scénář:
hrají:
produkce:
hits: 7382

Recenzoval JohnnyD

Přidáno: 25. květen 2004

Predslov: Film Tri poviedky zo záhrobia sú tri príbehy, ktoré hraničia so zábavou a hororom. Všetky majú spoločné morbídnosť, smrť, humor. Hlavne smrť. Každý príbeh má iného režiséra (Hill, Zemeckis, Donner). Film je producentským dielom trojice Silver/Zemeckis/Donner. Rozprávač príbehov je strážca krypty, veľmi zvláštna kostrička, ktorá vám povie pointu príbehu aj úvod do príbehu. Tak veľa zábavy

The Man Who Was Death

Réžia: Walter Hill

Hlavnou postavou príbehu je súčasný popravca Niles Talboe. Prácu si nevie vynachváliť a je veľkým zástancom trestu smrti. Pozná reakcie odsúdených a vysmieva sa im. Ale v štáte, kde žije zakážu trest smrti a Nilesa vyhodia. Tak Niles zoberie spravodlivosť do vlastných rúk a s pomocou obľúbenej elektriny sa rozhodne napraviť chyby súdov. Ale keď chce zabiť jednu striptérku, chytia ho. Nanešťastie práve opäť zaviedli trest smrti a Niles bude prvý kto opäť okúsi chuť elektriny. Niles reaguje presne tak ako ostatný väzni. A tak Niles dostal to čo iným dával.

Film je zaujímavý svojou témou a monológmi Nilesa Talboea. Aj tak tam chýba humor. Zábava je akurát na konci keď Niles je presvedčený, že guvernér zavolá, aj keď on vždy hovoril, že guvernér nikdy nezavolá. Inak je film dosť nudný. Je to asi najslabší príbeh zo všetkých troch. Dávam mu hodnotenie 6/10. Ale oplatí sa to vydržať, lebo ďalší príbeh je asi najlepší.

And All Through the House

Réžia: Robert Zemeckis

Príbeh sa odohráva na Vianoce. Manželka sa chce zbaviť muža, aby zdedila všetky peniaze a tak mu kutáčom prešetrí mozog. Doma je aj jej dcéra, ale tá spí a čaká na Santu. Práve, keď sa žena pokúša ukryť telo do studne, v miestnom rádiu hlásia, že po okolí sa potuluje vrah v kostýme Santa Clausa. Ten napadne ženu a preruší jej pokojné ukrývanie tela. Začne sa naháňačka na život a (hlavne) na smrť. Žena je vystrašená a volá na políciu. Ale vtedy si uvedomí, že ak jej prídu pomôcť, tak objavia aj telo. Nuž žena sa rozhodla Santovou sekerou upraviť manželovo čelo. Lenže to nie je tak, ako si myslela. Vrah (ako inak) žije. A má v rukách jej dcéru. Ale všetko sa dobré skončí a žena dostane to čo chcela na Vianoce- smrť (ale svoju).

Film je jednoducho perfektný. Perfektná atmosféra, perfektné súboje, perfektný humor. Herci nezaostávajú za ostatkom filmu. Hlavne ten Santa je dobrý (a jeho chrup). Žena hrá to čo sa od nej očakáva - kričí a kričí. Ten záverečný vresk nemal chybu. Najlepšou scénou tohto filmu je asi vtedy, keď žena porezala Santu cencúľom a vtedy, keď mu pošteklila ruku jeho sekerou. Film je proste super. Dávam mu hodnotenie 8/10 a to za občasnú nudu a občasné chýbanie humoru, ale to fakt len občasné.

Dig the Cat ... He’s Real Gone

Réžia: Richard Donner

Urich, povaľač a pijan sa nechá nahovoriť na to aby si nechal voperovať mačaciu žľazu do hlavy. Za to mu doktor dá svoje úspory. Za to je Urich takmer nesmrteľný. Nuž takmer, má deväť životov. To sa rozhodne využiť a začne si v cirkuse zarábať tak, že sa necháva zabíjať a určité percentá z predaja lístkov mu ostávajú. To robí stále zaujímavejšie a zaujímavejšie. Nakoniec sa Urich nechá posledný krát zabiť tak, že sa nechá zakopať do zeme. Ako tak Urich rozmýšľa nad predošlými životmi a životom (a smrťou) tej mačky, tak príde na to, že to je jeho posledný život. A tak Urich... (zomrel).

Tretia poviedka obsahuje jeden silný element. Tým elementom je nápad. Je to fakt originálny príbeh s vinikajúcou zápletkou. Každá Urichova smrť má svoje čaro a lesk. Len akosi tomu chýba humor. Pri tejto poviedke sa nenudíte (ako pri The Man Who Was Death) a ani nezabávate (ako pri And All Through the House). Je to taký priemer medzi ostatnými. Dávam tomu 7/10

Doslov: Tales from the Crypt na mňa zanechali dobrý dojem. Má to svoje tienisté i svetlé stránky. Ale prevládajú tie lepšie. Je to dobrý film aj keď nie výborný. Sú aj lepšie hororové komédie (The Frighteners). Hodnotenie je priemer všetkých poviedok, čiže 7/10.

Recenzoval fcreading

Přidáno: 28. březen 2009

Pred nedávnym časom som narazil na recenziu Tales from the Crypt, ktorú napísal užívateľ JohnnyD k prvým trom častiam. Včera som náhodou objavil na svojej videokazete ďalšie tri časti s českým dabingom, takže spokojnosť bola dvojnásobná. Tak a teraz vám porozprávam dojmy, ktoré som pociťoval pri tomto zábavnom seriáli.

