Právě je 113 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Tales from the Darkside: The MovieHorror obecně

93 minut

česky: Příběhy z temnot
rok: 1990
režie: John Harrison
scénář: Michael McDowell (screenplay) (segment "Lot 249"), Arthur Conan Doyle (short story "Lot 249") (segment "Lot 249"), Stephen King (short story) (segment "Cat From Hell"), George A. Romero (screenplay) (segment "Cat From Hell")
hrají: Deborah Harry (Betty (wraparound story), David Forrester (Priest (wraparound story), Matthew Lawrence (Timmy (wraparound story), Christian Slater (Andy (segment "Lot 249"), Robert Sedgwick (Lee (segment "Lot 249"), Steve Buscemi (Bellingham (segment "Lot 249"), Donald Van Horn (Moving Man (segment "Lot 249"), Michael Deak (Mummy (segment "Lot 249"), Julianne Moore (Susan (segment "Lot 249"), George Guidall (Museum Director (segment "Lot 249")
produkce: Mitchell Galin, David R. Kappes, Richard P. Rubinstein
hudba: John Harrison (segment "Lover's Vow"), Chaz Jankel (segment "Cat from Hell"), Jim Manzie (segment "Lot 249"), Pat Regan (segment "Lot 249")
keywords: cat, anthology, mummy, gargoyle, wheelchair, based-on-tv-series, flashback-sequence, cult-favorite, dark-humor, nudity, destiny, decapitation, murder, interracial-sex, cult-horror, revenge, ripped-neck, lasersight, wraparound-story, cat-actor, další...
hits: 6588

Recenzoval fcreading

Přidáno: 24. duben 2009

Po úspešnom režisérskom účinkovaní v tv seriáli Tales from the Darkside, a o 4 roky neskôr v ďalšom tv seriáli Tales from the Crypt, sa John Harrison začiatkom 90-rokov rozhodol nakrútiť 3 príbehy a ako podnázov vybral Tales from the Darkside: The Movie.

Teda ako nám vyplýva z názvu, bude sa jednať o čisto hororový film a nie seriál, spojený so starou ježibabou (zahrala si ju prekrásna Deborah Harry, známa predovšetkým z Cronenbergovho Videodromu), ktorá má za hodinu a pol upiecť a zjesť malého chlapca. Za ten čas nám chlapec, zavretý v pivnici, vyrozpráva celkovo 3 príbehy, a pre svoju záchranu urobí čokoľvek a zdržať starú ježibabu nebude taký veľký problém.

Prvá poviedka nesie názov „Lot 249“ a rozpráva nám o troch mladých chlapcov. Jeden z nich, Bellinghem (Steve Buscemi), pracuje v múzeu, zaoberá sa starožitnosťami a jedného dňa dostane veľmi zvláštnu zásielku. Po jej otvorení uvidí prastarú egyptskú múmiu, starú 3000 rokov. S kamarátmi Andym (Christian Slater) a Leem sa rozhodne múmiu skontrolovať a zistiť ešte niečo viac. Prvá poviedka zaujme skôr tých divákov, ktorí majú radi humor (toho si užijete veľa), ale druhých nezaujme skoro ničím, ani Steveom Buscemim (známeho predovšetkým z Farga a Big Lebowského) alebo mladým Christianom Slaterom (Interview s upírom a Kráľ zbojníkov Robin Hood). Príbeh sám napísal Arthur Conan Doyle, známy spisovateľ, podľa jeho románu zrežírovali prvý príbeh, ale tomu ťažko môžem veriť, pretože tak nudný príbeh som už dávno nevidel. Atmosféru to má, gore trošku slabšie, akurát tie vtipy mi tam jednoznačne nepasovali, keby bolo po mojom, nakrútil by som čistokrvný horor. Jediné, čo ma potešilo, bola múmia a jedna scénka s ostrým vešiakom (viac nemôžem vyzradiť, ale stojí to zato), lepšie povedané prvá poviedka ma ničím neprekvapila a preto ju hodnotím priemerne za 60 percent.

Druhá poviedka ma zaujala viac a jej názov znie „Cat from Hell“. Je to o mačke, ktorá je posol priamo z pekla a má za úlohu zabiť bohatého majiteľa rodinného zámku Drogana. Ten si najme profesionálneho zabijaka a ponúkne mu 5000 dolárov za zabitie mačky. Lenže tak jednoduché to nebude, predtým v Droganovom dome zomreli 3 ľudia (všetkých zabila mačka) a na rade ostáva už len Drogan, a ten pre svoju záchranu urobí čokoľvek. Konečne som sa dočkal. Druhý príbeh hodnotím len preto, že sa už konečne ukázalo viac toho gore, atmosféry a na humore sa ubralo. Najväčší podiel na tom má dozaista spisovateľ Stephen King; podľa jeho románu sa čerpal scenár (na tom ma zaujalo to, že v ňom má prsty George A. Romero, tentokrát len ako scenárista). Tiež pri tejto poviedke som si spomenul na film Black Cat, režíroval Lucio Fulci a scénky s mačkou sú úplne odlišné, ale zároveň podobné. Najviac ma potešila scénka, kedy mačka vlezie do úst a pokračuje až do žalúdka a odtiaľ sa vráti naspäť ústnym otvorom. Niekto si povie, že túto scénku už niekde videl (napr. v Scottovom Alienovi, ale tam to bolo úplne inak, ako v tomto prípade). K hodnoteniu pristupujem trochu inak, a preto dávam 90 percent, už len kvôli tej hustej scénke.

Tretia a zároveň posledná poviedka nesie názov „Lover's Vow“ a rozpráva o Prestonovi, ktorému sa raz v noci stane niečo zvláštne. Potom, ako jeho kamaráta zmasakruje tajomná príšera, zapredá svoju dušu a musí sľúbiť, že nikomu inému svoje tajomstvo nepovie. Príšera ho nechá žiť a po niekoľkých minútach spozná mladú ženu, do ktorej sa zaľúbi a po tej osudnej noci sa jeho život zmení úplne. Tretí príbeh ma prekvapil svojou šokujúcou pointou, ktorú som len tak skoro nevypátral a najmä atmosféra je vynikajúca, stúpa každou minútou. Vzhľad príšery je trošku odfláknutý, takto len vyzerá ako zelený Gremlins a nevystrašila by ani 5-ročné decko, nieto dospelého. Ale musím pochváliť snahu, a tá sa cení. Spolu s druhým príbehom patrí k tým najlepším poviedkam, aké som doteraz videl a hodnotenie dávam to isté - 90 percent.

Na koniec ešte uvidíme, ako to dopadne s ježibabou a chlapcom. Čo si myslíte, upečie ho ježibaba, alebo nie? Rozhodnite sa.

Na záver. Každý má na výber z troch poviedok, či už si vyberie prvú o múmií, druhú o vraždiacej mačke priamo z pekla alebo tretiu o príšere a zamilovanom páriku, to už nechám na vás, ale varujem vás: Skôr než si tieto poviedky zoženiete, pripravte sa na šialenú jazdu, plnú neskutočných zabijakov a hlavne toho humoru.