hrají: Adrien Brody (Man), Caroline Dhavernas (Woman), Ryan Robbins (George Weaver), Adrian Holmes (Man in the Woods), Jacob Blair (Park Ranger)
produkce: Adrien Brody, Clay Epstein, Michele Futerman, Robert Little, Kyle Mann
hudba: Michael Brook
keywords: one-word-title
hits: 4589

Přidáno: 20. červenec 2011

Adrien Brody se probudí uvnitř zničeného vozidla. Havaroval někde v lese. Je těžce zraněn a na nic si nevzpomíná. Ani na to, jak se jmenuje ta mrtvola za ním. Zjistí, že se zaklíněnou nohou se ven nedostane a ke vší smůle nemá u sebe, on ani mrtvý spolujezdec, mobil. Houbaři, ani pytláci nikde v dohledu. Adrien se přesto o něco pokusí...

Rád bych napsal: To byl ale film! Adrien Brody v něm podal fantastický výkon, a byl jsem jenom rád, že z obrazovky neslezl ani na vteřinu. Takový zajímavý snímek tu dlouho nebyl.

Musím ale napsat: Byl to opravdu nevšední film. Adrien Brody v něm podal možná až neuvěřitelný výkon, ovšem spíše než herecký výkon Adrien Brody ukázal, že se umí hodinu plazit lesem, a věříte mu to. A opravdu, něco takového tu dlouho nebylo. Wrecked je film, kde se téměř vůbec nemluví, a celou hodinu divák sleduje jednu postavu, jak se plazí lesem - po úvodní půl hodině, během které se snaží dostat z havarovaného vozidla. Wrecked je unikátní, a dalo by se říct experimentální film, který nabízí zase něco jiného - což je určitě chvályhodné. Ale bohužel to nefunguje. Je to totiž až moc šílený koncept pro film.

Ze začátku se ještě dá pochopit, že Adrienova postava nemůže pryč z auta a proto jsme nuceni sledovat, jak se různě snaží přežít - pije vodu z deště, sní mravence, hledá všude možně uvnitř auta skulinku, která by mu pomohla v jeho questu uniknout z vozidlového vězení. Trvá mu to dobrou půlhodinu a to je délka, která je dost přemrštěná. O druhé části, kdy se Adrien plazí lesem se o délce dá říct totéž jen s dodatkem, že natahované je to až nelidským způsobem. Wrecked má materiál všehovšudy na patnáct minut a rozhodně měl vzniknout ve formě kraťasu, a ne jako celovečerní film, jestli vůbec.

Wrecked ale hlavně a především nedává smysl, a pokud dává, tak jen velmi malý. Po první půl hodině, kdy se Adrien osvobodí (což je vidět i v traileru - ve kterém je toho ale vidět mnohem víc), tedy sledujeme jedinou postavu plazící se lesem. Napětí se vytratí hned na to, co se z rádia dozvídáme, že policie hledá nebezpečného muže - Adrienův brzký flashback nám poví, že do policejního profilu zapadá, a tím pádem se veškeré sympatie k Adrienově postavě v jediném momentu vytratí. Kdo by někomu takovému fandil, jaký typ diváka by vlastně chtěl, aby Adrien, bankovní lupič, možná i někdo horší, ten les přeplazil ve zdraví zpátky do civilizace? A třeba si i užil ty peníze, co jsou v kufru auta? Je sice vystaven nějakým těm nástrahám lesa, ale co je to filmu platné, když se opakuje ta stejná formula po celou dobu snímku? Adrien se plazí - něco se mu zdá - plazí se - dívá se na přírodu - plazí se - něco vidí - plazí se. Nakonec se někam dostane a to, na jaké místo se doplazil, rovněž nedává žádný smysl.

O zařazení Wrecked do žánru horroru naprosto souhlasím, totiž dívat se na Adriena Brodyho, jak se hodinu plazí lesem je vážně hrůza, a to nejen pro postavu, kterou ztvárnil Adrien Brody. Až někdy půjdu lesem, budu se ohlížet, jestli se tam někde náhodou neplazí Adrien Brody. A zcela vážně na závěr, nechápu, jak se tento jinak velmi slušný herec mohl propůjčit tak špatnému filmu (a on je opravdu špatný, ať se na to díváte jakkoliv). Až v závěrečných titulcích jsem zjistil, že Brody je jedním z těch, kteří film produkovali. Možná, že akčně střižený a skvěle vypadající trailer navnadí dost lidí, aby si ho pořídili na DVD. Mým úkolem je varovat vás, abyste tak neučinili. Wrecked je vyložená ztráta času a připomínka, že některé filmové koncepty by měly zůstat zakopané minimálně patnáct metrů pod zemí.