Welcome to Jak můžete pomoci serveru STUDNA.net?
  • poslat novinku!
  • napsat recenzi!
  • přidat odkaz!
  • propagovat nás touto ikonkou!

    Hosting nam zdarma poskytuje FLYWEB - Dekujeme!
  •   
    Je mnoho způsobů, jak ztratit své srdce...
      
    Hlavní menu
    · Úvod
    · Ankety
    · Archiv novinek
    · Články
    · Diskuse
    · Galerie
    · Hledat
    · Levná DVD
    · Odkazy
    · Přidat novinku
    · Recenze
    · Rozhovory
    · Seznam uživatelů
    · Témata
    · Top 15
    · Vaše konto
     

    Hledání

     

    Nové recenze
    · The Descent: Part 2
    Bloody, 7/10
    · Saw
    Raul, 8/10
    · Mutants
    Bloody, 7/10
    · Seance
    evilmind, 7/10
    · The House of the Devil
    Bloody, 9/10
    · Basement Jack
    Sakini, 3/10
    · The Fourth Kind
    Bloody, 6/10
    · Čepel smrti
    Obitus, 4/10
    · Midnight Movie
    Bloody, 7/10
    · The Twilight Saga: New Moon
    Krys4, 1/10
     

    Čekající recenze
    · Tales from the Darkside: The Series
    (fcreading)

    · Feast II: Sloppy Seconds
    (Sakini)

    · Feast II: Sloppy Seconds
    (Sakini)

    · Feast 3: The Happy Finish
    (Sakini)

    · Feast 3: The Happy Finish
    (Sakini)

    · Night of the Creeps
    (Bloody)

    · Robot Monster
    (Sakini)

    · Paranormal Entity
    (Bloody)

    · Phobia
    (Bloody)

    · Spartacus: Blood and sand
    (Krys4)

    · Phobia 2
    (Bloody)

     

    Kdo je online
    Právě je 32 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online.

    Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
     

    Kontakt
    mail
    ICQ: 2562871
    mail
    ICQ: 175699645
    mail
    mail
    ICQ: 317490795
     

    Doporučujeme
    opensubtitles.org
    vçe o filmech, seri lech a reality show
    Recenzie.org
     

      

    Dawn of the DeadRemakeZombie



    Trocha suchých faktů z IMDB na úvod: Dawn of the Dead (2004)

    USA
    100 minut

    Česky: Úsvit mrtvých
    Režie: Zack Snyder
    Scénář: George A. Romero (1978 screenplay), James Gunn (screenplay)
    Hrají: Sarah Polley, Ving Rhames, Jake Weber, Mekhi Phifer, Ty Burrell, Michael Kelly, Kevin Zegers, Michael Barry, Lindy Booth (Nicole), Jayne Eastwood (Norma)
    Produkce: Marc Abraham, Armyan Bernstein, Richard P. Rubinstein, Nicole Hilliard-Forde
    Hudba: Tree Adams (mall music), Tyler Bates, Johnny Cash (song "The Man Comes Around") (as John R. Cash)
    IMDB keywords: cannibalism, consumerism, mall, remake, zombie, cop, nurse, police, shopping-mall, gore, person-on-fire, gun, policeman, remake-of-cult-favorite, blood, accidental-killing, blood-splatter, car-accident, chainsaw, child-murder, další...
    IMDB link: http://us.imdb.com/Title?0363547
    Titulky: Hledat na OpenSubtitles.org
     

    Horrorových remaků se nám v poslední době urodilo opravdu požehnaně. Je to dobře? Je to špatně? Těžko říci. Osobně bych docela preferoval, kdyby si filmaři vymýšleli vlastní originální scénáře, na druhou stranu se docela bojím těch hrůz, které by tak asi vznikly. Přece jen je lepší kvalitní zpracování už osvědčeného příběhu než sice nový, ale jinak nudný nebo jinak pochybný film. Kromě toho, ne všechno, co je označováno jako remake, skutečně remakem je. Třeba nový Dawn of the Dead je v podstatě úplně nový film, který se svým předchůdcem nemá společného skoro nic.

    Romerova trilogie Night of the Living Dead, Dawn of the Dead a Day of the Dead (a také poměrně zdařilý remake Night of the Dead) v podstatě definovala zombie žánr a na desítky let dopředu určila, kudy se budou filmy s tematikou oživlých mrtvých ubírat. Pokud dnes vnímáme zombie převážně jako pomalu se ploužící mátohy s nulovou inteligencí a zálibou v lidském mase, je to téměř výhradně Romerovou zásluhou. I dějová linie většiny zombie horrorů víceméně kopíruje Romerovo schéma skupinky živých lidí bránících se v nějakém opuštěném místě náporům nemrtvých hord. Těch několik filmů, které se pokusily vyrazit vlastní cestou, obvykle žalostně selhalo. Velice mě proto překvapilo, že se nový Dawn of the Dead, film, z jehož jména přímo prýští zombie tradice, přiřadil k těm výjimkám, které porušily romerovská klišé.

    V první řadě jsou tu zombie. Už to nejsou pomalu se kymácející hnijící trosky, jejichž síla spočívá vlastně jen v množství. DotD se přidal k nové generaci zombie filmů, ve kterých jsou nemrtví přinejmenším stejně rychlí jako normální lidé (např. 28 Days Later nebo Resident Evil) a ani s inteligencí na tom nejsou zrovna špatně (i když vychytralým potvorám z Return of the Living Dead nesahají ani po vyhřezlá střeva). Je však otázka, nakolik to děsuplné atmosféře prospívá - zdá se mi, že tento přístup nahrává spíš laciným lekačkám než skutečné hrůze. Na druhou stranu je třeba přiznat, že příliš strašidelně nepůsobí ani pomalé zombie. Problémem každopádně je, když to režisérovi "ujede" a rychlé zombie se na čas zničeho nic změní na tupá pomalá nemehla. DotD bohužel tímto problémem také trpí.

