Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 96 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  

PR: Dark Country v našich kinech
publikováno 06.01.2011 Thriller

Temná krajina (Dark Country) je nový mysteriózní thriller režiséra Thomase Jane a jako takový na Studnu jistě patří. Po klasickém kliknutí na více si můžete přečíst press kit společnosti Film Europe, která film v našich kinech distribuuje (premiéra už 27.1.). A čtěte pozorně, v nejbližších dnech na vás ze stránek Studny vyskočí soutěž tématicky zaměřená právě na Dark Country...


SYNOPSE:

Temná krajina 3D vypráví poutavý příběh novomanželů, kteří se ocitnou ztraceni v nevadské poušti. Dick (Thomas Jane) a Gina (Lauren German) se potkali a během 24 hodin vzali v Las Vegas. Město opustili za soumraku opustili v Dickově veteránu a snažili se najít dálnici. Trasa, kterou jim v kavárně poradil záhadný muž (Chris Browning) je dovede na nebezpečnou cestu a také k pekelné nehodě, když narazí do muže. Poté, co zkrvavenou oběť naloží na zadní sedadla, aby dojeli pro pomoc, jsou jejich novým pasažérem napadeni a nuceni bojovat o přežití.

Dick útočníka zmůže a nakonec ho zabije kamenem. S pomocí šokované Giny skryje tělo do mělkého hrobu uprostřed pouště. Mezi milenci dojde k roztržce a to vede Ginu k tomu, že Dicka opouští při zastávce na odpočívadle, aby dále pokračovala sama. Zoufalý Dick zastavuje vůz Sheriffa Thompsona (Ron Perlman) v naději, že zkušenosti místního strážníka ve stopování, ho přivedou ke zmizelé Gině. Dick si brzy uvědomí, že nic není tak, jak se zdá a že nemůže věřit nikomu a ničemu. Je nucen bojovat nejen, aby zachránil jeho novou ženu, ale i svůj život.

Produkční informace:

Temná krajina 3D je celovečerním režijním debutem Thomase Jana. Scénář k filmu napsal Tab Murphy, známý díky filmu Gorily v mlze, Tarzan, Zvoník u matky boží. Příběh se dostal k Thomasovi Jane díky společnému přítelovi. “Tabův scénář mi poslal kamarád, který v té době pracoval jako kameraman,” říká Thomas Jane. “To bylo před čtyřmi – pěti roky. Když jsem pak začal přemýšlet, co bych chtěl jako můj první režijní projekt, procházel jsem si stůl a spojil se s Tabem.”

Se vstupem Thomase Jana dostal příběh tvar. Jane celý film naskicoval s Davem Alcockem, kterého potkal při práci na filmu Kronika mutantů. „Když jsme dokončovali Kroniku mutantů, řekl jsem Davemu o „noir“ thrilleru, který bych chtěl režírovat,” říká Jane. “A Dave začal dělat náčrty, které byly založeny na nápadech, kterými jsem ho zásobil. Vzal jsem ho do mého domu v Los Angeles a zběsile jsme rozpracovávali příběh, měli jsme k tomu na stole i autíčka a malé vojáčky. Byla to skvělá zkušenost a takhle jsme tvořili celý koncept filmu.”

“Noir” filmy, které byly na vrcholu hlavně v letech 1940-1950, byly dlouholetou vášní tohoto herce a dnes již režiséra. “Od začátku jsem věděl, že k tomuto příběhu by se nejlépe hodil “noir” žánr,” vzpomíná Thomas Jane. “Prostě jsem chtěl udělat “noir”, který mne vždy vzrušoval, za použití tmavých stínů, extrémních úhlů a psychologického příběhu.”

Mezi filmy, kterými se Jane inspiroval, byl např. The Hitchhiker, režiséra Ida Lupina, Raw Deal Anthony Manna či Pickup on South Street Samuela Fullera.

