1

Téma: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Už několika hodnotícím se Tělo nezdálo dost exploatační, bohužel příliš nerozvedli proč. A jelikož mě se zdá exploatační ažaž, rád bych od nich slyšel víc.

Hail to the king, baby!

2

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Ne ze bych si pral videt exploitation s desetiletou holkou, ale staci si vedle sebe postavit Telo a I Spit On Your Grave a je myslim celkem evidentni, ze Telo je neco uplne jineho (dodal bych: nastesti). To, ze pracuje se stejnou tematikou jeste neznamena, ze by spadalo do stejneho subzanru.

3

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Základnou črtou exploitation filmov je dosiahnuť maximálneho efektu použitím minimálnych prostriedkov. V praxi to znamená, že sa v exploitation kašle na všetky umelecké aspekty, resp.  kvalitu obsahu, dôraz sa kladie na prostriedky, ktoré udržia divákovu pozornosť.
Existuje od nepamäti, výraznejšie sa však presadil v 70 – tých rokoch minulého storočia ako sub – žáner hororu primárne sa opierajúceho o zvrátený sex, incest, zoofíliu, brutálne násilie, degradáciu a extrémne gore. Morálne hodnoty či etika tu vôbec nemajú svoje miesto. Existuje vo všetkých vetvách hororu, takže poznáme zombie - exploitation, cannibal – exploitation, mondo filmy ( tzv. schockumentaries ), nuns – exploitation atď.
Z toho čo som tu napísal vyplýva, že Telo by mohlo byť označené ako exploitation ( sexploitation ) v prípade, ak by obsahovalo aspoň silne erotický podtón, keď vylúčime násilie a extrémne gore. Posledné roky tohto žánru sú jasným dôkazom, že v exploitation už neexistuje kompromis ani voči deťom.

Death is certain, life is not.

4

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Obávám se, že jsem se nedozvěděl nic. Exploitation dělá v prvé řadě kontroverze a hraní na nejnižší pudy diváka. Téma Těla (dětští vrazi) je dle mého kontroverzní víc než dost a navíc je ve filmu celkem neokoukané. Co se týče formy, nevím jak jinak než jako exploatační zařadit film, který je celý jen o sledování utrpení oběti znásilnění, přičemž jsou veškeré složky filmu jako voyeuristická kamera (nikdy nezabírající věci subjektivně z pohledu oběti) či absentující hudba podřízena vytvoření maximálně autentického dojmu. Tomu podléhá i dramatická výstavba filmu záměrně vypouštějící expozici postav a nepatlající se v jejich motivacích (motivace pro jakékoliv znásilnění je snad jasná a pro vraždu znásilněné oběti také), o myšlenkovém poselství či morálce ani nemluvě. Takže jediný důvod proč není Tělo považováno za exploitation je absence nějaké drsné otevřené scény - jenže celý ten film je jedna velká drsná scéna, jenže ne ta jakou čekáte. A jestli vám nepřijde drsná, chápu to, na druhé straně několik lidí rozhodilo jen samotné přečtení scénáře.

Hail to the king, baby!

5

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

choze napsal:

Exploitation dělá v prvé řadě kontroverze a hraní na nejnižší pudy diváka. Téma Těla (dětští vrazi) je dle mého kontroverzní víc než dost

Kontroverze podle me nema s exploitation nic spolecneho, pokud ho snad nekdy doprovazi, tak spis jako neplanovany doplnek. Primarni jsou, obavam se, ty nejnizsi pudy.

Co se týče formy, nevím jak jinak než jako exploatační zařadit film, který je celý jen o sledování utrpení oběti znásilnění,

Psychologicky film, drama? Exploitation neni o nasledcich, aspon ne primarne.

Takže jediný důvod proč není Tělo považováno za exploitation je absence nějaké drsné otevřené scény

Presne. Jenze to je naprosto zasadni duvod, protoze exploitation je zalozeno na drsnych otevrenych scenach, stejne jako se zombie film jen tezko muze vyhnout tomu, aby v nem byly zombie (bez zombii to muze byt treba akce s urcitym "zombie feelem", ale nebude to zombie film).

Ze je Telo obtizne stravitelne a zobrazuje dost odpudivou tematiku, o tom neni sporu. Ale parametry subzanru proste nenaplnuje.

---

Kazdopadne moje nizke hodnoceni neni ani tolik zalozeno na tom, ze film nespada do kategorie, do ktere ho autor slovne zarazuje - to je jen pritezujici okolnost, ne samotna pricina :-). Jak je to u ostatnich nejsem schopen posoudit.