    Co se příběhu týče, podobnost s původním filmem je velice mlhavá až neexistující. Starý DotD logicky navazoval na Noc oživlých mrtvol, takže existence nemrtvých byla už zažitým faktem, nad kterým se nikdo příliš nepozastavuje. V novém DotD není na začátku po zombiích ani stopa. Vylíhnou se naprosto neočekávaně a během jediné noci vyhladí většinu obyvatelstva přinejmenším ve Spojených Státech. Přežije jen několik málo lidí, většinou osamocených nebo v malých skupinkách. Film se zaměřuje na jednu takovou skupinku, která najde úkryt v rozsáhlem obchodním domě. Narozdíl od svých předchůdců tam ale skončí neplánovaně a jejich úsilí nesměřuje ani tak k tomu, jak se tam o nejlépe opevnit, ale jak co nejdříve zase vypadnout. Kam? Nevím. Asi mezi zombie.

    On vůbec ten pobyt v nákupním centru vypadá docela divně. Skoro celý film se odehrává v jeho prostorech, ale když tak o tom uvažuji, uplynul vlastně velice rychle a skoro nic se v něm nedělo. Jistě, vyskytlo se několik útoků zombií, ale vesměs se odehrávaly "jinde" - v garážích, sklepech, kanalizaci a podobně. Navíc nebyly způsobeny tím, že by snad zombie pronikly zábranami, ale pocházely téměř bez výjimky zevnitř, když se pokousaní lidé proměnili v chodící mrtvoly. Působilo to na mě skoro až nudně, prostě jen čekat, kdo další bude mít na sobě kousanec a bude se muset smířit s kulkou v hlavě...

    Mrzuté je, že režisér svou práci moc nezvládl. V DotD je řada motivů, které by si zasloužily pořádně rozpracovat (například konflikt mezi nově příchozími a mezi už zabydlenými bezpečáky, televizní zprávy o postupu nemrtvých a podobně), ale vesměs jsou jen naznačeny a dál už nijak nepokračují. Kapitolou sama pro sebe je chování jednotlivých lidí, které se často bez zjevných důvodů drasticky mění a mnohdy vůbec nedává smysl. Ten ostatně postrádají i některé části děje, které si dokážu vysvětlit jedině tak, že se kus filmu někam záhadně ztratil.

    Nemyslete si ovšem, že je všechno úplně špatné. Počáteční útěk hrdinky Any před manželem a dítětem a hlavně její jízda probouzejícím se městem vůbec nevypadají špatně, stejně jako ta příliš kratičká část v obchoďáku, kdy už se hrdinové zabydleli, ale ještě nedostali to cukání odjet zase jinam. Bohužel je to příliš málo, slabý zbytek filmu to spolehlivě přebíjí. DotD 2004 se tak do budoucna stane spíše dalším příkladem, jak remaky nedělat, než mezníkem v zombie žánru. Škoda.

    Screenshot 1 Screenshot 2 Screenshot 3 Screenshot 4 Screenshot 5 Screenshot 6 Screenshot 7 Screenshot 8

    Přidáno: April 5th 2004
    Recenzent: Pepak
    Skóre: - (4/10)
    Uživatelé: - (43 hodnocení, průměr 7.70/10)
    Kliknutí: 5865

      

    [ Zpět na seznam recenzí | Poslat komentář | Komentáře podle data | Diskuse o filmu ]
    Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
    K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse. Díky.

    evilmind - avatarDawn of the Dead
    Poslal evilmind v 2004-08-22 11:52:52
    Moje hodnocení:



    Oproti svému předchozímu komentáři, který se týkal verze z kin, musím po dojmu z director's cut DVD přidat další hvězdičku. Dějové vsuvky jsou logické, vynechání třeba té úplně první scény o počátku infekce v kině fakt nechápu, a samozřejmě dotahování gore scén do konce je přesně to, co mi trochu chybělo... S jedinou výjimkou (přestřelka nad dítětem je ještě divnější než byla) všechny změny přispívají k většímu spádu děje, třeba část od barbecue dále mi teď přišla naprosta úžasná... Prostě super.



    evilmind - avatarDawn of the Dead
    Poslal evilmind v 2004-04-19 09:43:16
    Moje hodnocení:



    Skoro už tradičně si dovolím s Pepákem nesouhlasit - remake Dawn of the Dead se mi líbí, a považuju ho za jeden z nejlepších zombie filmů posledních let. Je pravda, že příběh je narozdíl od svého předchůdce hodně vytržen z jakéhokoliv kontextu, nákaza se prostě objeví, během jediné noci zachvátí celé město, a nikdo neřeší proč, jak, odkud... Místo toho se vyprávění soustředí na skupinku přeživších, která se uchýlí do obchodního domu. Nejvíc jsem na filmu oceňoval, že v rámci definovaných podmínek (rychlé ale neinteligentní zombie) vše vypadá opravdu velice reálně, postavy se reálně chovají, reálně panikaří, a skoro každý útok i jen osamocené zombie představuje velký problém. Z reálnosti samozřejmě vyjímám scénu s nemrtvým novorozencem... :-)

    Ve scénáři jsou trochu logické díry - například neschopnost zombie dostat se za celou dobu dovnitř do obchoďáku je dost účelová, a v závěrečné scéne sebeobětování zombie nepochopitelně čekají s útokem až se hrdinové dostatečně rozloučí, když přitom až do té doby velice cílevědomě útočily bez váhání...