“Také jsem velmi miloval film I Wake Up Screaming s Victorem Maturem nebo Nightmare Alley, příběh o psychopatické, smrtelné posedlosti hlavního hrdiny,” říká Thomas Jane. “Také jsem si hodně půjčil z filmů Kiss Me Deadly, Detour a Savage. Ve starších “noir” filmech bylo silné téma hledání identity, zápasu se sebou samým a já cítil, že to bylo do jisté míry zapomenuto. Když jsem se o tom zmínil mému kameramanovi Geoffu Boylovi, náš tvůrčí záměr dostal směr – udělat nový “noir” film odlišným způsobem.” Geoff Boyle potkal Thomase Jana, když pracoval na Kronice mutantů. Oba je spojovala láska k “noir” filmům a začali diskutovat o plánech udělat Temnou krajinu ne pouze ve stylu “noir” filmů, ale rovněž ve 3D. “Hodiny a hodiny jsme sledovali “noir” filmy,” říká Geoff Boyle. “Některé obrazy z nich, které jsme si chtěli pamatovat, jsme si uložili v počítači a využívali je pak při rozkresech filmu a rovněž pak, když jsme byli přímo v lokacích, kde se natáčelo.”

Thomas Jane a Geoff Boyle plánovali natočit Temnou krajinu současně ve 3D a 2D HD, za použití menších kamer. Plánem bylo použití unikátní kamery, kterou zkonstruovala Paradise Visual Effects, která filmařům umožňuje využívat dosud neviděné záběry v pohybu, třeba jako měnící se záběry z vysokého jeřábu.

“Nové inovace v HD technologii umožňují používat velmi malé kamery,” vysvětluje Thomas Jane. “To mne přivedlo k myšlence použít je jak ve 3D HD, tak ve 2D. “3D je bonus pro diváky, ne důvod vidět film. Doufám, že tenhle film bude chápán jako mezník ve 3D filmech, za použití 3D HD způsobem, který ještě nikdo předtím nepoužil. Bude to kopírováno, takže je skvělé, být první!”

Thomase Jana přitahoval svět 3D již řadu let, hlavně jeho použití v komiksech a grafických publikacích. Jedním z pionýrů 3D grafiky byl Ray Zone. „Když Ray Zone kolem roku 1980 dělal komiksy, uchvátily mne možnosti 3D. Chtěl jsem, aby se Ray stal součástí mého projektu a dělal nám 3D supervizora. Společně jsme si pro film zvolili šablonu 3D, které jsme říkali naše 3D bible.”

“I kdyby byl film natočen pouze ve 2D HD, vypadal by skvěle,” říká producent Patrick Aiello.” Producenti neváhali svěřit režii Thomasovi, ačkoli to byl jeho debut, zejména proto, že na jejich první schůzku přišel dokonale připravený. “Thomas měl všechno pečlivě rozkresleno,” říká Patrick Aiello. “Znal do detailu každý úhel kamery, každého práci. Věděl vše o casting filmu i natáčení. Připomíná mi Clinta Eastwooda a Mela Gibsona, kteří také sami dosáhli obrovského skoku v režii. Jako herec má tak široké rozpětí, že snadno může režírovat ostatní.“

Aby zvýšil drsný vzhled filmu, přizval ke spolupráci Thomas Jane Tima Bradstreeta, slavného grafického ilustrátora. Ti dva se potkali v roce 2004, když Bradstreet tvořil plakát pro film Kat, ve kterém Jane hrál. Potom spolupracovali jako partneři v Raw Entertainment a v Raw Studios na komiksech “Bad Planet” a “Alien Pig Farm 3000”.

“Tim je pro mne neocenitelným partnerem pro vizuální stránku,” říká Thomas Jane. Skrze naše komiksy jsme společně vytvářeli vizuální styl v posledních několika letech, takže pro mne je velmi důležité, mít ho i pro design tohoto filmu.”

