom a Kirsty.

Clive Barker sa nechal počuť, že tento film je najlepšie pokračovanie pôvodného Hellraisera. No je to naozaj tak? Možno pre tých, ktorý nejaký ten predošlí Hellraiser videli, ale tí, ktorý nevideli žiadneho iného Hellraisera to budú mať o to ťažšie. Film je jedná veľká nejasná hádanka. Najväčšou chybou filmu je asi to, že keď začína byť zaujímavý, tak režisér to „prestrihne“ na nejakú inú scénu. Tak len upevňuje už dosť veľkú nudu, ktorá vo filme je. Ďalší mínus je to, že Pinhead sa prvý krát objaví až niekde v polovičke filmu a zo začiatku má úlohu akéhosi štatistu, ktorý cituje všelijaké „múdra“. No a Cenobiti vo filme takmer nie sú. Vyzerá to tak, akoby mal režisér malý rozpočet a musel šetriť na maskách, pre ktoré bol Hellraiser tak známy. Čo je na tomto filme dobré, tak to je kamera. Vinikajúce osvetlenie, filtre, či odrazy z vody. Pochváliť treba aj scenáristov. Nie žeby napísali nejaké geniálne dielo, ale za to, že sa ako tak snažili naviazať na pôvodný film. Žiaľ väčšinu filmu to tak nevyzerá.

Pre skalných fanúšikov Hellraisera to je možno dobrý film, ale tí čo nevideli žiadneho Hellraisera sa budú iba nudiť. Ba dokonca ani slávna bakerovská brutalita tu nie je. Film sa nesnaží ani naznačiť, prečo Pinhead robí to čo robí, kto sú to Cenobiti a iné veci. Dá sa to ospravedlniť, keďže ide o šiesty film, ale keď si vezmete, že ani hlavná postava poriadne nevie o čo ide tak je to trochu zvláštne. Tento film je tak trochu zvláštny a chaotický, pretože kmitá niekde medzi romanticko-mysterióznym filmom a medzi fantasy hororom. Nuž je na vás kam priradíte tento film.

Top z filmu: Pinhead. Aj keď je tam málo, vždy keď sa objaví nabehne mi husia koža, veď je to Pinhead! Starý, dobrý, kultový Pinhead. (Nezdá sa vám že Doug Bradley, ako Pinhead, akosi pribral?)

PS: Hodnotenie 3/10 je hodnotenie človeka, ktorý žiadneho iného Hellraisera nevidel. Tí čo ich videli, budú mať hodnotenie pravdepodobne iné (buď vyššie, alebo nižšie).