    K nejlepším scénám patří chvíle odpočinku na střeše, provázený kratochvilnou likvidací zombií - golfem, nebo signalizací ostřelovači na střeše protějšího domu na co má střílet, či odjezd obrněným vozem z obchoďáku.



    gangrena - avatarDawn of the Dead
    Poslal gangrena v 2004-07-12 05:16:30
    Moje hodnocení:



    Mě osobně, pokud je film dobrý, je upřímně jedno jestli jsou zombies rychlé nebo pomalé. A nový Úsvit rozhodně dobrý je. Žádné dlouhé okecávání a hned rozjezd, výborný závěrečný útěk v obrněných vozech a motorová pila v akci. A rozhodně nezapomenu na "Burta Reynoldse".



    johnnyd - avatarDawn of the Dead
    Poslal johnnyd v 2004-08-24 10:44:59
    Moje hodnocení:



    Film bol super a to, že nenašli pôvod nákazy dodáva filmu na reálnosti. Keby sa skutočne po Zemi šírila nákaza pochybujem, že by tak rýchlo zistili z čoho to je. Najlešia scéna? Všetky!!!



    Israha - avatarDawn of the Dead
    Poslal Israha v 2009-04-05 13:23:34
    Moje hodnocení:



    Zack Snyder s tímhle remakem možná nepřišel s ničím originálním, nicméně se mu to nejrůznějšími drobnostmi povedlo docela účinně zamaskovat, a tak je jeho Dawn of the Dead sice běžným zombie hororem, ale během sledování si to divák ani nestihne uvědomit, protože film má vynikající tempo, je slušně krvavý (byť jak vzhled zombií, tak gore efekty postrádají určitou vizuální nápaditost) a nepřipouští ani chvilku nudy. Bohužel, když si člověk zpětně celý film přehraje, vytanou mu na mysli některé nedostatky jako nerealistické změny charakterů v průběhu děje, nebo nedotaženost některých dějových linií. Snyder měl viditelně obrovské množství nápadů, ale nevešel se s nimi do stopáže, a ony tedy zůstaly nedokončené (a některé, které dotáhl, by se zase s klidným svědomím daly vypustit...ano, mluvím o zombie novorozenci a double killem nad ním). Pokud však při sledování nebudete moc přemýšlet, negativa si neuvědomíte, a zbyde vám jenom vydařená akční zombie jízda. To nakonec není málo, což?



    KLAUN_DOMINANT - avatarDawn of the Dead
    Poslal KLAUN_DOMINANT v 2004-08-09 11:28:19
    Moje hodnocení:



    O něco lepší než Romerovka. No, možná tak nastejno. Pro mě docela zklamání protože sem čekal nějak tak víc. Ale byly tam dobrý fórky a celkem slušná akce, ale mohlo to bejt delší a zombíci víc agresivní, ale jinak dobrá podívaná.



    tombac - avatarDawn of the Dead
    Poslal tombac v 2005-06-15 19:36:14
    Moje hodnocení:



    Nářezový akční horor a zároveň můj nejoblíbenější film se zombíkama. Úvod filmu je naprosto fantastický, ani závěr se nedá zahanbit. Běhající zombíci jsou brutální, rozhodně působí hrozivěji a nebezpečněji než šourající se mátohy. Film má správný drive, ani chvíli jsem se nenudil. Nemůžu mu absolutně nic vytknout. Málokrát se mi totiž stalo, že bych na film šel třikrát do kina, a pak si ho ještě koupil na DVD. Remake Romerovy klasiky je ukázkovým příkladem moderního hororu. Jasných deset!



    BloodyMary - avatarDawn of the Dead
    Poslal BloodyMary v 2007-03-19 12:35:23
    Moje hodnocení:



    O filme možem povedať že je dobrý ak sa pri ňom nenudím... Dawn of the Dead som dopozeral jedným dychom a musím uznať, že je o chlp lepší ako originál.



     Dawn of the Dead
    Poslal Luki v 2004-12-08 16:21:49
    Moje hodnocení:



    Výborný humor, výborná grafika. Po dlouhé době film který není jen lacinou přetáčkou bez špetky inovace...



    Anarvin - avatarDawn of the Dead
    Poslal Anarvin v 2005-08-01 16:57:46
    Moje hodnocení:



    co sakra blbnes Pepaku?



    mahoney - avatarDawn of the Dead
    Poslal mahoney v 2007-03-19 11:45:11
    Moje hodnocení:



    Dawn of the dead z roku 1978 považujem za najslabší článok Romerovej ináč geniálnej zombie série. Neznamená to samozrejme, že by som ho ohodnotil na menej než osem bodov. Postráda však mrazivosť prvého dielu a prekvapujúco premyslený, filozofický rámec Day of the dead. Land of the dead predstavuje samostatne fungujúci organizmus, kombinujúci pozitíva prvej a tretej časti. Aj keď som k remakom tradične skeptický, keďže namiesto horovej kvality smrdia dolárom, neviem ich existenciu opomenúť a vždy sa opakovane nechám nachytať s vierou ich výbornej kvality. Podobne som pristupoval aj k remaku Dawn of the dead. Nejedná si síce o plnohodnotný dejový remake, vcelku možno súhlasiť s názorom, že vychádza z pôvodného filmu, snažiac sa ho obohatiť o nové prvky. Pre hororového fanúšika je základnou skutočnosťou obmena výzoru a pohybu zombies. K výzoru nemám absolútne žiadne pripomienky, Snyderovi sa perfektne podarilo zachytiť jednotlivé fázy rozkladu ľudského tela so zreteľom ich reálneho zobrazenia. Behajúce zombies sú však naopak trápne. Režisér použitím tohto spôsobu dokonale udupal desivosť ich naturalistického vzhľadu a úprimne povedané, už len myšlienka utekajúceho obživnutého torza je mi nesmierne smiešna. Pri scénach so zombies som čakal, kedy sa na obrazovke objaví prestrih na časomerača so stopkami, komentujúceho výkony šprintujúcich mŕtvol. Taktiež mi vadila neadekvátnosť a nerovnomernosť pohybu zombies v niektorých fragmentoch remaku. K zombie dieťaťu je však úplne zbytočné sa vyjadrovať, snáď len, že príjemné sledovanie priebehu pôrodu vystriedala táto trápna ohavnosť. Nechcem len haniť, takže.....vlastne môžem spomenúť len chudáka na streche, spomínaný pôrod a útek zo supermarketu. Masovosť zombies pri tejto scéne bola správne chorobná, do výbuchu plynovej bomby chvalabohu nemali priestor v tlačenici utekať. Na záver len dodám, že až existencia tohto remaku mi ozrejmila, ako vynikajúci pôvodný Dawn of the dead je. Zack Snyder sa veľmi snažil, neupieram mu to, pojal film dynamickejšie a akčnejšie, goreartefakt mu ale unikol nevedno kam, a viac než zombie horor mi tento počin pripadal ako obludná paródia na olympijské hry.