6

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Kontroverze jde s exploitation ruku v ruce, souvisí to s prodejností těchto filmů, která je jejich alfou a omegou. Kontroverze vzbuzuje zvědavost a emoce, je to obrovská propagační zbraň a žánr je na ní založen. Třeba Hostel - Roth možná nepočítal s humbukem kolem vyobrazení Slovenska coby buranova, nicméně s humbukem kolem "strašlivé" brutality určitě a tahle šeptanda udělala z amatérského šrotu hit. Ostatně na wikipedii, o kterou se tu při definování exploitation všichni opíráme se jasně píše, že exploitation jde o senzacechtivost a těží z tabu.  A že exploitation není o následcích? Celá druhá polovina vzpomínaného I SPIT ON YOUR GRAVE je o následcích, stejně tak třeba LAST HOUSE ON THE LEFT.

Hail to the king, baby!

7

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

choze napsal:

Kontroverze vzbuzuje zvědavost a emoce, je to obrovská propagační zbraň a žánr je na ní založen.

Osobne si tedy myslim neco jineho. Staci se podivat na pornoprumysl, jak dobre prosperuje. Ze by to bylo diky tomu, ze je (on sam nebo jeho produkty) kontroverzni, se mi nezda.

Ostatně na wikipedii, o kterou se tu při definování exploitation všichni opíráme

Ja ji tedy zrovna za garanta spranosti neberu.

A že exploitation není o následcích? Celá druhá polovina vzpomínaného I SPIT ON YOUR GRAVE je o následcích, stejně tak třeba LAST HOUSE ON THE LEFT.

Last House on the Left jsem nevidel, ale rozhodne nesouhlasim s tim, ze druha polovina I Spit je o nasledcich. Druha polovina I Spit je opet exploitation, akorat se prohodily role obou stran a tim hnacim motorem se misto sexu stala pomsta. Porad to ale je o tom, jak uspokojit "nejnizsi pudy".

---

Takovy je aspon muj nazor. Ty to mozna vidis jinak a ja proti tomu nic nemam. To zarazeni do nejake konkretni skatulky je konec koncu celkem lhostejne - vicemene hraje roli jen v tom, ze tvuj hype o "prvnim ceskem expoilation" film u rady divaku (tech, co vedi, co to exploitation je) poskodil. Jestli to chces brat jako upozorneni, ze divaci tvuj nazor na skatulku nesdileji, nebo jako potvrzeni faktu, ze divaci jsou tupy dav, ktery by exploitation nepoznal, ani kdyby ho kousl do zadku, to je tvoje vec.

8

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Promiň ale tvoje přirovnání s pornoprůmyslem je totálně mimo a to jak vnímáš exploitation ty je prostě tvůj názor, ale není o nic podloženější než můj (no můj je podloženější minimálně tou zpochybňovanou wikipedií a tím, že jsem viděl LAST HOUSE ON THE LEFT, o mnoha dalších věcech nemluvě). Co říct k tomu tvému rozboru I SPIT? Snad jen že následek= pomsta=exploitation, takže o čem se bavíme? Že v Těle není motiv pomsty? Je to jen jeden z mnohá prvků exploitation a já ho vynechal, abych vytvořil depresivnější film - there is no fucking justice at all neboli některé zločiny může pomstít jen Bůh (protože to není v lidských silách).

Hail to the king, baby!

9

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

pepak napsal:

Presne. Jenze to je naprosto zasadni duvod, protoze exploitation je zalozeno na drsnych otevrenych scenach, stejne jako se zombie film jen tezko muze vyhnout tomu, aby v nem byly zombie (bez zombii to muze byt treba akce s urcitym "zombie feelem", ale nebude to zombie film).

Neviem, ale v takom TCSM veľa otvorene drsných scén nebolo a išlo tam hlavne o náznaky, psychický teror a domýšľanie diváka. Podobne Hostel - najpôsobivejšie scény boli tie, kde nič nebolo vidieť ... čo sa týka paralely s Tělom, tam je psychologické násilie a domýšľanie určite - všetky tie pády dievčiny, plazenie, bolesti ... otázka je či je to tak nakrútené, aby to fungovalo ... podľa mňa nie (teda minimálne pre hororového fanúšika nie, na bežného ne/diváka to určite bude pôsobiť "exploatačne"). Ale to nič nemení na fakte, že si myslím, že Tělo exploitation je - imho svojim spôsobom inovatívne - a to je len dobré.

Movies don't create psychos; movies make psychos more creative.

