Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 105 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
Osobní informace: Sangrail



Moje domovská stránka: http://
Bydliště: Italy

Podpis:
Clovis Sangrail
Aktuální status: Offline

Posledních 10 komentářů, které poslal(a) Sangrail:
  • Re: The Dead 2: India
  • Re: Nový mezinárodní trailer Prometheus...
  • Re: Zone 261

  • Posledních 10 příspěvků, které poslal(a) Sangrail:

    Recenze uživatele Sangrail:
  • Funny Games U. S. (2007) 10/10
  • Man Behind the Sun (1988) 6/10
  • Suspiria (1977) 7/10

  • Posledních 10 komentářů recenzí, které poslal(a) Sangrail:
  • Resolution

    Pro své vlastní dobro si o tom filmu nic nezjišťujte a podívejte se na něj s otevřenou myslí. Nemějte žádná konkrétní očekávání ohledně žánru, tempa, stylu (ani na úrovni "nadpřirozeno/reálný svět"), nedívejte se na imdb. Potom se podívejte na ještě povedenější The Endless. Ty filmy patří k sobě, já jsem je viděl v opačném pořadí, a tak jsem Resolution sledoval na pozadí jistých znalostí, které by bývalo bylo lepší nemít. 8/10

  • Martyrs

    Vzhledem k tomu, že už asi dva roky nikdo na Studnu nepřidává nové filmy a mně je tak odepřena možnost pomstychtivě dát jeden jediný bod tomu odpadu, který nedávno vznikl jako americký remake Martyrs, dám aspoň 10 bodů originálu, protože onen příšerný, nudný, sterilní, ničím neděsící, otravný a nelogický remake mi znovu potvrdil, jak vynikající je (přes pár drobností) Laugierův původní film. 10/10

  • Berberian Sound Studio

    Člověk čte "70. léta", "The Goblins", "retro" atd. a myslí si, že se bude dívat na nějakou poctu klasickým italským hororům. Pak zjistí, že to nejstrašidelnější , co se událo v prvních 60 minutách, bylo, když hlavnímu hrdinovi odmítli proplatit letenku. V následující čtvrthodině je tato hrůzostrašnost trumfnuta tím, že jedna ze zaměstnankyň studia zničí všechny nahrávky. V posledních deseti minutách děj vygraduje tím, že již ne tak laskavý divák začne přeskakovat scény po pěti sekundách šipkou na klávesnici, čímž film nabude na tempu. 1/10

  • Would You Rather

    Když jsem četl "Jeffrey Combs", očekával jsem naprosté béčko. Jaké překvapení, film je velmi koukatelný, napětí vlastně neopadne po celou dobu "hry", a i když jsou tu nedomyšlenosti (netřeba rozepisovat, každému to dojde), celek dává smysl a nejvíc to kazí právě ten Jeffrey, který měl být asi největším tahákem jakožto hvězda kultovních filmů z 80. let, ale hraje svou postavu jako, no, tajtrlíka. Body dolů za to, za logické chyby a za jistý nádech samoúčelného torture porn. 7/10

  • Aux yeux des vivants

    No dobře, můj starý komentář se asi nenajde, a tak aspoň pár slov náhradou pro ty, kteří jsou zvědaví, s čím nedávno přišli Bustillo a de Maury, které známe z filmů A l''intérieur a Livide.

    Z této velmi rozmanité trojice je Aux yeux des vivants podle mě nejlepší. Zatímco A l''intérieur je přetíženo podivně cákající krví a Livide je čistý kýč, nejnovější film má nepředvídatelný příběh, je napínavý, neexhibuje nechutnostmí za každou cenu a má velmi charismatického antihrdinu. Příjemně si pohrává s diváckými očekáváními: Kdo se zaraduje, že se hned v první scéně setká s Béatrice Dalle, [spoiler] bude brzy zklamán. Kdo očekává určité příbuzenské vztahy, jejichž vyjasnění je podstatné pro pochopení příběhu, bude poněkud překvapen. A kdo se zalekne, že se dívá na tupý slasher typu Pátek třináctého, protože několik prvních vražd proběhne formou "střihu v tom nejlepším", bude vyveden z omylu při scéně se sádrou...[/spoiler] 8/10

  • In the Flesh

    Británie, nejasně určená přítomnost, malé, nepříliš blahobytné město. Hrdinou je 18letý mládenec. Potud podobnosti s The Fades. Zápletka této minisérie (první řada má tři díly, druhá šest) je však zcela jiná:

    Hlavní hrdina před čtyřmi lety zemřel a pak spolu se statisíci dalšími lidmi vstal z mrtvých jako klasická zombie. Zásadní rozdíl mezi všemi ostatními zombie filmy/seriály a In the Flesh spočívá v tom, že nemrtví jsou vyléčitelní. Vláda je chytá, popř. "vykupuje", dává jim zvláštní léky, které sice neobnoví trávení a krevní oběh a regenaraci, ale vrátí nemrtvé do normálního mentálního stavu. "Zombie" jsou tedy bledé, nejí, nehojí se jim rány, ale mluví, myslí, cítí, vnitřně jsou to normální lidé, kteří se jen formou flashbacků rozpomínají na svůj "zombie stav".