    obitus - avatarDawn of the Dead
    Poslal obitus v 2004-08-02 12:29:09
    Moje hodnocení:



    Jako akcni film mozna celkem zabavne, jako zombie horror dost zoufale. Nove pojeti behajicich zombie mi (stjene jako v RE) vubec nesedlo. Nikdy sem si nemyslel, ze budu souhlasit s Pepakovou recenzi :), ale ma skoro ve vsem pravdu. Pro me osobne velke zklamani. Zlatej Romero.....



    Jino - avatarDawn of the Dead
    Poslal Jino v 2005-10-07 22:47:25
    Moje hodnocení:



    Co dodat .... Pepak má pravdu. Film ušel ale do budoucna to s ním dobře nevidím. Romerovi horory jsou lepší a mají svoje kouzlo, které i po mnpha letech dokáže příjemně pobavit, tenhle film kromě rychlých zombíků nemá nic a za pár let se na něj "zapomene". Naopak Romerovi horory zůstanou pořád.



     Dawn of the Dead
    Poslal myst v 2005-07-09 12:40:22
    Moje hodnocení:



    DotD rozhodne nieje zlý film, predlohu som videl kedysi dávno, no zombie filmy poznám celkom dobre. Rýchle zombie mi nevadia, má to spád a v tomto filme boli dobre prepracované. Vadí častá nelogickosť...



     Dawn of the Dead
    Poslal igwar v 2005-01-08 23:13:18
    Moje hodnocení:



    No, film to nebol zly, ale podla mojho nazoru mohol byt viac dynamickejsi a strasidelnejsi. Bol to skor akcny film ako horror, s povodnym Romerovym dielkom sa moc neda porovnat.

    Atmosferu, ktoru naviedol posobivy uvod pokazil nasledujuci dej. Suhlasim s recenzentom, v tom supermarkete sa toho az na male vynimky moc neudialo. Najvacsim sklamanim pre mna boli utekajuce zombie. Samotne utekanie, by bolo zaujmavou inovaciou. To by vsak nesmeli ti zombici ucelovo raz kracat a raz utekat ozlomkrky. Preco v niektorych scenach kracaju v klasickom style a uz uz docahuju hrdnu (a samozrejem nedociahnu), ked mozu pobehnut a celkom jednoducho ho polapat. (V zaverecnych scenach utekaju celkom slusne!). Toto ucelove striedanie tam posobilo nezmyselne a tym padom rusivo.



    Derek - avatarDawn of the Dead
    Poslal Derek v 2004-12-06 16:46:42
    Moje hodnocení:



    Parádní film, i když rychlé zombie jsou trochu nezvyk. Pouze mě mrzí, že majitel obchodu se zbraněmi nedostal možnost více uplatnit své střelecké schopnosti.



     Dawn of the Dead
    Poslal kufi v 2005-03-31 12:29:38
    Moje hodnocení:



    Zombery moc nemusim ,ale todle je celkem zábavnej film s dobryma bonusama na DVD.



     Dawn of the Dead
    Poslal coscarelli v 2009-04-05 18:02:01
    Moje hodnocení:



    zbesile tempo a parada gore.-...remake sa podaril



     Dawn of the Dead
    Poslal Mick v 2005-02-20 10:43:06
    Moje hodnocení:



    Celkom dobra komedia, videl som to v kine, a musim povedat aj som sa celkombavil



     Dawn of the Dead
    Poslal luparo v 2006-10-06 17:51:45
    Moje hodnocení:



    nářez jako sviňa, víc takových



     Dawn of the Dead
    Poslal cica18 v 2005-10-18 08:48:35
    Moje hodnocení:



    puvodni verzi jsem bohuzel nevidel, no troufnu si tvrdit ze dle recenze tady bych se asi bavil podstatne vice nez u jeho podle meho neprilis povedeneho bratricka.....uz uvod me zarazil v tom, ze se nikde nedovime proc vlastne zombici vznikaji, ale dobre pristupme na hru tvurcu a jedeme dal, treba se nam na konci s necim sveri, co az dosud tutlali. No prvni minuty filmu vypadaji celkem pusobive a zabery zvrchu na mesto jsou celkem efektni. Urcite vas v dalsich minutach prekvapi rychlost zombiku, kterym to opravdu krasne slape a zenou se za "masem" opravdu nechutne rychle, no musim rici ze me spis vyhovuje varianta prvni tzv. "potaciva" takze v tomhle u me film take prilis nezabodoval. No a co napsat dale...shrnul bych to do slova - CELKEM NUDA. Obcas se pobavite - to kdyz prijde na odstrelovani zombiku, kteri vypadaji jako herci, ale stale cekate kdy se to tak nejak rozjede. Bohuzel moc nerozjede a ackoliv finale je celkem akcni, posledni zabery, ktere sem tak nejak cekal a reziser si nedal moc praci zamaskovat ze se nedockam, me vzali posledni zbytky chute dat tomu vyssi hodnoceni



    koci - avatarDawn of the Dead
    Poslal koci v 2004-06-22 08:27:57
    Moje hodnocení:



    Jsem rad za vsechno se zombie-kama, ale cekal jsem jeste trochu vic.



