Dead SetZombie

VB
141 minut

česky: Dead Set
režie: Yann Demange (5 episodes, 2008)
scénář: Charlie Brooker (5 episodes, 2008)
hrají: Chizzy Akudolu (Angel (5 episodes, 2008), Shelley Conn (Claire (5 episodes, 2008), Raj Ghatak (Grayson (5 episodes, 2008), Jennifer Aries (Sophie (5 episodes, 2008), Cavan Clerkin (Dennis (5 episodes, 2008), Drew Edwards (Colin (5 episodes, 2008), Elyes Gabel (Danny (5 episodes, 2008), Krishnan Guru-Murthy (Himself (5 episodes, 2008), Madra Ihegborow (Makeup Girl (5 episodes, 2008), Maxi Moffatt (Gormless (5 episodes, 2008)
produkce: Charlie Brooker (executive producer (5 episodes, 2008), Angie Daniell (line producer (5 episodes, 2008)
hudba: Dan Jones (5 episodes, 2008)
keywords: actress-playing-herself, fictional-reality-show, tv-channel, satire, show-within-a-show, zombie, big-brother, flesh-eating, undead, celebrity, tv-mini-series
hits: 7570

Recenzoval fcreading

Přidáno: 08. duben 2009

Pozorujú vás 24 hodín denne, nespustia z vás ani oči, a neustále vás snímajú kamery. No predsa hovorím o reality šou BIG BROTHER, ktorá je známa po celom svete a hlavne ju nepretržite pozerajú diváci, ktorí svojim súťažiacim neustále fandia a podporujú ich rozličnými SMS-kami. Ale čo ak jedného dňa zistíte, že váš favorit vypadol, a vy ste sa z toho veľmi zrútili a hlavne celý deň nariekate, prečo ten súťažiaci musel opustiť vilu?

Napriek tomu to ale nie je jediná smutná chvíľa, ktorú musíte prežiť, ale najmä, ak nič neviete o svete a tom, čo sa tam vonku akurát teraz deje. Čo ak vaše okolie napadli krvilačné, hladujúce Zombie, ktoré prahnú po vašom mozgu a vnútornostiach a vyhľadať vás im nebude robiť taký veľký problém, predsa len sú v dnešnom storočí známi svojou veľkou rýchlosťou, takže ak vás dobehnú, je s vami koniec.

Z toho si ale nič nerobte, zahľaďte sa uprene na dnešného režiséra Yanna Demangeho a spisovateľa Charlieho Brookera, ale hlavne na Brookera, ktorý je hlavným autorom Dead Setu, a podľa jeho scenáru tvorcovia čerpali námet. Tak a teraz vám prerozprávam niečo z deja.

Vyraďovacia súťaž BIG BROTHER pokračuje v plnom prúde. Producenti na čele s Patrickom, ktorý túto firmu prevádzkuje, robia všetko preto, aby diváci boli nadmieru spokojní a aby svojich miláčikov sledovali a prípadne ich prišli podporiť aj naživo. Medzitým polícia v televízií odporučí nájsť si bezpečný úkryt a zabarikádovať dvere aj okná pre svoju záchranu a hlavne pred tým, čo sa tam vonku môže v tejto chvíli diať. Po celej Británii sa rozšírila smrteľná nákaza, po ktorej sa ľudia menia na ZOMBIE, prahnúcich po krvi a mozgu, takže ak vás pohryznú, do 10. minútach sa zmeníte práve na takúto ohyzdnú mŕtvolu. Postupne sa epidémia rozšíri po celej Británii a nič netušiaci súťažiaci Pippa, Marky, Space, Joplin, Veronica, producent a šéf celého štúdia BIG BROTHER Patrick a Kelly, budú musieť čeliť následnému teroru, a najmä premnožených ZOMBII, ktorých je veľmi veľa, takže ak chcete prežiť túto noc, neváhajte a postavte sa svojim nepriateľom tvárou v tvár, ale hlavne majte neustále pred pamäťou dôležitú vec: „Ak sa chcete dožiť nasledujúceho rána, musíte byť chytrejší, rozumnejší a hlavne prefíkanejší, pretože iba tak ich môžete premôcť a zvíťaziť nad nimi.“

Na filme ma hlavne prekvapil fakt, že tvorcovia vykrádajú všetky možné aj nemožné horory, či už Snyderov Dawn of the Dead alebo britský Shaun of the Dead, z ktorého si berú rýchlosť, ktorou sa môžu pýšiť ZOMBIE (predsa len sú známi svojou normálnou pomalou chôdzou a nie takou, akú som videl v tomto seriáli). No ale keď na tento hlavný fakt zabudneme, môžeme sa sporadicky tešiť na extra brutálne krvavé scénky, ktoré by vôbec nemali vidieť diváci, ktorým sa to hnusí a hlavne im nechcem pokaziť deň, pretože takých scénok je tu neúrekom. Ja som ale žiadnu nechuť nepociťoval, skôr mi to všetko prišlo vtipné a zvlášť jedna, dve scénky, pri ktorých som sa nemohol zdržať smiechu (mám na mysli tú scénku, kde Pippa a Patrick sú uväznení v jednej miestnosti a práve Patrick si musí uľaviť, takže sa najprv vyští a potom aj vyserie, alebo druhú scénku kedy sa objaví ZOMBIE na vozíku, ten nemal chybu a hlavne ma pobavil). Na tom, s čím prišli Briti, je niečo neuveriteľné a hlavne pre hororového fanúšika potrebné, či už kvôli gore scénkam, ktoré tento horor obsahuje alebo niekoľko vtipných okamžikoch. Seriál obsahuje 5 dielov, z ktorých prvý má 45 minút a ostatné časti 20 minút. Hlavne ale tento televízny seriál považujem za jeden z najlepších hororov z roku 2008, ktorý splnil všetko čo sa odneho očakávalo, a najmä ma prekvapil fakt, že ma to vôbec nenudilo, a ja som bol celý prekvapený, čo sa to pred mojou obrazovkou ukázalo.