Právě je 34 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Beyond Belief: Fact or FictionHorror obecně

60 minut

rok: 1997
režie: Jeanne Van Cott (unknown episodes), Rachel Feldman (10 episodes, 2000-2002), Robert Lee (5 episodes, 1997-2002), Alec Gillis (2 episodes, 1998-2000), Skip Schoolnik (2 episodes, 1998-2000)
scénář: Robert Tralins (unknown episodes), Lynn Lehmann (unknown episodes), Naomi Janzen (unknown episodes), Thomas C. Chapman (unknown episodes), J. Larry Carroll (2 episodes, 1997)
hrají: Jonathan Frakes (Himself - Host (31 episodes, 1997-2002), Don LaFontaine (Announcer (10 episodes, 1997-2000), James Brolin (Himself - Host (3 episodes, 1997), Fran Solomita (Det. Dave Puma / ... (2 episodes, 1998), Robert Harvey (Traffic Guy (2 episodes, 1997-1998), Gary Imhoff (The Technician (2 episodes, 1997-1998), Richard Gleason (Raymond (2 episodes, 1998-2002), Angus Scrimm (Pete Ringwald (2 episodes, 1998-2000), Shane Meier (Zack (2 episodes, 1998), David Berón (Chad (2 episodes, 1999-2000)
produkce: Dick Clark (executive producer (3 episodes, 1997-1999), Don Mann (consulting producer (3 episodes, 1997), Eric J. Mitchell, Cindy Clark, Lynn Lehmann
hudba: Al Kasha (unknown episodes), Richard G. Mitchell (unknown episodes), Mark Northam (unknown episodes)
hits: 5814

Recenzoval fcreading

Přidáno: 04. srpen 2009

Po dlhšej prestávke, strávenej pri skúškach v autoškole (len tak pre zaujímavosť, skúšky som spravil na plný počet bodov, čiže 55), ale nechajme radšej chválenie stranou, sa pozrime na dnešnú recenziu Beyond Belief: Fact or Fiction. Tento TV seriál, uznávaný po celom svete, ste mohli vidieť na TV Prima, predtým ešte na vtedajšej TV Lune pod slovenským názvom Medzi nebom a zemou a v Nemecku ho poznajú pod názvom X – Factor a vysielali ho na RTL II.

Seriál vznikol v roku 1997 a v tomto roku stanica Fox privolala do svojich služieb Jamesa Brolina (jeho najznámejším filmom bol Amityville Horror) a vyzvala ho, aby moderoval prvú sériu. Veľa úspechov ale nezažil a tak v druhej sérii nastúpil omnoho skúsenejší herec Jonathan Frakes (veľa ľudí ho pozná najmä zo Star Treku) a upísal sa Foxu na 5 rokov. Ale prejdime k veci a vysvetlime si, čo vlastne ten Beyond Belief je:

V každej epizóde nám režiséri ponúknu 5 príbehov. Vy sa iba musíte rozhodnúť, ktorý príbeh je založený na skutočnej udalosti a ktorý je iba čistým klamom, snažiacim sa vás oklamať. Ale také jednoduché to nebude. Síce niekedy sa trafíte, ale inokedy aj pravda sa môže javiť ako fikcia. Po stručnom úvode sa poďme pozrieť na 6 príbehov, ktoré som zhliadol, a vybral len tie najlepšie.

Season 1, Episode 2 – Segment 1 – The Viewing

Rodina Fosterovcov vlastní pohrebný ústav. Raz večer sa ale rozhodnú odcestovať a svojmu synovi Adamovi prikážu, aby prespal na tomto znepokojujúcom mieste dovtedy, kým sa nevrátia. Adam sa nebojí a súhlasí. Lenže pokojná noc sa môže zmeniť v boj o život a strážiť toľko nebožtíkov by hádam nechcel nikto z nás. Čo si myslíte, stal sa tento príbeh? To už nechám na vás, ten kto tento príbeh videl, vie svoje. Pocity z príbehu: Atmosféra pohrebného ústavu silnie každou minútou, až kým sa nedostaneme na záver, ktorý sa podľa mňa vydaril. Jediné, čo mi vadilo, bolo to, že som už dopredu očakával prekvapivú pointu. To je asi jediné mínus, ktoré dávam tomuto príbehu, ale aj tak, vidieť toľko rakiev za 7 minút, to sa len tak nevidí, možno iba v niektorom zombie filme. Zatiaľ 80 percent.

Season 2, Episode 17 – Segment 4 – Angel on Board

Beth McGuireová cestovala na dovolenku lietadlom už veľakrát. Bola už všade, ale ani to jej nestačí. Teraz sa rozhodla ísť na Tahiti. Užívať si šíre more, slnko a piesok by bolo dobré, lenže všetko sa raz musí skončiť. A to by nám vedela porozprávať aj naša dnešná smoliarka Beth, pre ktorú sa toto leto stalo osudným. Čo si myslíte, stal sa tento príbeh? Alebo je to len nereálna rozprávka? Pocity z príbehu: Pri treťom príbehu som mal pocit, že sledujem pilotný diel Nezvestných, pretože súvislosť tohto príbehu pri porovnaní s Lost tam bola. A určite v tom mal prsty talentovaný režisér béčkarských hororov Tony Randel (nakrútil druhý diel Hellraisera), ktorý nám dokázal, že ešte vie nakrúcať dobré atmosférické horory. V tomto príbehu to iba potvrdil a tí, ktorí cestujú lietadlom, by si mali dať načas pauzu (po tomto nepeknom zážitku so mnou bude určite súhlasiť 90 percent).