     Dawn of the Dead
    Poslal het2 v 2005-03-04 07:28:47
    Moje hodnocení:



    Tak nevím, včera jsem viděl unrated Director's cut verzi DotD a pocity jsou takové všelijaké... To co jsem ve filmu videl se mi libilo v podstate bez vyhrad, ale nelibilo se mi, kolik jsem toho nevidel... Nejdrive jsem si nebyl uplne jistej, jestli koukam na directors verzi, nebo porad jen na orezanou a sestrihanou verzi pro kina (kterou jsem drive nevidel), zkratka co chvili jsem mel pocit, ze tady musi chybet kus filmu, cela rada scen mi prijde takove neukoncena... napriklad (lehke spoilery)
    -prijede nakladak, vyjdou ven a pribehnou zombie, ktere je donuti stahnout se zpet, ve stejnou dobu vylezou z kabiny na strehu sofer a spolujezdec a krici, ze vevnitr jsou jeste lide, strih, vsichni jsou uz uvnitr obchodaku, nikde neni videt jak ty lidi z toho nakladaku vykladali
    -jdou nahodit generator, coz se jim kvuli zombiim nepodari, pak je tam ten souboj, ktery konci tim, ze zapali ohen a konec, najednou jsou vsichni zpet v prvnim patre, svetla sviti atd.
    -Steve celou dobu machruje, jako ze je pan Nekdo, ale pokud mi to neuteklo, tak se o nem ve filmu nic nedovime, coz je skoda, stejne tak o ostatnich, treba ta scena jak si povidaji u vecere mohla byt o hodne delsi...

    Takovych sekvenci je tam na muj vkus az prilis mnoho a je to cele takove klipovite, asi si dam praci a najdzu na netu puvodni scenar, pac by mne fakt zajimalo, jak to melo vypadat puvodne...
    Jestli tahle "klipovitost" byla ucelna, melo tam alespon byt klasicke "den 1", "den 8", "den xy" atd... jako predel mezi scenami, pak by to mozna podtrhlo zamer tvurcu, takhle se o jejich zameru da jen pochybovat...

    Jinak, jak uz jsem psal, to co jsem videl se mi de facto bez vyhrad libilo, vcetne toho konce, ktery je super... skoda ze film nema tak 30 minut vic... takhle podle mne zcela nevyuzili vsechen potencial... mohlo to byt super, takhle jen 8/10.



     Dawn of the Dead
    Poslal solifuga v 2004-12-21 13:45:38
    Moje hodnocení:



    Já osobně tyto filmy rád neám, ale po tomto už ano. Film to byl v celku povedený a podtrhnutý super efekty a maskami. Jo, maximálně, co bych mu vytknul, byla blblost jedné slečny a to ta, že když jí umřel otec, matky a bratři, rozhodla se ohrozit svůj život pro takřka "bezvýznamného" psa. Ale jinak paráda....



    maca - avatarDawn of the Dead
    Poslal maca v 2004-09-05 16:05:24
    Moje hodnocení:



    Zrovna jsem to skouknul a bylo to perfektní.Myslím,že recenzent je vedle a měl by se dívat raději na ženu za pultem :-)



    Orchid - avatarDawn of the Dead
    Poslal Orchid v 2006-02-05 15:24:49
    Moje hodnocení:



    Výbornej film , ani chvilku jsem se nenudil . To , že se ve filmu nedozvíme kde se vlastně zombici vzali mi ani trochu nevadi a spis to podtrhava ten katastrofalni rys filmu , kdy je vsude chaos a vsichni jsou zmateni atd. , prima film.



     Dawn of the Dead
    Poslal willis v 2004-09-30 12:12:32
    Moje hodnocení:



    Já se přidávám ke spokojené většině. Podařilo se natočit od začátku nekompromisní survival film bez nudného balastu a machrování jakou trpěl Resident Evil a v menší míře i 28 day later.



     Dawn of the Dead
    Poslal derland v 2005-05-08 17:13:59
    Moje hodnocení:



    super film s recenzi vubec nesouhlasim,ale to je samozrejme vec nazoru



     Dawn of the Dead
    Poslal zmar v 2004-10-18 19:16:26
    Moje hodnocení:



    Film me vubec nezklamal! Jako remake Romerova snimku se to moc brat neda, to je pravda a tak to proste tak neberu, ano je to vytrzeny z kontextu, zombie jsou rychly - proto doslo tak rychle k zamoreni celyho uzemi a vsech lidi... Opravdu to pokladam za nejlepsi zombie film posledni doby a tak davam 2nasobne hodnoceni oproti recenzi...



     Dawn of the Dead
    Poslal Bloody_Shadow v 2004-07-07 09:39:43
    Moje hodnocení:



    Celkem dobrý film, jen nechápu proč teď všude cpou běhající zombie!!! Asi aby to bylo "Akčnější" nebo co? Dobrý (a zbytečný) černý humor... jinak vidět a zapomenout.



     Dawn of the Dead
    Poslal aargh v 2004-06-19 19:58:36
    Moje hodnocení:



    S recenzí nelze než nesouhlasit.



     Dawn of the Dead
    Poslal sweet666 v 2004-04-27 09:27:22
    Moje hodnocení:



    Vcera jsem to videl v kine...takhle si predstavuju paradni zombie film se vsim co k tomu patri...skvele napady a vychytavky, vyborny strih, zombies nadherne agresivni a dokonce dobre namaskovani...rekl bych, redefinice zombie zanru! Davam plny pocet!



     Dawn of the Dead
    Poslal osky v 2005-01-18 16:32:23
    Moje hodnocení:



    Neviem.Som tvrdy fanda hororov 70 a 80-tych rokov. A toto s Romerovymi kuskami nema nic spolocne. A zombie, ktory behaju.. Kde sme sa to dostali...?!



