Právě je 35 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

The TribeHorror obecně

česky: Ztracený ostrov
anglicky: After Dusk They Come
režie: Jorg Ihle
scénář: Jorg Ihle (screenplay)
hrají: Jewel Staite (Liz), Justin Baldoni (Peter), Marc Bacher (Ira), Nikki Griffin (Lauren), Kellan Lutz (Jake), Helena Barrett (Myra), Mohit Ramchandani (Mo), Rhianna Vigrass (Flashback Voiceover (voice), Terry Notary (Alpha Creature), Andrea Esquivel (Creature)
produkce: Ethan Cushing, Terry Notary, Mohit Ramchandani, Joel Sadilek
hudba: Kyle Kenneth Batter
keywords: decapitation, uncharted-island, humanoid, cthulhu, low-budget-film, booby-trap, pants-pulled-down, boat, black-panties, cleavage, panties, slime, shipwreck, tank-top, creature-feature, sole-survivor, bikini, lone-survivor, characters-killed-one-by-one, yacht, další...
hits: 6208

Přidáno: 23. březen 2009

Neznámý ostrov, tropická džungle, zapomenutá kanibalská rasa, trosečníci. Zamíchejte, poduste a máte prima horror "v duchu Predatora" (ehm). Tak tohle všechno, samozřejmě až na Predatora, přináší film The Tribe, také zvaný The Forgotten Ones. A přináší to proklatě dobře, kdyby ovšem nebylo jedné drobné chybičky.

Parta pěti přátel se rozhodla strávit příjemnou dovolenou na luxusní jachtě. Jenže i přes dokonalou výbavu v podobě GPS, vysílačky, sonaru a kdovíčeho ještě se jim podařilo nejen zabloudit, ale dokonce najet na útes a loď potopit. Všem se podařilo zachránit na pláži blízkého tropického ostrova, dokonce vylovili i nějaké to jídlo a oblečení. Nejlepší úlovek ale byla funční vysílačka, kterou se jim podařilo spojit s civilizací a přivolat si pomoc. Tím se z celé nepříjemnosti stalo vcelku zajímavé dobrodružství - vždyť komu se podaří ztroskotat a bez problémů to přežít. Stačilo počkat do druhého dne, kdy přijede pomoc.

Jak už to v horrorech bývá, ten jednoduchý úkol "počkat do druhého dne" zase tak jednoduchý nebude. Ačkoliv to nikdo z pětice netuší, na ostrově žije nějaká zapomenutá slepá větev evoluce, která se ze všeho nejradši živí lidským masem, pokud ho dokáže sehnat - naposledy se to stalo roku 1922, takže domorodcům řádně vyhládlo. Přes noc jeden z přátel záhadně zmizí a když se ho ostatní vydají hledat, začnou postupně mizet i oni. Hlavní hrdinka Liz se velmi brzo ocitá úplně sama. Pronásledována neznámým nepřítelem bude muset najít svoje přátele - nebo aspoň snoubence Petera - a zase zmizet. Jednoduché to nebude.

The Tribe se velmi dlouho tváří jako docela pěkný horrorový film. Hlavní zásluhu na tom má pěkné prostředí a hlavně důsledné lpění na léty prověřeném faktu, že neznámé nebezpečí je mnohem strašidelnější než nebezpečí známé. Tudíž dobře polovinu filmu nespatří divák z útočníků téměř nic, pokud nepočítáme prchavé záběry na něco, co by stejně dobře mohl být sasquatch, gorila, pračlověk nebo italský kanibal; místo toho si užije spoustu třesouvího se listí, kymácejících se větví a především vrčivých a mlaskavých zvuků. Nemám nic proti tomu, bezvadně to funguje. Bohužel, dříve nebo později musí dojít k odhalení, a to v tomto případě dává filmu zdrcující ránu do vazu. Ne že by nepřítel byl nějak špatný - není. Problém je v tom, že je to přesná kopie monstra z jiného filmu, který ještě všichni máme v živé paměti a který se nám (skoro) všem velice líbil. Tím filmem je (SPOILER)The Descent (AKA Pád do tmy)(/SPOILER). Obludy v The Tribe jako by obludám z tohoto filmu z oka vypadly, nejen vzhledem (až na (SPOILER)to, že Tribeovská verze je chlupatá, zatímco Descentovský Crawler byl holý(/SPOILER)), ale také chováním a vlastnostmi. Což je poněkud problém - to, co bylo logické v (SPOILER)jeskynním komplexu - slepota, orientace podle zvuku -(/SPOILER) už v pralese tak logické není. A scény, které přesně kopírují obdobné scény ze staršího filmu, poněkud ztrácejí na napínavosti. Jde to dokonce tak daleko, že se část - ne zrovna malá část - děje také odehrává (SPOILER)pod zemí, kde mají obludy hnízdo(/SPOILER). Jestli jsem si až do okamžiku odhalení monster říkal, že tohle se opravdu povedlo, po odhalení jsem se cítil podveden a jakékoliv potěšení z The Tribe bylo v háji. Od toho okamžiku už mi i bylo jedno, jak to celé dopadne a jen jsem doufal, že to nebude dlouho trvat.

V souvislosti s tímto zklamáním je také třeba brát provedení obludy: Je pěkně udělaná, o tom žádná, ale těžko si toho vážit, když je to copy-and-paste z jiného filmu. Odhalení monstra navíc ukázalo, že i občasné gore scény jsou řekněme "inspirované" a že celý The Tribe je vlastně jen reimaginací existujícího filmu zasazenou do jiného prostředí. Nevím jak vy, ale já bych se cítil podvedeně, kdyby se nadějný nový slasher v půlce projevil jen jako převlečená noční můra s ukradeným Freddym - a přesně to se stalo v The Tribe. Že jsem to nevypnul v okamžiku, kdy byla Liz ulovena - mohl jsem si zachovat výborný dojem!

A to je vlastně jediné, co mohu doporučit i vám ostatním: Podívejte se na The Tribe, užívejte si ho - ale po opětovném setkání Liz s přáteli si připravte dálkové ovládání; až ji pak obklíčí obludy, berte to jako její konec a film zastavte. Pokud to uděláte tímto způsobem, klidně můžete The Tribe hodnotit i sedmi body, v opačném případě počítejte s tím, že hodnocení půjde drasticky dolů.

Pozn.: Detailní záběry monster na obrázcích nejsou schálně - jejich znalost je katastrofálním spoilerem, a to i tehdy, když ji získáte normálním způsobem v průběhu filmu; pokud byste je viděli předem, nemá vůbec smysl se na The Tribes dívat.