Season 2, Episode 18 – Segment 2 – Red-eyed Creature

Rodina Sterlingových sa nedávno presťahovala do prekrásneho rodinného domu, s novu vybavenou kuchyňou a veľkou záhradou. Všetko by vyzeralo v pohode, nebyť strašlivej noci, keď si chlapec išiel pre sušienky a mlieko a neuvidel červenookú príšeru, schovajúcu sa v kuchyni. Chlapec sa z toho totálne zrútil a jeho rodičia mu neverili. Boli stále presvedčení, že ich syn si vymýšľa, ale len dovtedy, pokým príšeru neuvidela na vlastné oči matka. Že by v tom dome strašilo? Čo si myslíte, stal sa tento príbeh, alebo nie? Pocity z príbehu: V druhej sérii sa s príbehmi nešetrilo a režiséri nám ponúkli kvalitné príbehy. Tento príbeh je v niečom výnimočný už len kvôli príšere a hlavne vidine, ktorú zažívala matka so svojim synom. Hlavne ma dostal koniec, ktorý ma prekvapil a už len preto si príbeh zaslúži 90 percent.

Season 3, Episode 20 – Segment 3 – Morning Sickness

Marisa Barkerová má 18 rokov. V posledných týždňoch sa jej telo začalo meniť. O niekoľko kíl pribrala a všetko nasvedčuje tomu, že je tehotná. Rodičia sú o tom presvedčení, ale Marise to nedáva žiadny zmysel. Predsa ako môže byť žena tehotná, keď so žiadnym chlapom nemala nikdy pomer? Existuje len jediné logické vysvetlenie, možno sa s niekým vyspala, ale kto to mohol byť? Stal sa tento príbeh? Alebo si ho len scenáristi vymysleli? To už nechám na vás. Pocity z príbehu: Prvý príbeh, pri ktorom som sa nudil a ktorý mi nič neponúkol, ani len tú atmosféru. Príbeh je to dobrý, ale režisér sa mal viac zamyslieť nad hlavnou predstaviteľkou a hlavne nad idiotským záverom, o ktorom neviem, čo si mám myslieť. Príbeh hlavne zaujme mladé mamičky, pre ktoré to bude pekné ponaučenie do života, 60 percent.

Season 3, Episode 22 – Segment 4 – The Gravediggers Nemesis

Úcta k mŕtvym je pri práci hrobára najdôležitejšia. Pete Drinkwold ale žiadnu úctu nemal a pri jeho pomstychtivej povahe sa mu ani nečudujem. Mŕtvych si vôbec nevážil a nedoprial im nikdy pokoj. Ale to ešte netušil, aká kliatba na neho prichádza a to ešte bude prosiť o zľutovanie. Stal sa tento príbeh? Pocity z príbehu: Tak na tento príbeh som sa asi najviac tešil, už len kvôli Dlháňovi z úspešnej hororovej sérií Phantasm, ktorý tu podáva vynikajúci výkon v najlepšej forme, akou sa mohol pýšiť v Phantasme. Aj tento príbeh režíroval Tony Randel a prostredie pri hroboch tomuto skvelému príbehu iba pomáha. Príbeh môžem odporučiť len zarytím fanúšikom Phantasmu, ale aj vy ostatní sa naň môžete pozrieť, ľutovať určite nebudete, 95 percent.

Season 3, Episode 27 – Segment 1 – Creepy Comics

Kip Sherman už 10 rokov zamestnáva hororového komiksového maniaka Izyho. Nadaný maliar kreslí pre svojho šéfa veľké množstvo komiksov, ale len niektoré sa dočkali u ľudí úspechov. Predsa len v poslednej dobe sa Izy necíti dobre a talent, akým bol obdarený, sa pomaly vytráca. Kip je už ale hrozne nahnevaný, a tentoraz od Izyho čaká poriadny komiks, s ktorým by ho vystrašil. Stal sa tento príbeh, alebo nie? Rozhodnite sa. Pocity z príbehu: Tak pri tomto príbehu som cítil poriadne napätie. Ako sa vraví, najlepšie tentoraz prišlo až na koniec. U Izyho by som vyzdvihol výborný mejkap, pretože jeho zohyzdená tvár bola asi najlepšia na tomto príbehu a atmosféra v byte u Kipa bola hrozivá. Celkove si príbeh o pomste zo záhrobia zaslúži 95 percent, odporúčam vám ho!

Hodnotenie všetkých sérií:

Neviem, ktorá séria sa mi páčila najviac, ale ak mám správne poradiť pre tých, ktorí ešte tento seriál nevideli, odporúčam druhú a tretiu sériu. A konkrétne tieto príbehy, pri ktorých ostanete prekvapení: Kid in the Closet, Mystery Lock, The Portrait, The Mummy, The Hooded Chair, Graffeti, Merry-go-Round, The Wall, Blood Bank, Wax Executioner, Halloween, Devils Tattoo, Anatole, The Sleepwalker, The Mirror of Truth a The Cake.

Pocity z Beyond Belief: Neviem si to vysvetliť, ale vždy, keď si neskoro večer pustím tento obdivuhodný seriál, cítim taký mrazivý pocit po celom tele a najmä keď sa na konci dozviem, že sa ten príbeh stal, potom nemôžem vôbec zaspať. Berte si to ako chcete, ale tento seriál mám proste rád a vždy ho aj rád mať budem, na paranormálne javy verím a rovnako aj na duchov. Predsa sa to niekomu stať muselo, aj keď dôkaz o tom nemám žiadny.

Dobrá správa na koniec. Televízna stanica Fox sa rozhodla nakrútiť 8 nových sérií a samozrejme pozvala Jonathana Frakesa, aby znovu moderoval tento výborný seriál. Či to vlastne je pravda, tak to si na to pekne dlho počkáme.