     Dawn of the Dead
    Poslal OBR v 2004-04-21 14:27:23
    Moje hodnocení: -



    Musim podotknout ze puvodni film se s remakem neda vubec srovnat je to opravdu sunt(jako cela "Svata trojice" pod vlivem dnesnich filmu),remake je super,snad natoci i Day of the Dead at je to komplet.



     Dawn of the Dead
    Poslal Bobo v 2005-02-06 16:24:09
    Moje hodnocení:



    Je takový nadprůměrný horor,ale bonusy na DVD jsou hustý



     Dawn of the Dead
    Poslal Tsunami_X v 2004-04-26 16:59:21
    Moje hodnocení: -



    Trochu lepsi scenar by to chtelo, jsem to blbe napsal sry :(



     Dawn of the Dead
    Poslal Tsunami_X v 2004-04-26 16:57:28
    Moje hodnocení:



    Gut akce, trochu lepsi scenar, paradni celky...v americkem hororovem mainstreamu jasny nadprumer...spokojenost



     Dawn of the Dead
    Poslal fuxoft v 2004-04-20 22:37:58
    Moje hodnocení: -



    Jenom si dovolim upozornit, ze v Cineme dam tomuto filmu s nejvetsi pravdepodobnosti 100%, prestoze (protoze?) nejsem zadny extra zombie fanousek a original jsem nevidel. Tohle je nekompromisni, soucasna a naprosto profesionalne natocena zalezitost, ve ktere jsem nejednu scenu opravdu uprimne obdivoval.



     Dawn of the Dead
    Poslal drinker v 2004-11-21 17:44:45
    Moje hodnocení:



    Take nemuzu vubec souhlasit s recenzentem a vsem co jeste nevideli, doporucuju: okamzite si to sezente! Film je perfektne zrucne natocen a jen u mala filmu mi nevadi "modernost" (treba rychle zombie - otazka proc jsou rychle je asi tak stejna jako proc by mely byt vlastne pomale..). Zaroven je to film krasne cernohumorny a protkany narazkami na klasicke horory (napr. uvodni scena v koupelne je jako ze Shiningu)... Nelogicnosti je najde malo, delka filmu je taky tak akorat... Rozhodne jeden z nejlepsich hororu jake byly v poslednich letech natoceny!



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2006-02-15 13:43:36
    Moje hodnocení:



    Od počátku nesmyslný děj; hrdinové jsou v současnosti v superobchodě, bez spojení s okolím; v krámu s elektronikou koukají na plazmové TV ale nepodívají se po vedle se povalujících mobilních telefonech; proč zkusí použít jen jeden telefon u vchodu? Proč policista neměl vysílačku? Proč se buran při pohledu na umírajícího usmívá a nesundá kšiltovku z hlavy? (Sundá ji později, ale asi proto, že je mu horko.) V jedné z hlavních rolích místo herce nějaký repař nebo co to bylo, místo napětí jen politická osvěta. Studio jistě mělo milionový rozpočet, ale výsledkem je zmetek.



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2006-01-23 14:52:35
    Moje hodnocení:



    Mně to přišlo dobré,ovšem pokud se to bralo jako mutace zombie horor/komedie. Např. odstřelování zombie ze střechy nebo hraní v šachy s dalším nešťastníkem uvízlým na protilehlé střeše....už jen únik hl.hrdinky před manželem a její cesta městem-sledujte pozorně a budete se bavit.........



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-10-03 04:09:15
    Moje hodnocení:



    Z recenzenta je citit zaujatost vuci nedostatku linearnosti s jeho old zombie movies.Film je vyborne zvladnuta akcni podivana s psychologickou sondou (dostacujici vykresleni charakteru tolika postav(,nebo davovych psychoz) v tak kratkem casovem useku je na jednicku).Zajimava kamera ,strih ,herecke vykony ,zajimave prechody mezi scenami(od akce ke "slovu")...Vrele doporucuji



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-02-07 19:06:42
    Moje hodnocení:



    Skvělý film, který si pořádně vychutnáte pouze na DVD



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2004-12-12 19:23:44
    Moje hodnocení:



    dost dobrá věc, i sem se dost nasmál, ale neskutečně mě tam iritovala dost častá blbost postav.... ;-(



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2004-12-02 18:39:17
    Moje hodnocení:



    Jasně jasně, tvrďas Pepák.

    Film je dle mého výborný, správně humózní a efekty jsou skvělé. Rozhodně předčil to, co jsem od něho očekával.



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2004-10-15 22:48:45
    Moje hodnocení:



    Konecne poradnej zombie horor se dobrym koncem pro druhou stranu a bez nudnejch krasek.Mimochodem,zkouseli ste spocitat vsechny zombie?:)))A jeden zombie je tam viditelne dvakrat,jen ma jiny obleceni,ze by se prevlik:)



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2004-07-31 17:15:27
    Moje hodnocení:



    Milý recenzente

    Poprosil bych vás, ať více sledujete film, který recenzujete, popřípadě ať si opatříte verzi, které budete rozumět, nebo ten film zkouknete víckrát. Film jsem viděl, a musím říct, že až na pár vyjímek jsou vaše výtky totálně mimo. Když jste z příběhu nepochytil nic, jak je možné, že píšete recenzi??? Film je skvěle promyšlený, obsahuje hóóóódně odkazů na předešlé DotD.... a vůbec... vaše hodnocení filůmu se shoduje s mým hodnocením recenze, která o filmu skoro nic neřekne, a to co říká vypadá jako by to říkala o úplně jiném filmu. Hrdinové se nnevydávají mezi zombie, ale pro loď (kdyby jste si neráčil všimnout je o tom druhá půlka filmu). Vztahy mezi postavami jsou celkem dobře čitelné a je jim věnováno právě tolik prostoru aby byl pochopitelný přerod původně záporné postavy, atd... prostě bych vám doporučil: zajděte si na to znovu! A tentokrát se dívejte na film!




