Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 31 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  

Rozhovor: Alex Turner
publikováno 21.09.2006 Rozhovory

Zcela exkluzivní rozhovor s Alexem Turnerem, režisérem Dead Birds, jednoho z nejlepších horrorů roku 2004, si můžete přečíst po kliknutí na více...



HB: Ahoj Alexi, myslím si, že Dead Birds je vynikající horror. Na to, že se jedná teprve o tvůj celovečerní debut, je to opravdu kvalitně natočené. Byla to náhoda, že tvůj první film byl horror (třeba z nedostatku peněz) nebo to byl tvůj záměr už od samého začátku?

AT: Vždycky jsem měl rád horrory. Vyrůstal jsem na nich, viděl jsem jich opravdovou spoustu, počínaje MANIACem, přes HALLOWEEN až po LAST HOUSE ON THE LEFT. Jsem obrovský fanoušek žánru. Co se týče tvé otázky, neměl jsem v plánu točit horror jako svůj první film. Začínal jsem s točením reklam a spousta věcí, co jsem v tu dobu dělal byla, co se týče kreativity, docela konzervativní a nijak vzrušující. Když mi byla nabídnuta příležitost točit Dead Birds, okamžitě jsem se jí chytil, protože mi to umožnilo zahnat věci do extrému, co se týče obsahu a atmosféry.

HB: Příběh Dead Birds je situován do období Americké občanské války. To je na horror hodně neobvyklé. Důvěřoval jsi svému projektu celou dobu natáčení? Byla nějaká chvíle, kdy jsi o svém filmu pochyboval, že bude fungovat?

AT: Myslím, že každý filmař má čas od času pochybnosti při natáčení filmu. Občas jsem se, vzhledem k našemu rozpočtu a jistým omezením, sám sebe určitě ptal, do čeho jsem se to dostal.

HB: Jedna z klíčových věcí, která pomohla atmosféře, byla hudba. Jak velký si myslíš, že má hudba obecně v horrorech, podíl na výsledném efektu?

AT: Hudba a zvuk hrají hodně velkou roli v mé práci. Mám opravdu štěstí, že mám několik vynikajících spolupracovníků, jako třeba Petera Lopeze, který složil hudbu pro DEAD BIRDS. Osobně si myslím, že hudba a zvuk můžou ohromně pomoci s navozením nálady nebo vytvořením atmosféry. U horrorů to platí obzvlášť.

HB: Hned na začátku Dead Birds po úvodní přestřelce je scéna, kde se kamera nějakou dobu zvlášť zaměřuje na oblohu. Napoprvé jsem si myslel, že skupinu napadnou draví práci, ale náhle jsem si uvědomil, že tenhle film bude o dost komplikovanější. Koho napadlo natočit tuto scénu tímto způsobem?

AT: Byl to můj nápad, ale nemá to nic společného s navozením pocitu, že na ně zaútočí ptáci. Úvod filmu měl být podle plánu o hodně propracovanější, ale prostě jsme neměli dostatek natáčecího času, jak jsem původně zamýšlel. Místo toho jsem se musel vrátit k jakési nízkorozpočtové verzi pocty THE WILD BUNCH. Proč má film název DEAD BIRDS, když v něm vlastně žádní ptáci (tedy až na jednoho) nejsou? Moje odpověď je taková, že název je alegorií pro Williamův gang - lidé, kteří odejdou skrýt se do domu. Je to tak trochu podobné tomu, jako kdyby jsi nazval film SITTING DUCKS a nebyly by v něm žádné kachny - to pak můžeš použít na lidi, kteří jsou v průběhu filmu oškubáváni. Pak se nebudeš podivovat nad tím, kde všechny ty kachny jsou.

HB: Líbil se mi fakt, že dusná atmosféra filmu byla postavena na reálném pozadí a lekačky byly založené na nadpřirozeném prvku. Monstra v "asijském stylu" vypadají úžasně. Byly nějaké problémy s "jejich oživením"?

AT: U monster jsou vždycky problémy s "jejich oživením". Použili jsme kombinaci klasických efektů a CGI. Opět, čas a rozpočet hrály velkou roli v tom, co jsme byli schopni udělat úspěšně. Nemůžu říct, že jsem na 100% spokojen s každým záběrem, ale určitě jsem zjistil jakých chyb se vyvarovat do budoucna!

