Právě je 116 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Mega Shark vs CrocosaurusMonsters

režie: Christopher Ray
scénář: Micho Rutare (story), Naomi L. Selfman (written by)
hrají: Gary Stretch (Nigel Putnam), Robert Picardo, Jaleel White (Dr. Terry McCormick), Sarah Lieving (Agent Hutchinson), Gerald Webb (Jean), Hannah Cowley (Legatt), Dylan Vox (CWO Butowski), Robert R. Shafer (Charlie Ross), Michael Gaglio (Captain Smalls), Steve Mason (Investigator)
produkce: Paul Bales, Mary E. Brown, David Michael Latt, David Rimawi
hudba: Chris Ridenhour
hits: 4204

Recenzoval asar210997

Přidáno: 27. červenec 2011

Asylum objevilo nový styl natáčení, přičemž již neúspěšně nekopíruje jiné úspěšné filmy, ale staví gigantická stvoření proti sobě. A jelikož první takový film, Mega Shark vs. Giant Octopus, sklidil poměrně veliký úspěch a spousta diváků si žádalo pokračování (osobně jsem byl mezi nimi), netrvalo dlouho a rok poté bylo natočené volné pokračování, ve kterém je proti Mega Sharkovi prehistorický Crocosaurus, který nejen že likviduje lidskou populaci jak na souši tak na moři, ale má všude po pobřeží nakladená vajíčka (zajímalo by mě, kolik bylo potřeba normálních krokodýlů, aby tu obřici oplodnili), ze kterých se mají co nevidět líhnout další a další crocosaurové. A opět je jen a jen na lidech, co s tím udělají a koho z vyrovnané dvojice nechají vyhrát.

Tak, to by jsme měli úvod a děj v jednom odstavci. A protože v komentářích najdete můj starší negativnější komentář („Téměř bez akce, se stejným dějem…“) a určitě se tudíž ptáte, proč jsem teď dal tak pozitivní hodnocení, vysvětlím to takhle: Původně jsem na film koukal v angličtině a nedával jsem moc velký pozor, proto jakmile se objevil na novinových stáncích v distribuci Řitka Video, neodolal jsem a pro sběratelské účely jsem si ho koupil a když už jsem dával pozor, zjistil jsem, že druhý díl je ještě o chlup lepší než předchozí. Akce je tu více, sympatičtější postavy, o něco lepší efekty, nadprůměrné obsazení (!!!), sexy kočka v hlavní roli (!!!), o něco více zvratů… Ty vado, dyť to snad ani není Asylum tak jak ho známe.

Každopádně se tohle nízkorozpočtové studio (pokud se tak vůbec dalo ještě do nedávna nazvat) vytáhlo a možná bez těch několika spojitostí bych ani nepoznal, že to nedělal o příčku zábavnější Sy-Fy Channel, který má na kontě pro mě špičkové snímky jako Yeti: Curse of the Snow Demon, Cyclops nebo Goblin, nebo jedno z nejúspěšnějších studií všech dob 20th Century Fox za dob Pythonů. Hlavně kvůli novým změnám k lepšímu, které jsem vyjmenoval o odstavec výše, ale že se v Mega Shark vs. Crocosaurus (dále jenom jako SvC) objeví nějaká šťabajzna, a to v podobě Sarah Lieving? To musím pochválit ještě jednou…

A také ještě jednou musím pochválit obsazení a rovnou ho i rozpitvám. Nejde totiž shrnout jedním slovem, jako tomu bylo doteď (konkrétněji: otřesné). Každý z ústřední čtveřice si šlehnul nějakou roli, ať už velkou nebo miniaturní, v nějakém známém filmu – Sarah Lieving v těch nejúspěšnějších filmech Asylu (Monster, Dracula's Curse, H.G. Wells' War of the Worlds…), Gary Stretch v Alexander, Jaleel White v seriálu Step by Step, a Robert Picardo ve Star Treku –, takže podle toho můžete očekávat také herecké výkony, které jsou u každého lehce nadprůměrné. K tomu se také vážou sympatie k jednotlivým postavám, které jsou též dobře zvládnuté, a to i když agentka Hutchinsonová se za celý film usmála jenom jednou na konci a Nigel Putnam se jevil jako zrádný bastard. Co z toho plyne? TROJROZMĚRNOST! To se Asylum už zatraceně hodně překonalo. Dokonce ani hlášky nejsou tak trapné (oni tu totiž nejsou skoro vůbec), jako tomu bylo vždy v předchozích filmech a i logika činů a chování postav je na obstojné úrovni.

Vzhled obou přerostlých monster je něco málo pod průměrem, ale i tak svého diváka (snad) neurazí. Mega Shark opakovaně mění svou velikost, přičemž jednou je jeho ploutev větší než loď a podruhé se ukáže v celé své kráse a celé jeho tělo je o něco menší než loď. Také opět skáče do vzduchu a žere vše, co mu přijde pod tlamu, což znamená, že chramstne cca pár metrů od své oběti, která se při tom podezřele vypaří z obrazu, což nejspíše znamená, že právě byla sežrána. Stálé změny velikosti také postihly Crocosaurusovi vajíčky… teda vejce, která jsou v jednom záběru velká jako pštrosí, ve druhém, když je má Mega Shark v hubě, tak by se dala identifikovat ještě jako o něco menší a nakonec ve třetím záběru jsou o půl těla větší, než člověk. WOW. To však naštěstí nepostihlo Crocosauruse, který své gigantické rozměry jakžtakž udržuje ve stálosti a dokonce i vypadá trochu k světu (jenom nebyly využity ani zdaleka všechny možnosti, které by se daly s obřím krokodýlem dělat). Bohužel je finálně tato položka velkou součástí filmu, ne-li nejdůležitější, protože si v podstatě divák pouští SvC jen proto, aby viděl dvě nabušená monstra od začátku do konce v sobě a s pěkným digitálním vzhledem. A pardon, ale s chramstáním do prázdna, potápění se giganta do klidného moře a se vzhledem vajec, které vypadají jako by je právě někdo vystřihl z ABC, se tohohle nedočkáte.

Trailer k filmu tentokrát částečně mluvil pravdu, když ohlašoval, že s filmem přijde také více akce než v jedničce, ale to stále nestačí. Je to vlastně jako kdyby jste řekli, že natáčíte remake prvního Upíra Nosferatu ve větších barvách – tuhle položku má, ale překonal by jí snad i Tibor Takásc (Mosquito Man, NYC: Tornado Terror, Ice Spiders…). Tudíž i přes to, že SvC je o dost akčnější než SvO (…Giant Octopus), stále je v něm hromada zbytečného žvanění, zbytečných postav a i pár zbytečných zvratů, které nepřekvapí – a to včetně závěru, který je naprosto stejný jako v jedničce, jenom doplněn bombardací.

Pro shrnutí: Mega Shark vs. Crocosaurus je poměrně zábavný monster horor s podprůměrnými efekty, ale zato s dobrým obsazením, uspokojivou akcí a se spoustou dalších zbytečností, bez kterých by šel do hlubin, jako oba giganti na konci filmu. Neuvěřitelný výkon od Asylum, který by měl potěšit každého znuděného fanouška TV a Video filmů, který nemá do čeho píchnout.