     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2004-07-09 15:49:34
    Moje hodnocení:



    já teda taky s recenzí nesouhlasim.. sice jsem viděl jen nové zombie filmy (28, Evil,..) a pár starších spíš zombie komedií, ale tento film se mi velmi líbil a doufám, že budou pokračovat



    kordus - avatarDawn of the Dead
    Poslal kordus v 2004-09-14 10:20:32
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal acidko v 2004-04-24 23:58:27
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal Mick v 2004-09-03 12:07:15
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal zimmar19 v 2006-12-28 21:08:06
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal runner v 2005-01-01 22:47:38
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal mmartina v 2004-12-19 16:58:20
    Moje hodnocení:







    Komentáře u dalších recenzí filmu.

    Ivan Kučera, 2005-03-15 -

    mor - avatarDawn of the Dead
    Poslal mor v 2005-06-01 11:17:54
    Moje hodnocení:



    Začátek mě nadchnul, pak přišly titulky, moc pěkný, jenže pak jsem v první části skřípal zuby. Příšerné dialogy naprosto postrádající spád a hlavně bez akce, film v této části stojí jen na hrstce efektivních záběrů a právě na scénáři, který to nezvládá. Terpve ve druhé části začne ta zajímavější část filmu, postavy přibývají a zase odpadají, dokonce se aji charakterově mění (CJ), snad kromě hlavní hrdinky není jisté kdo bude další chod. Musím rovněž vyzdvihnout romantický závěr, včetně povedených amatérsky udělaných záběrů během závěrečných titulků. Autobus v davu se také mimořádně povedl, jenom by měl přes ty těla víc skákat, vzpomněl sem si přitom na dopravní zácpy ve včerejším městě:))), veselý novorozenec a motorová pila se taky povedly. K dokonalosti mi chyběl jen rotační kulomet, právě v tom davu zombíků by určitě vynikl, ale co už.
    Remake ve smyslu remake to není, ale buďme rádi za to jak to dopadlo, mohlo to být mnohem horší.



     Dawn of the Dead
    Poslal Luki v 2005-03-15 19:54:14
    Moje hodnocení:



    Souhlasím s recenzí:-D Ta klišé sem jednoznačně patřila:))



     Dawn of the Dead
    Poslal mato v 2005-03-22 23:44:30
    Moje hodnocení:



    Je to na plny pocet, ale ani neviem preco, lebo som sa viac smial ako bál.
    V jednoduchosti (alebo v motorovej píle :-) a zombie decku) je asi krasa
    Najlepsia scena: Ked zombíci vliezli za psom k tomu "ostrelovačovi"
    PS ten "povinný" koniec bežiaci počas tituliek si mohli odpustiť



    krys4 - avatarDawn of the Dead
    Poslal krys4 v 2009-09-07 17:35:01
    Moje hodnocení:



    Malá pecka. Kdo neviděl neví. Můj nejoblíbenější zombie film.



    Kelt - avatarDawn of the Dead
    Poslal Kelt v 2005-03-16 21:01:24
    Moje hodnocení:



    Suhlas-Dawn of the Dead 2004 ---10/10



     Dawn of the Dead
    Poslal hurki v 2005-03-16 17:43:50
    Moje hodnocení:



    Tohle se povedlo.Bez keců lidi,můžu na to koukat pořád dokola a vůbec mi to nevadí.Víc takovejhle filmečků,víc a víc..............



     Dawn of the Dead
    Poslal Chirurg v 2006-03-30 15:35:19
    Moje hodnocení:



    Absolutni bomba! Novy Dawn Of The Dead je takova senzace, ze opravdu tezko dycham! Ta kreativita. ta genialita, ta jedinecnost se projevuji ve filmu na vybornou. Reziser Zack Snyder je mozna tak trochu greenhorn ale do D.O.T.D. se pustil s tak obrovskym zajmem a vervou ze me skutecne fascinuje zpusob, jakym umi tvorit filmy! Vypleta se z klasickeho zombie stereotypu (hlavne pomala chuze mrtvych spolecniku) a siry novy moderni gore styl! Je ale pravdou ze film se nemuze rovnat z vlnou old school klasickych hororu od italskych a jinych mistru, ale opravdu bude na miste, ze toto D.O.T.D. je zaslouzene nejlepsi zombie film posledninch deset let! Jen tak dal!



     Dawn of the Dead
    Poslal Sabrewulf v 2006-05-15 19:19:28
    Moje hodnocení:



    Výborné, ale chyběli mi tam zombíci v rozkladu:)



     Dawn of the Dead
    Poslal Jana677 v 2006-04-03 05:16:43
    Moje hodnocení:



    Filmy o zombikach me vetsinou neberou, ale tohle bylo vazne prijemne prekvapeni. Dobre jsem se bavila, cerny humor a nadsazka predstavovaly vitane oziveni a nektere DVD bonusy taky staly za to (zvlaste pribeh "ostrelovace" z protejsiho domu). Nemam, co bych vytkla.



     Dawn of the Dead
    Poslal pend v 2007-07-23 19:07:45
    Moje hodnocení:



    Masky jsou vynikající, některé momenty zábavné (odstřelování), ale zásadně nemohu souhlasit s tím, že zombie běhají rychle...



    toddb - avatarDawn of the Dead
    Poslal toddb v 2005-04-05 13:32:27
    Moje hodnocení:



    Pomerne povedena vec, nicmene postrada vetsi tempo.



     Dawn of the Dead
    Poslal etmare v 2005-03-21 14:48:05
    Moje hodnocení:



    Takmer uplne suhlasim, je to skvely film.



     Dawn of the Dead
    Poslal ally001 v 2006-04-20 10:42:52
    Moje hodnocení:



    Vyvedený hororový nášup, který na mě opravdu hodně silně zapůsobil a ještě dlouho jsem ho nemohla dostat z hlavy.