    Seriál skvěle vykresluje různé aspekty této existenciální situace. Každý reaguje jinak: někteří nemrtví se bojí vrátit do společnosti, někteří chtějí žít jako dřív, někteří zahořknou a začnou odmítat léky a přidávat se k radikálnímu "prorokovi", který chce nemrtvé osvobodit. I okolí reaguje různě. Rodiče se těší na shledání se svými původně mrtvými dětmi, někdo se křečovitě snaží dělat jako by nic, někomu trvá dlouho smířit se s fakty. Militantní občané tvoří neoficiální domobranu a hodlají vyčistit město od všech nemrtvých.

    Právě existence této domobrany včetně agresivního pastora, který se neštítí těch nejpodlejších praktik v zájmu obrany "komunity", přináší nejvíce napětí. Propletenec zájmů a osudů hlavních a vedlejších postav vržených do základního konfliktu vytváří řadu problémových situací, jejichž vážnost přesahuje obyčejný zombie splatter. I když se radikálně proměnila realita, život zůstává stále stejný. Pořád jde o to, jakou cestu si člověk vybere: bude stádně přikyvovat heslům, opakovat fráze, vybírat si pohodlná řešení, nenávidět každého, kdo se liší, nebo si nenechá vzít své přesvědčení, svůj respekt k druhým, svou rodinu?

    Zápletka je originální (je to asi poprvé, co film pojednává o životě vyléčených zombií), scénář skvělý, zpracování velmi dobré, potenciál vtažení diváka do děje značný. To, oč se marně snažilo ukecané a levně efektní The Walking Dead, se v britské minisérii rozhodně povedlo. 9/10

  • Wolf Creek 2

    No... Za podívání to stojí, ale... Nevím, co mají znamenat ty momenty, které naznačují, že by to snad mohla být i černá komedie. Počítačoví klokani?!

    Film o australském patriotovi, který čistí zemi od parazitů (= cizinců), má bizarní přesah jako gesto, jímž se australští filmaři jednou provždy vyrovnávají cizímu importu. Wolf Creek 2 je totiž Texas Chainsaw Massacre, House of 1000 Corpses, The Hitcher, a dokonce i Nightmare on Elm Street... Na všechno najdete odkazy. Jedna z postav se jmenuje Rutger - je to náhoda? A jako správný druhý díl WC2 také dodržuje pravidlo, že všeho (obětí, krve, hlášek, vnitřností...) musí být VÍC!

    Jinak ta směsice nemá špatný scénář. Hlavně se mi líbí hitchcockovský způsob, [spoiler] jakým se hlavní hrdina Paul dostane do příběhu: zdánlivě v roli bezejmenné oběti, která musí zemřít při záchraně hrdinky jako collateral damage - ve skutečnosti nepřežije hrdinka a z náhodného kolemjedoucího se stane protagonista. Jasný odkaz na Psycho. [/spoiler] Pointa je sice diskutabilní, ale ladí s tvrzením, že je film inspirován skutečnými událostmi. Představitel Paula hraje úžasně.

    Aby však taková pointa mohla diváka náležitě deprimovat, musel by předcházet film tak realistický, jako byl původní Wolf Creek. Tento sequel si bohužel neujasnil, jak chce vlastně působit. Sklouzává ke grotesce a ke splatteru. Dost tlačí na pilu s krvavými efekty a s podzemní armádou obětí. První díl byl zcela uvěřitelný a tím i děsivý. Druhý je spíš jakousi exhibicí: Micka Taylora i filmařů. Méně by bylo více. 6/10

  • The Woman in Black: Angels of Death

    Tak schválně: když do strašidelného domu přijede autobus plný dětí, může vůbec vzniknout horor? Ano, je tu titulní dáma v černém, jsou tu panenky se smutnými obličejíky, pavučiny, prach, občas se lekneme, protože za oknem se objeví tvář (souseda) nebo pták (který letí náhodou kolem), je tma, dveře se samy zavírají, ale podle mého skromného názoru znamená horor něco víc. Tohle by v televizním programu bylo označeno asi jako "rodinný", popř. "romantický film" a vysílalo by se to v neděli odpoledne.

