The UninvitedGhostsRemake

USA, Canada, Germany
87 minut

česky: Nezvaná
režie: Charles Guard (as The Guard Brothers), Thomas Guard (as The Guard Brothers)
scénář: Craig Rosenberg (screenplay) and), Doug Miro (screenplay) &), Carlo Bernard (screenplay), Jee-woon Kim (motion picture "Changhwa, Hongryon") (as Jee-Woon Kim)
hrají: Emily Browning (Anna), Arielle Kebbel (Alex), David Strathairn (Steven), Elizabeth Banks (Rachel), Maya Massar (Mom), Kevin McNulty (Sheriff Emery), Jesse Moss (Matthew Hendricks), Dean Paul Gibson (Dr. Silberling), Don S. Davis (Mr. Henson), Lex Burnham (Iris)
produkce: Doug Davison, Casey Grant, Michael Grillo, Roy Lee, Laurie MacDonald
hudba: Christopher Young
keywords: nurse, boathouse, eurocopter-ec-120, new-england, seeing-dead-people, corpse, female-villain, unsent-letter, explosion, chase, chalkboard, vibrator, yamaha, little-girl, schizophrenia, apparition, small-community, diner, house-explosion, hit-in-the-head, další...
hits: 6949

Přidáno: 15. listopad 2009

A máme tu na krku další předělávku asijských bijáků. Kdo z vás už viděl korejský snímek Příběh dvou sester, jistě mi dá za pravdu, že se jednalo o fascinující esenci hrůzy, balancující na pomezí rodinného dramatu a šokujícího horroru s pointou tak neuvěřitelnou, že se nejednomu divákovi zježily všechny chlupy na těle. Za tu krátkou chvíli si zaslouženě vydobyl ve světě duchařských příběhů značné jméno a bylo tudíž jen otázkou času, kdo z hollywoodských studií po něm sáhne svými nenažranými pařáty a předělá ho ve stylu americkém.

Mladá Anna se po 8 měsících vrací z psychiatrické léčebny domů, kde se léčila z jedné tragické noci. V té totiž uhořela její nemocná matka. Dívka si to stále vyčítala a nemohla se z děsivé události vzpamatovat. Podle psychiatra je ale nyní ten vhodný okamžik vrátit se domů. Zde na ní čeká starší sestra Alex a otec, k němuž se mezitím nastěhovala půvabná Rachel, bývalá ošetřovatelka její matky. A protože tátova nová přítelkyně a Alex spolu moc nekomunikují, snaží se Rachel zavděčit alespoň Anně. Jenže už první noc doma se dějí nevysvětlitelné věci. Někdo, nebo spíše něco, se vplíží k ní do pokoje, jakási postava ženy. Byla to Rachel? Každopádně tomu chce přijít na kloub. Anna ke všemu začíná mít podivné vidiny. V nich vidí vlastní matku, jež se jí snaží před něčím varovat. Že by smrtící požár nakonec nebyla pouhá nehoda? Obě sestry tak začínají pátrat po skutečném původu otcovy milenky, při němž vyplouvají na povrch pozoruhodná tajemství.

Snímek Uninvited je z kanadsko-americké produkce a dostali ho na starost nepříliš známí bratři Guardovi, pro které to byl celovečerní debut. Ti se snažili držet konceptu původního díla, protože správně tušili, že veškeré odtažení a razantní změny by fanoušci korejského snímku jen těžko rozdýchávali. Ale o opisování tu také naštěstí není řeč, tudíž bratři režiséři na to šli tou nejvhodnější cestou. Převyprávěli ho trochu po svém, přičemž kladli důraz na přímočařejší linii. Americké publikum by totiž složitost korejského snímku prostě nepochopilo. Příběh je tentokrát hlavně o té hodné a plaché dívce, kdežto v originále byla ve středu dění právě ta rázná a drzá dceruška. Také zapomeňte na ošklivou a zlou macechu, která dívkám, hlavně mladší a bezbranné sestře, ztrpčovala život. Tady nosí krásnou tvář sympatické Elizabeth Banks a čirá nenávist bude zřejmě to poslední, co k ní budete cítit. Já mít takovou macechu, tak jsem šťastný jako blecha. Bohužel se téměř vytratily i prvotřídní bubácké scény a zbyly spíše průměrné halušky. Autoři nás tentokrát šetří lekacích scén a atmosféru pozvolna vaří klasickým způsobem – míchat a nechat houstnout.

Celé herecké osazenstvo mi tentokrát sedlo, což se mi nestává často. Obě dívky se svých rolí zhostily hezky, hlavně Alex musela být přesvědčivá, na ní to ostatně celé stálo. David Strathaim v roli jejich otce tu má díky ženskému obsazení skutečný harém. Malebnou asijskou krajinu vyměnili tvůrci za Vancouver, což byla skvělá volba. Ten filmu sice nedodal onen poetický nádech originálu, ale kanadské prostředí je krásné samo o sobě. Na hudbu byl povolán mistr Christopher Young, který nezklamal a složil další ze svých parádních děl, jenž v dramatických momentech má sílu přikovat vás k sedačce, aby vám posléze chytlavou melodií jemně lahodil do ušních bubínků.

Pravda je, že korejská verze měla sílu zdvojnásobit vám rychlost tepu a přivodit menší infarkt, kdežto verze americká vás pouze vystraší. Slyšíte ten znatelný rozdíl? Přesto nebudu házet film do odpadu jen kvůli tomu, že se jedná o další remake. Samozřejmě, originál tu byl první a Nezvané tak budou jeho fanoušci vyčítat přílišnou snahu o mainstream. Ze začátku jsem se ho obával, protože Příběh dvou sester mám rád. Nakonec jsem byl z výsledku mile překvapen i přesto, že jsem dopředu znal jeho pointu. Možná i vy zjistíte, že nedopadl tak hrozně, jak je u jiných případů zvykem. Škoda jen českého názvu, naši distributoři tím prozrazují víc, než by měli.