Tim Bradstreet viděl obrazovou stránku filmu jako čistý “noir” film spojený s dramatickým stínováním, které je obsaženo i v jeho grafických ilustracích. “Chtěl jsem tmavou černou, nasycené knižní barvy, stejně tak jako šedou, bílou a stříbrnou, které jsou v klasických “noir” filmech, říká Tim Bradstreet. “Silné užití černé dělá film názorným, i když jsou pak jen náznaky barev. Například, Dickovu barevnou škálu jsme viděli jako tmavý akvarín, zatímco Giny jako teplou, jantarovou. Použití červené bylo rezervováno pro krev…. A krve je u postavy, kterou jsme pojmenovali “Bloodyface”, hodně.

“Bloodyface” je neformální jméno bezejmenné postavy, na kterou narazí Dick a Gina na opuštěné cestě v poušti. Zdánlivě po autonehodě je postava zmrzačená jak ve tváři, tak po těle. Pro design této postavy si Thomas Jane vybral Grega Nicotera a Bernie Wrightson z KNB Effect, kteří jsou mistři ve svém oboru.

“Vždy jsem byl jejich fanda,” říká Thomas Jane. Bernie Wrightson designoval “The Swamp Thing” a také pracoval na mém komiksu “Bad Planet.” “Bloodyface” pro mne Bernie vytvořil jako laskavost, takže jsem měl potřebu, aby jeho dílo vidělo i publikum. Greg vymyslel úžasný protetický make-up, který jsme mohli použít i v těch nejdrsnějších podmínkách. Jeho aplikace zabrala čtyři hodiny. Používalo se pět separátních částí: pravá tvář, levá tvář, oko, ruce a ucho.

Po rozsáhlém průzkumu, který zahrnoval Kalifornii, Nevadu a Arizonu, bylo vybráno pro natáčení Nové Mexiko. “Nové Mexiko mělo mnoho výhod,” vysvětluje producent Patrick Aiello. “Je tam opravdu “Divoký západ”. Bylo to perfektní místo pro film, který se natáčel hlavně v noci.” Jakmile byla vybrána lokace, nastal čas pro hlavní cast filmu. Pro postavu Giny si Thomas Jane vybral herečku Lauren German (která nedávno hrála ve filmu Hostel II). “Potřeboval jsem někoho, kdo vyvolá kvalitu starých filmů, a to byla Lauren,” říká Thomas Jane. “Má trochu z Lizabeth Scott, Carroll Baker a Grace Kelly. Něco mimořádného z ní vyzařuje, stejně jako z blonďatých hrdinek “noir” filmů. Rovněž je skvělá herečka. Pro tento film, který je psychologickým komplexem, jsme nepotřebovali jen hezkou tvář.”

Co Lauren German nevěděla, bylo, že její postava bude téměř po celou dobu oblečena jen v lehkých, bílých šatech, které jí stěží poskytnou dostatek tepla při nočním natáčení v mrazivé poušti.

“Byla nejmenší a nejštíhlejší z celé posádky a na sobě měla nejméně oblečení,” říká Thomas Jane. “Její šaty vážily asi tolik, co krabička papírových kapesníků. Byla opravdový voják a nebála se ušpinit. A chvíle, kdy se třásla zimou byly nakonec výborné pro filmování.” “Spolykala jsem mnoho Ibuprofenu a využívala zahřívací podložky,” říká Lauren German, která pokaždé, když režisér zavelel stop, skočila do teplých kozaček a kabátu. “Ten chlad teror ve filmu udělal ještě vice reálným. Můžete mne vidět, jak se neúmyslně třesu a modrám. Ale stálo to za to, pracovat s Thomasem. Byl jako požehnání. Vždy vysvětloval, co potřebuje, tak dobře a s takovým nadšením, že jsem zapomněla, jak chladno nebo větrno je.”