Lover Come Hack To Me

Réžia: Tom Holland

Prvá poviedka nesie názov „Miláčik, príď ma rozsekať.“

Peggy sa práve šťastne vydala za muža svojich snov Charlesa, a svoje medové týždne chcú stráviť v hotelu. Peggyina matka svoju dcéru varovala, aby sa za Charlesa nevydala, keďže ju chce len pre peniaze. Po ceste sa im ale stane menšia nehoda, na cestu sa zrútil veľký konár a cesta je skoro neprejazdná. Keďže sa chystá silná búrka, a oni nemajú kde prenocovať, rozhodnú sa stráviť jednu noc v starom opustenom dome, v ktorom už dlhé roky nikto nežije. Ale ako sa ukáže, všetko je už naplánované dopredu, kľúče sú pohodené pred dverami, krb už majú prichystaný a na stenu niekto zavesil vojnovú sekeru. Po ľúbostnom milovaní Charles zaspí a sníva sa mu o Peggyinej matke, ktorá si do tohto domu pred rokmi priviedla muža, s ktorým strávila tú jednu noc, a po milovaní ho zabila sekerou. Keď sa Charles prebudí, zisťuje pravdu o Peggy a jej matke, vtom (SPOILER)naňho Peggy vytiahne sekeru a zmasakruje ho. Na druhý deň Peggy odchádza z toho domu a svojej matke rozpráva, že otehotnela.(/SPOILER)

A na záver tradičné Cryptkeeprove príslovie:

„Skôr, než strčíte hlavu do chobota, preverte si minulosť nevesty.“

Hneď prvá poviedka drží v sebe niečo tajomné, neopísateľné a zároveň premyslené až do úplného detailu, Tom Holland určite disponuje kvalitným režisérskym talentom 9/10.

Collection Completed

Réžia: Mary Lambert

Druhá poviedka nesie názov „Kompletná zbierka.“

Jonas je zaneprázdnený svojou prácou, v ktorej trávi viac času, a na svoju ženu si nevie nájsť čas. Jeho žena sa ale zaobíde aj bez neho, venuje sa totiž domácim zvieratkám, s ktorými sa niekedy aj rozpráva alebo ich kŕmi. Jonasovi sa to spočiatku ale nepáči, na vypečenom steaku si pochutnal pes, a on zjedol len mačací tuniak, ktorý mu prichystala jeho žena. Zvieratká mu všemožne znepríjemňujú život, a Jonas je už veľmi nahnevaný, tak sa rozhodne zostrojiť v pivnici diaľkový ovládač, pomocou ktorého bude môcť ovládať zvieratá tak, aby ostali stáť. Jonasovi už len chýba posledná zbierka, mačka, ktorú sa chystá taktiež ovládnuť. (SPOILER)Jeho žena na to príde a v poslednej chvíli ho buchne kladivom po hlave. No a tak Jonas dostal svoj posledný darček, po ktorom bude ešte veľmi dlho spomínať.(/SPOILER) A spomeniem ešte nezabudnuteľnú hlášku, ktorá je vtipná:

„Nemôžem uveriť tomu, že som pracoval 47 rokov iba preto, aby som naplnil brucho každej vychudnutej mačke a psovi.“

Druhá poviedka je o niečo lepšia, ako predchádzajúca, viac sa pridalo na humore, čo je len dobré, takže celú dobu sa budete pekne baviť 10/10.

Only Sin Deep

Réžia: Howard Deutch

Tretia a zároveň posledná poviedka nesie názov „Krása na predaj.“

Sylvia, pracuje ako prostitútka, ale raz sa rozhodne skončiť s touto špinavou prácou, a na poslednú chvíľu prepadne svojho šéfa, ukradne mu šperky a zastrelí ho. Na druhý deň zájde do obchodu, kde berú šperky a iné cenné veci. Majiteľ obchodu jej za šperky nechce dať žiadne peniaze, ale ponúkne jej niečo omnoho cennejšie, krásu, na tvár jej namasíruje krém, po ktorom bude ešte krajšia. Peniaze jej vyplatí rovno na ruku, a Sylvia si kúpi nové šaty a zájde za bohatým playboyom Ronniem Priceom, o ktorého má vážny záujem, a samozrejme aj o jeho peniaze. V tú noc si okamžite padnú do oka, a o niekoľko dní neskôr sú šťastne ženatý. O 4 mesiace neskôr Sylvinina tvár nie je ako predtým, veľmi zostárla a keďže žiadne krémy nezaberajú, zájde k doktorovi. Doktor vôbec netuší o akú chorobu ide v tomto štádiu, vtom si Sylvia spomenie na toho majiteľa, ktorý je za to všetko zodpovedný. Keď tam dorazí, to čo uvidí, bude neuveriteľné, v jednej izbe nájde mŕtvu ženu, ktorá opeknela. Táto žena je už mŕtva pekných dlhých rokov a je to žena toho majiteľa. (SPOILER)No a ako to skončí, to už bude jasné každému, Sylvia nedostane svoju krásu späť, a takto bude žiť do konca svojho života, stará a zohyzdená.(/SPOILER) Ako to už býva zvykom, Cryptkeeper si dovolí predviesť poučné príslovie:

„Ak sa chcete predať, tak sa najskôr pozrite do zrkadla.“

Posledná poviedka ktorá je o niečo slabšia ako predchádzajúce poviedky, humoru si veľmi neužijeme, iba nezaujímavej pointy, ale strata času to nieje 6/10.

Ako celok musím hodnotiť nadpriemerne, tento hororový seriál si to zaslúži, a každý kto má rád poviedky, ten bude určite spokojný 8/10.