Právě je 36 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Midnight MovieSlasher

82 minut

režie: Jack Messitt
scénář: Mark Garbett (writer), Jack Messitt (writer)
hrají: Rebekah Brandes (Bridget), Daniel Bonjour (Josh), Greg Cirulnick (Mario), Mandell Maughan (Samantha), Stan Ellsworth (Harley), Melissa Steach (Babe), Jon Briddell (Detective Barrons), Michael Swan (Dr. Wayne), Michael Schwartz (Sully), Justin Baric (Timmy)
produkce: Kacy Andrews, Leica Cruz, Liam Finn, Michael Gleissner, Albert Hasson
hudba: Penka Kouneva
keywords: supernatural-power, double-murder, survival-horror, hiding-in-closet, slaughter, foaming-at-the-mouth, gash-in-the-face, movie-theater, tied-to-a-table, bound-and-gagged, chase, punched-in-the-face, blood, skull, movie-in-title, raised-middle-finger, abusive-father, self-mutilation, stabbed-in-the-back, farm, další...
hits: 5147

Přidáno: 18. prosinec 2009

Existují slashery, co se tváří jako největší originalita, berou se přehnaně vážně a ve skutečnosti jsou stokrát ohranou kaší. Pak jsou tu ty, co si od začátku udržují nadhled, parodují nebo odkazují na jiné snímky. Takové nevýrazné kousky si nekladou vysoké cíle, jen se snaží dostatečně pobavit diváka. A nízkorozpočtový snímek Midnight Movie je přesně takový případ.

Příběh začíná v ústavu pro choromyslné, kde zadržují psychopatického Teda Radforda. Muže, jenž je fascinován lidským strachem a posedlý sledováním svého vlastního filmu s názvem the Dark Beneath. Jednoho dne se všechno změní. Radfordovi rupne v kouli, vyvraždí celý ústav a on sám zmizí. Jen jeho doktor tuší, že onen film může být klíčem k jeho dopadení. Uplyne 5 let a the Dark Beneath se poprvé od Radfordova zmizení promítá v jednom zaprášeném kině. Zde se sejde jak doktor s detektivem, co se přišli ujistit, jestli snímek opravdu něco skrývá, tak i početná skupinka mladých lidí. To ještě nikdo z nich netuší, že z kina se stane smrtící past, protože psychopatický Radford díky filmu žije dál. Když se ke všemu v jeho blízkosti objeví někdo, kdo projeví sebemenší náznak skrytého děsu, může si být jistý, že Radford si ho najde. Ten se totiž vaším strachem doslova živí.

Základní kameny každého správného slasheru jsou tedy správně vytyčeny: tajemný maskovaný vrah, početná skupina lidiček připravena vrhnout se pod kudlu, a uzavřený prostor, odkud není úniku. Obětí na slušný masakr tu je tedy požehnaně. Hlavní hrdinka se svým malým bratrem, co se do kina musel vkrást kvůli nepřístupnosti, obrovitý motorkář se svou přítelkyní, co nenávidí kecání při promítání filmu, nebo postavička fanouška hororů, kterému se splní sen a ve vytouženém snímku si i zahraje. Nic netušící oběť samozřejmě. Nejvíce pozornosti ale na sebe strhává zabiják. Vrah s patřičně strašidelnou maskou, kulhavou chůzí a svým originálním nádobíčkem, které používá jako vývrtku na lidi. Pěkně celý ho narve do vašeho břicha a typickým „vývrtovým“ způsobem vám z něj vyndá i slušnou porci vnitřností. Když jsem na to narazil, tak názorná ukázka „jak zabít dvě mouchy jednou ranou“ patří k těm nejlepším momentům.

Nápad se zabijákem, který vystupuje z plátna, aby v kině někoho zamordoval, působí celkem svěže i přesto, že s podobným tématem tu byli už italští Démoni. Přežít v takovém vězení může tedy pouze ten, kdo se nebude bát postavit smrtelnému nebezpečí. Zní to jednoduše, ale je dost těžké neprojevit sebemenší obavy o vaše blízké či rodinu, když mají v patách takového zkurvysyna. Ten bydlí dokonce se svou maminkou, která synáčkovi ráda pomůže tak, že někoho občas bouchne válečkem. Sledujeme tu vlastně dva filmy v jednom, protože ze starého černobílého snímku si občas zaskočí do našeho světa. Zábavné na tom je především to, že jakmile vrah někoho morduje v reálu, tak to vidí i diváci v sále. Těm je ze začátku sice divné, odkud se tam ta povědomá oběť vzala, ale jakmile uvidí vraždu svého kamaráda, brzy zjišťují, že tu něco nehraje. Jejich chování tentokrát není nevěrohodné. Aby se dostala tato banda různorodých charakterů z nastalé šlamastyky, pokusí se učinit několik chytrých kroků, jako třeba přerušit film. Jestli tím ale sklidí ovoce, o tom se už musíte přesvědčit sami.

Podle některých hodnocení (například imdb vykazovala známku kolem 5, což je ale dost irelevantní, jelikož nehodnotí pouze hororoví fandové) jsem čekal průměrnou zábavu, takže z výsledku jsem byl mile překvapen. Midnight Movie je slušnou porcí hrůzy, v několika případech objevujícího se gore a hlavně příjemné nadsázky, kterou je snímek doslova nasáklý. Nízkorozpočtové béčko (tentokrát je to pro film určitě plus než mínus) od fanoušků a pro fanoušky hororu vás rozhodně nezklame a nudit nebude. Pro mě jeden z mála snímků, kde si umím představit pokračování, protože si tvůrci nechali šikovně otevřená vrátka.