     Dawn of the Dead
    Poslal thoca v 2005-09-09 18:42:36
    Moje hodnocení:



    hm tak sem to shlidnul, a nemuzu rict, ze je to nejhorsi, ale taky nemuzu rict, ze je to neco extra, cekal sem vic detalnejsiho zabijeni zombiku, mozna i vic "hnusaren", ale film mi prisel jako dost pod cenzurou, a to sem videl tu specialni verzy, ktera podle slov rezisera, jak sam rika, je mnohem vic krvelacnejsi nez verze z kin... no to pak ani nechci videt, jaka pohadka musela byt ta kino verze!
    Prislo mi tam i dost hluchych mist, ale kdyz tam byla naka akce, byla to docela parada, ale pokud to melo byt mysleno jako horor, tak skoro vsechny sceny by sli udelat mnohem strasidelnejc...
    Ale co mi na US filmech vadi nejvic, to jsou takovy ti "hrdinove" co obetuji samy sebe aby zachranili ostatni a tady jich bylo nejak moc :/ skoda.



     Dawn of the Dead
    Poslal derland v 2005-05-15 10:36:32
    Moje hodnocení:



    je to narez!tomuhle filmu davam deset hlavne protoze sem se skvele bavil a nenudil...naky nedotazenosti me vubec nezajimaj proste to byl super film



     Dawn of the Dead
    Poslal Morgion v 2005-03-15 22:57:39
    Moje hodnocení:



    Malo kdy se remake tak povede...



     Dawn of the Dead
    Poslal xnovys_21 v 2005-07-17 17:44:49
    Moje hodnocení:



    Dokonalej mix hororu, akce a humoru. Oproti originálu zábavnější, ale méně působivý jako kritika společnosti. Nej scéna: celej začátek.



     Dawn of the Dead
    Poslal Kytara v 2007-08-31 14:54:59
    Moje hodnocení:



    Super!Nemám co dodat!!!



     Dawn of the Dead
    Poslal aargh v 2005-03-17 16:33:09
    Moje hodnocení:



    Nejlepší horor loňského roku.



     Dawn of the Dead
    Poslal snakie v 2005-04-28 16:05:34
    Moje hodnocení:



    Mne sa to celkom pacilo ako aj iny film s Romerovym scenarom Night Of The Living Dead , malo to aj dost podobnosti. Oba boli zalozene na tom , ze postavy bojovali v dakej miestnosti , budove proti zombikov - tentokrat normalne beziacim , v NOTLD to boli spomalene matohy. Ale co oba filmy tiez spaja su nejasnosti ... zase sme sa nedozvedeli co su ti zombici zac , odkial sa nabrali , preco tie mrtvoly ozivaju atd... ale inak celkom dobry filmik.



     Dawn of the Dead
    Poslal Phobia v 2009-03-30 16:04:12
    Moje hodnocení:



    Napoprvé překvapivě svižná, vtipná i napínavá jízda. Napodruhé přece jen slabší, ba chvilkama i nudné, přesto solidní nadprůměr.



     Dawn of the Dead
    Poslal sweet666 v 2005-03-16 12:40:29
    Moje hodnocení:



    Jojo, krasnej film a spousta vychytanych scen (osobne obdivuju pekne udelanou scenu, kdy k supermarketu prijizdejici truck couva a behem toho hezky masakruje nabihajici zombie:-)...hodnoceni s odstupem casu a po nekolika reprizach opet vysoke - 8/10



     Dawn of the Dead
    Poslal zaplata v 2005-11-30 16:29:27
    Moje hodnocení:



    to je dobré to nemá cenu moc komentovat je to super zombiovka ,která nemá nudné scény



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-12-24 15:10:31
    Moje hodnocení:



    je to bomba



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-03-26 16:55:28
    Moje hodnocení:



    10? to si snad robis prdel. Nic ma nedokaze na filme vytocit viac ako blbost postav. Chod vlavo, ja pojdem vpravo a potom sa stretneme....to je tento film v jednej vete. Scenarista musel byt retardovany ked nieco take napisal. Je to sice strach a hruza, ako spravny horor ma byt, ale s malou zmenou. Tu sa to tyka spracovania. Skratka kritika v predchadzajucej recenzii bola opravnena a autor tejto o dobrom horore asi pocul iba z rozpravania...



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-03-22 00:43:42
    Moje hodnocení: -



    Tenhle film se mi líbil, ale připadá mi trochu nedomyšlenej. Z děje jsem pochopil, že se jedná o nějakou nákazu. Takže mi připadá divný, že chlápek, co na začátku po kousnutí vykrvácel, mohl klidně za chvílí pobíhat kolem, jako by se nic nestalo. Prostě mi připadá, že to postrádá logiku. Jinak se mi ten film opravdu líbil.



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-03-21 19:44:48
    Moje hodnocení:



    Docela dobrý,škoda jen že nebylo víc informací kde se ty zombici vzali nebo tak něco...



     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2005-03-19 13:03:37
    Moje hodnocení:



    Tenhle film je TOTALNI narez! Tady na nej vazne byla naka negativni recenze???? To mi nak nedochazi proc :D

    I kdyz sem porad nak asi nepochopil podle ceho se dava film do skatulky horor...ja porad ziju naivne v domeni, ze horor je film u kteryho se budu bat...no asi ne...Treba Dawn of the dead bych ja osobne oznacil jako akcni zombie komedii ;)



    Kordus - avatarDawn of the Dead
    Poslal Kordus v 2005-03-15 21:03:01
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal Fredy v 2007-03-04 21:11:10
    Moje hodnocení:






     Dawn of the Dead
    Poslal Anonymous v 2007-02-11 15:02:06
    Moje hodnocení:



    Na prd.





    (c) 2002 studna.net, some rights reserved
    Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.