Ron Perlman, hvězda takových filmů jako Hellboy a Hellboy II-Zlatá armáda, pracoval s Thomasem Janem na Kronice mutantů a byl nadšený, že bude součástí Temné krajiny 3D, až na jeden problém: filmování Hellboy II v Evropě pokračovalo pomalu a to ohrožovalo jeho obsazení. Naštěstí, den po skončení filmování se připojil k Thomasovi a Geoffovi v Novém Mexiku.

“Geoffovi záběry v Kronice mutantů jsou originální a dech beroucí,” říká Ron Perlman. Když jsem viděl, že Geoff opět pracuje s Tomem, chtěl jsem u toho být. Geoff je jedním z nejúžasnějších kameramanů a s Tomem je to potěšení pracovat. Je to minimalista ze staré školy: obsadí herce a řekne, “jdeme na to”.

Při natáčení se Thomas Jane velmi soustředil na umístění a záběry 3D HD kamery. “Musel jsem se hodně spoléhat na kameramana a jeho asistenty. Potřeboval jsem někoho, kdo má stejný pohled a vkus. Geoff to dělal dobře, při Kronice mutantů. Je to ten nejlepší, se kterým jsem kdy pracoval,” říká Thomas Jane.

Film byl natáčen v pustinách Nového Mexika, mezi městy Santa Fe a Albuquerque, tak daleko od těchto měst, že nebyla vidět ani jejich světla. Některé z lokací byly skutečné a které jen Tim Bradstreet upravil tak, aby ztratily souvislost s časem. “Chtěli jsme, aby film nemohl být zařazen do konkrétní doby,” říká Tim Bradstreet. Mohlo to být ve 40., 50., 60., nebo 70. letech. Chtěli jsme, aby divák přemýšlel, zda by to mohlo být ze současnosti. Zvětrali a zestarali jsme lokace, změnili cedule, dokonce automat na sodu, abychom vytvořili svět bez data. Má to i jakési “hororové vibrace”, něco, co bude resonovat u fanoušků komiksů stejně tak, jako u fanoušků “noir” filmů.”

Jeden z děsivých momentů filmu je záběr na “hřbitov” aut, pokrytý vrstvou pouštního písku, který zahaluje jejich tajemství. “Na auta jsme stříkali ve vrstvách prach tak, aby vypadaly, že tam jsou již mnoho sezón,” říká Bradstreet. “To jim dalo jakýsi slavnostní, navátý nádech, což bylo velmi dynamické pro filmování ve 3D.”

Hodně pozornosti bylo věnováno integraci 3D HD a 2D HD natáčecího plánu, aby diváci dostali pocit, že jsou tam, což mnoho nedávných filmů postrádá,” říká Thomas Jane. “Doufám, že budou odcházet s pocitem, že tam skutečně byli, že byli součástí scén,” souhlasí producent Patrick Aiello. “Je fascinující, jak hluboký zážitek divákovi 3D HD umožňuje.” Pro režiséra bylo nejdůležitější dosáhnout svého cíle – aby diváci o thrilleru přemýšleli ještě dlouho poté, co opustí sál.

“Doufám, že budou odcházet a přemýšlet o tom, jak hluboce byli, či nebyli ovlivněni,” říká Thomas Jane. Stejně jako dobrý kouzelník nechci, aby diváci věděli, jak byly triky udělány. Jen chci, aby cítili jejich dopad. Jestli toho mohu dosáhnout díky příběhu,.3D efektům, hudbě a obrazu, pak jsem udělal svou práci.”


obitus

Sdilet

 
Související odkazy
· Soutěž s filmem Dark Country (19.01.2011)

· Více o Thriller RSS kanál - téma Thriller
· Novinky od obitus


Nejčtenější články o Thriller:
Legenda: Psycho

 

Možnosti

Vytisknout stránku  Vytisknout stránku

Poslat tento článek  Poslat tento článek


 

"Login" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Práhy
  
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.


(c) 2002-2010 studna.net, some rights reserved

Hosting nám zdarma poskytuje FLYWEB - děkujeme!