Právě je 14 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

The Dark LurkingScience Fiction

Austrálie
97 minut

režie: Gregory Connors
scénář: Greg Connors (written by)
hrají: Tonia Renee (Lena), Bret Kennedy (Michaels), Ozzie Devrish (Kirkland), Roslyn van Doorn (Yutani), Dirk Foulger (Konieg), Anthony Edwards (Dare), Davyd Williams (Canning), Cassia Rosenstraus (Jen), Aash Aaron (The Commander), Joel Amos Byrnes (Thriller Rabid)
produkce: Greg Connors, Bret Kennedy, Stuart Wall
hudba: Kit Sivyer
keywords: zombie, gore, monster, alien
hits: 5859

Recenzoval Sakini

Přidáno: 24. listopad 2009

Na The Dark Lurking (dále jen TDL) jsem narazil čirou náhodou při šmejdění mezi novinkami. Popis mě zaujal, a proto jsem se rozhodl nahlédnout, ne že by na mě působil nějakým bombastickým dojmem, ale patřím mezi ty příznivce sci-fi a hororového žánru kteří mají potřebu zhlédnout všechno, aby se poučili. Neznámý režisér, neznámé obsazení, rádoby bombastická prezentace, z toho může vzniknout buď děsný škvár nebo originální zajímavost. No, nestalo se ani jedno...

O co tu vlastně jde? V podzemní laboratoři kdesi na planetě Zemi nastává krizová situace, do které se probouzí neznámá dívka. Velmi rychle se objevuje první monstrum a vojáci, aby mohlo dojít k vytvoření ústřední zápletky. Skupinka vojáků a civilistů se musí dostat na povrch dřív než dojde k nukleárnímu úderu, což jim zmutovaná monstra nehodlají nijak ulehčit a členů týmu ubývá.

Pro režiséra je to teprve druhý film, první jsem neviděl takže nemohu posoudit posun kvality. Každopádně se podepsal pod pozoruhodně nevyrovnané dílo kolísající od zajímavého ke kanálnímu. Výkony herců nestojí za řeč, na filmu se sešla společnost neznámých nebo seriálových herců, které u nás sotva zahlédnete, což má za výsledek že v lepším případě přehrávají jako v Ordinaci Růžovce, v horším pak pro jistotu ani nehrají aby si neutrhli ostudu. Nenajdete výraznou postavu, obzvlášť hlavní hrdinka (pokud se tak dá nazvat) je naprosto bez šťávy a působí jako statistka za pět korun. Dá se říct že nejlíp hrají monstra - text jednoduchý a pohyby nenáročné. Masky nepůsobí špatně, třeba největší obludky jsou hezky vydařené, i když je vidět pěnová guma, ovšem na úroveň filmu se docela podařily. Gore je dost a dost, i když nijak dokonalého, ale jde o profesionální práci a například roztrhaná těla vypadají velice solidně. Atmosféra je proměnlivá jako současné počasí: v jednu chvíli temné koridory jako z Aliena, a najednou špatně nasvícený papundekl. To stejné platí i o kameře, jakoby se střídali dva kameramani, některé sekvence vypadají jako z áčkového sci-fi, a potom se objeví naprosto amatérská práce s nepřirozenými úhly a mizerným světlem. Střihač zřejmě už neměl s čím pracovat, protože návaznost není úplně ztracená a někdo se snažil to dát dohromady, ale přesto někdy záběry silně nesedí.

Hlavní problém filmu je v celku. Akce je od začátku do konce víc než dost, začíná od prvního okamžiku a tlačí film někdy až násilím do samotného konce - a přesto TDL nedokáže udržet pozornost diváka. Při jeho sledování mi každých pět minut utíkaly oči někam jinam, a dalo mi práci ovládnout se abych nepřetáčel. Pokud by se tam nic nedělo, nedivil bych se. Ale při těch neustálých lekačkách a turbulentním ději jsem se vlastní letargii docela divil, jinak jsem pozorný divák a ten den jsem nebyl z formy.

TDL je film který není ani slaný ani mastný, ani dobrý ani špatný, on dokonce ani nedokáže nudit nebo otrávit. Je to dílo, které kdyby nevzniklo, tak by se nic nestalo. Nepobavíte se na něm ani tím, že by byl zábavně špatný (na to je moc dobrý), pokud nepotřebujete vyloženě ztrácet čas zdaleka ho obejděte. jak bylo řečeno v jedné Cimrmanově hře "nuda nuda, šeď šeď".

3/10 za určité lepší okamžiky...