    Kdyby se aspoň tvůrci nevydali cestou naprostého klasicismu...! Všechno je tak obligátní: "lekačky" (na co, proboha?), symfonická hudba bez nápadu, všechny ty povalující se hračky, strašidlo vyskakující ze tmy v okamžicích, kdy ho čekáme už asi půl minuty, "plíživé narůstání napětí", vševědoucí starý soused, indicie, které nashromáždíme během vteřiny, protože všechno se vysvětlí z prvního dopisu, který nám přijde pod ruku, v neposlední řadě i "závěrečný souboj", "deus ex machina" a "pointa". Všechno tu je! Jenže už asi potisící...

    I to by se dalo strávit při troše soudnosti a realismu. Jenže logika děje v různých momentech dost pokulhává a realismus? Všechna ta věkovitá špína i londýnské ruiny působí příliš dokonale, příliš nakašírovaně. Hrdinové jsou příliš krásní. Protagonistka je vlastně reinkarnace Mirka Dušína. Přidejte si k tomu ještě rozdělení postav na nepostradatelné, kterým se nesmí nic stát, protože se mají hrozně rádi, a ty, které můžeme obětovat lusknutím prstu, a máte otravný, nenapínavý, konvenční, ničím nepřekvapující nástroj na zabití času a nálady.

    Tak proč tedy dva body? Snad za reálie 2. sv. v., snad za poměrně působivé tahání za červenou nit. Víc dobrého se tu najít nedá. 2/10

  • The Woman in Black: Angels of Death

    Tak schválně: když do strašidelného domu přijede autobus plný dětí, může vůbec vzniknout horor? Ano, je tu titulní dáma v černém, jsou tu panenky se smutnými obličejíky, pavučiny, prach, občas se lekneme, protože za oknem se objeví tvář (souseda) nebo pták (který letí náhodou kolem), je tma, dveře se samy zavírají, ale podle mého skromného názoru znamená horor něco víc. Tohle by v televizním programu bylo označeno asi jako "rodinný", popř. "romantický film" a vysílalo by se to v neděli odpoledne.

    Kdyby se aspoň tvůrci nevydaly cestou naprostého klasicismu...! Všechno je tak obligátní: "lekačky" (na co, proboha?), symfonická hudba bez nápadu, všechny ty povalující se hračky, strašidlo vyskakující ze tmy v okamžicích, kdy ho čekáme už asi půl minuty, "plíživé narůstání napětí", vševědoucí starý soused, indicie, které nashromáždíme během vteřiny, protože všechno se vysvětlí z prvního dopisu, který nám přijde pod ruku, v neposlední řadě i "závěrečný souboj", "deus ex machina" a "pointa". Všechno tu je! Jenže už asi potisící...

    I to by se dalo strávit při troše soudnosti a realismu. Jenže logika děje v různých momentech dost pokulhává a realismus? Všechna ta věkovitá špína i londýnské ruiny působí příliš dokonale, příliš nakašírovaně. Hrdinové jsou příliš krásní. Protagonistka je vlastně reinkarnace Mirka Dušína. Přidejte si k tomu ještě rozdělení postav na nepostradatelné, kterým se nesmí nic stát, protože se mají hrozně rádi, a ty, které můžeme obětovat lusknutím prstu, a máte otravný, nenapínavý, konvenční, ničím nepřekvapující nástroj na zabití času a nálady.

    Tak proč tedy dva body? Snad za reálie 2. sv. v., snad za poměrně působivé tahání za červenou nit. Víc dobrého se tu najít nedá. 2/10

  • Wer

    Jako tomu bývá často, i u tohoto filmu je dobře nevědět, o co půjde, a nechat se unášet svižně vyprávěným, realisticky nafilmovaným, poměrně logickým příběhem. Až zjistíte, jaká je zápletka (a tedy i žánr), určitě se nevyhnete srovnání s podobně zaměřenými filmy. Pro mě osobně většina z nich byla dosud zklamáním a tento je v daném žánru mimořádně dobrý. Obzvlášť se mi líbí, že [spoiler] nejde o klasické pojetí tématu, kde hraje hlavní roli nadpřirozeno, nějaká starodávná kletba, magické působení úplňku jako symbolu, rychlé proměny z normálního člověka ve vlkodlaka a zpět, aniž by jakkoli utrpěly namáhané tkáně atd. Místo toho je vlkodlačí horror zasazen do reality, kterou známe a v níž s přimhouřením očí můžeme přijmout vědecké důkazy, že vlkodlaci JSOU fyzicky možní. [/spoiler] Vzniká díky tomu méně předvídatelný film s větší dávkou napětí a úplně nepohádkovou, dosti špinavou brutalitou, která dává jasně najevo, že se děj odehrává v naší, lidské, současné realitě. 9/10



  • (c) 2002-2010 studna.net, some rights reserved

    Hosting nám zdarma poskytuje FLYWEB - děkujeme!