Právě je 21 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

TroglodyteMonsters

režie: Paul Ziller
scénář: Wendy Czajkowsky (dialogue editor), Neil Elman (story), Paul Ziller (writer)
hrají: Corin Nemec (Will McKenna), Miriam McDonald (Carly McKenna), Daniel Wisler (Danny (as Daniel James Wisler), Camille Sullivan (Arden), Gwynyth Walsh (Barbara), Brent Stait (Ben), Gary Hudson (Sheriff Jay McKenna), Christie Laing (Erin), Brandon Jay McLaren (Drew), Doug Chapman (Joey)
produkce: Oliver De Caigny, Lisa Hansen, Breanne Hartley, Paul Hertzberg, Lindsay MacAdam
hudba: Chuck Cirino
keywords: storm-at-sea, electrocution, camouflage, invisibility, toxin, killer-fish, fishing-boat, one-word-title, paralyzed, derelict-ship, improvised-weapon
hits: 5153

Recenzoval Sakini

Přidáno: 28. březen 2010

Typické ospalé americké rybářské městečko je vytrženo ze své letargie příchodem neznámého zla z moře. Hrdinský rybář, neúspěšně vychovávající pubertální dceru, se spolu s blonďatou vědkyní pouští do boje proti děsu hlubin – neúprosně směřujíc k finálnímu souboji na život a na smrt…

Kde jen jsem tohle už viděl? No jistě, ladíme přece opět náš věrný a oblíbený Sy-Fy kanál. Jeho psavci opět nasadili na jejich oblíbené kopyto čistý papír a vypustili do éteru další (vědecko-) fantastický film. Není novinkou, že kvalita filmů z produkce Sy-Fy kolísá v poměrně širokém rozsahu - Troglodyte naštěstí patří k těm kvalitnějším. Režie se ujal Paul Ziller, stojící za jinými poklady kanálu jako Yeti: Curse of the Snow Demon, Snakehead Terror, Swarmed nebo Beyond Loch Ness. Zápletka je typická, ale tentokrát solidně provedená – přes všechna typická klišé se na to prostě dá dívat. Na akci nemusíte dlouho čekat, začíná brzy a průběžně se drží až do konce. Zpracování, kamera, sety, to vše je naprosto typicky béčkové tak jak jsme si už zvykli, tentokrát ovšem v dívatelné kvalitě.

Triky a CGI odpovídají úrovni filmu, osobně je hodnotím jako dost zdařilé – například ústřední monstrum je pěkně odporné. Když už jsem u něj, takového živočicha jsme tu myslím zatím neměli. Dost těžko říct co je to za kombinaci druhů, to by si každý měl přebrat sám, ale každopádně je to dost mocný predátor s pozoruhodnou varietou zbraní a způsobů zabíjení. Takovou rozmanitost zabití, jaká nastává, bych v monster filmu rozhodně nečekal – nebudu prozrazovat, to bych diváka ochudil, ale normální je že si potvůrka kousne a hotovo ne? Druhé poloviny filmu se pak účastní i monstří omladina, která se postará o nějakou tu zábavu. V jedné z nejhumornějších scén se jedno mládě poměrně vtipně samo zlikviduje za pomoci vlastního jazyka.

Herecký ansámbl tvoří řada seriálových herců podávajících standardní výkony, nikomu příliš nefandíte ale ani nikomu nepřejete smrt. Poměrně úspěšným se dá nazvat obsazení role hlavního hrdiny, dnes již takřka obligátní herec Sy-Fy filmů Corin Nemec sice není vždycky ve formě, ale tentokrát jeho ztvárnění hrdiny není vůbec špatné. Žádný spravedlivý všeuměl držící opratě pevně v ruce za každé situace, ale dost zaražený a depresivní otec puberťačky kterou absolutně nemá pod kontrolou, konající hrdinské skutky spíš z donucení než z nějakého spravedlivého rozvášnění. Taková lidská podoba by jistě slušela víc filmovým hrdinům. Finále filmu je naprosto typické, jak každý může očekávat u téhle kategorie, s náležitým světlým zítřkem a všeobecnou radostí.

Troglodyte není vrcholným dílem kinematografie, a za chvíli nebudete vědět na co jste se dívali, ale jako pohodová podívaná fanoušky monster hororů určitě nezarmoutí ani neurazí. Kdyby jen Sy-Fy drželo minimální kvalitu alespoň na téhle úrovni…