HB: Přál bych si, aby ve filmu bylo více scén s výčitkami svědomí postavy, kterou ztvárnil Henry Thomas nebo scén s "dětmi ve studni". Bylo něco z filmu vystřiženo? Je možné, že někdy bude vydaná delší verze filmu? Myslím, že by snímek fungoval stejně dobře, i kdyby byl o něco delší.

AT: Několik věcí bylo z filmu vystřiženo a pokud bychom se měli vrátit a udělat režisérský sestřih, udělal bych několik pořádných změn. Ale postavu, kterou ztvárnil Henry Thomas bych nezměnil. Fakt, že má jen jediný moment, kde přemýšlí nad tím, co udělal, je klíčem k tomu, kdo vlastně je. Nakonec, film má morální poslání. Zlé věci se stávají špatným lidem a jak moc mám Henryho postavu rád, pořád je to hodně špatnej chlap. Pokud by ho zastřelení dítěte tížilo víc na jeho svědomí, neodvážil by se to ukázat - kvůli projevení lítosti by o něm zbytek gangu smýšlel hůře.

HB: Obvyklá otázka, jaké jsou tvoje oblíbené horrory?

AT: Mezi ostatními: THE THING, THE SHINING, TEXAS CHAINSAW (originál), DAWN OF THE DEAD (opět originál). FRIDAY THE 13th, PART II, HALLOWEEN, THE CHANGELING.

HB: V jedné scéně, někde v polovině filmu, je moment, kde se Annabelle dostanou do očí "světla". Jak se vám tenhle efekt povedl?

AT: Jsem přesvědčen, že to byla šťastná náhoda. Nicky Aycox má ty nejnádhernější a nejvíce "luminiscenční" oči.

HB: Zajímalo by mě, proč Dead Birds nemělo premiéru v kinech.

AT: Zeptej se milých lidí ze Sony! Měli jsme dost limitovaný počet projekcí potom, co byl film uveden na několika skvělých festivalech jako TORONTO FILM FEST a SXSW, ale, pokud se mě zeptáš, někdo se na to úplně vykašlal. Mojí útěchou je fakt, že film má obrovský úspěch na videu (DVD), což je ostatně formát, který je u dnešních filmových diváků nejoblíbenější.

HB: Jaký máš názor na současné horrory?

AT: Jako v každé době, točí se dobré i špatné filmy. V poslední době jsem si jich několik celkem užil, např. HOSTEL, THE GRUDGE a první americký remake THE RING. Jsem hodně spokojený, že v poslední době dochází k opětovnému oživení žánru. Těším se na prequel k TEXAS CHAINSAW MASSACRE, myslím si, že režisér Jonathan Liebesman je hodně talentovaný.

HB: Můžeš mi říct o svém příštím filmu, který budeš natáčet v České Republice?

AT: Prozatím je to v přísném utajení, ale můžu ti říct, že nepůjde o horror, ale o thriller a bude v něm hrát báječný herec, kterého hodně moc obdivuji. Scénář je hodně kvalitní a doufáme, že začneme natáčet někdy tuto zimu.

HB: Četl jsem na tvojí stránce, že připravuješ pokračování Dead Birds, má jít o druhý díl v plánované trilogii. Řekni mi, prosím tě, něco bližšího.

AT: Je to hodně speciální projekt. Nejde o opravdové pokračování DEAD BIRDS, jako spíš o druhý díl v plánované trilogii válečných horrorových filmů. Jako v případě DEAD BIRDS i tento se bude týkat skupiny vojáků čelící nadpřirozenému zlu. Bude to od DEAD BIRDS hodně odlišné v tónu a stylu, ale bude sdílet podobný smysl pro hrůzu. Můžu ti prozradit, že to bude současné a trochu politické. Nemůžu se dočkat až to začnu točit.

HB: Díky moc!


humanbeing

Sdilet

 
Související odkazy
· Dead Birds (20.03.2005)

· Více o Rozhovory RSS kanál - téma Rozhovory
· Novinky od humanbeing


Nejčtenější články o Rozhovory:
Uwe Boll: ''Mají rádi moje filmy.''

 

Možnosti

Vytisknout stránku  Vytisknout stránku

Poslat tento článek  Poslat tento článek


 

"Login" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Práhy
  
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.


(c) 2002-2010 studna.net, some rights reserved

Hosting nám zdarma poskytuje FLYWEB - děkujeme!