10

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

a ešte dve veci:

pepak: "Kontroverze podle me nema s exploitation nic spolecneho, pokud ho snad nekdy doprovazi, tak spis jako neplanovany doplnek. Primarni jsou, obavam se, ty nejnizsi pudy."

Kontroverzia má s exploitation veľmi veľa spoločné. Pôvodne explotation filmy boli lacné filmy, ktoré chceli lacno šokovať publikum a zarobiť na tom peniaze (a neboli to iba horory, ale to sa dialo dávno pred 70s a boli to hlavne lacné erotické filmy, či inak "závadné" filmy).

po druhé ... spojítko všetkých exploatačných hororov je dôraz na bolesť. Tělo je celé o jednej veľkej bolestivej ceste, ktorá je nasnímaná navyše s dôrazom na realitu. Vyžíva sa v detailoch - síce nie krvavých, ale skôr psychologického charakteru ...

Movies don't create psychos; movies make psychos more creative.

11

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

JohnnyD napsal:

Neviem, ale v takom TCSM veľa otvorene drsných scén nebolo a išlo tam hlavne o náznaky, psychický teror a domýšľanie diváka. Podobne Hostel - najpôsobivejšie scény boli tie, kde nič nebolo vidieť ...

To se ovsem nevylucuje s tim, co pisu ja - exploitation je sice postaven na tech otevrenych scenach, ale pokud ma v sobe neco, pro co ho stoji za to videt, tak to obvykle jsou spis ty neexploitacni sceny... Coz podle me plati i pro Telo - to, ze to neni exploitation, mu jen prospiva.

tam je psychologické násilie

POZOR SPOILER!!
Ne, to tedy neni. Tam je nejaka situace, ktera je sice nasledkem nasili, to ano, ale ve filmu az na zaverecnou vrazdu zadne nasili neni.

Ale to nič nemení na fakte, že si myslím, že Tělo exploitation je - imho svojim spôsobom inovatívne - a to je len dobré.

To si myslim taky. Diskuse bezi o tom, jestli to je nebo neni exploitation. Ja tvrdim, ze neni. Choze si mysli, ze ano, a me naprosto nepochopitelnym zpusobem dospel k zaveru, ze pokud obhaji exploitativnost, dela to Telo lepsim (zatimco ja si myslim spis opak).

Pôvodne explotation filmy...

Co bylo nebo nebylo (jaky byl zamer) puvodne je velmi diskutabilni a v kazdem pripade to pro dnesek moc relevantni neni. Puvodne byl internet urcen pro armadni a pozdeji vedecke vyuziti.

12

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Jde o to, že mě k Tělu inspirovaly exploatační filmy (shock exploitation, abych byl přesný) a s tím, že jde o exploatační film jsem to také točil a vypustil do světa, proto mám potřebu se ohrazovat. Nikde jsem netvrdil, že to bude kdovíjak drsné, jen jsem řekl, co se mi na exploatačních filmech líbí a sice jejich snaha o psychologický rozklad diváka. Tělo není kdovíjak šokující (dokonce i rodiče hlavní představitelky mi řekli, že se jim dost líbilo, což mě vyděsilo), ale rozhodně to není žádná příjemná podívaná a je silně exploatačně samoúčelná. Už volba dítěte do hlavní role byl velmi laciný tah, jak vzbudit emoce, který předcházel naroubování tématiky dětských vrahů, který film můžebudit dojem  seriózního drama, ale pochybuju, že by jeho zpracování mělo hloubku pro drama potřebnou.

Hail to the king, baby!

13

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Exploitation je spredmetnením brutality a zvrátenosti. Tak to vždy bolo a aj bude. Pepak má absolútnu pravdu vo všetkých svojich tvrdeniach až na otázku kontroverznosti, ktorá podľa mňa väčšinu exploitation sprevádza. Taktiež nesúhlasím s tvrdením, že sú na exploitation najlepšie scény, ktoré sa nedotýkajú grafického zobrazovania brutality, resp. látky s ktorou film pracuje. Dejová línia je druhoradá, nie je dôležité, čo je jej hybným motorom, ide hlavne o vyvolanie pachuti v ústach diváka. Last House on the left je exploitačný v časti kde sú obe dievčiny ponižované, pričom treba pochváliť skutočne naturalistické pojímanie tohto úseku. Toto je presne to, čo Telu chýba, aby mohlo byť ako exploitation označené. Fanúšikovia súčasných exploitation sa však nad LHOTL skôr pousmejú. V  Murder Set Pieces hraje pre zmenu 11 ročné dievčatko a o extrémnosti tohto snímku je škoda hovoriť. Tematika násilia na deťoch je skutočne už dávno za zenitom. Každopádne si tvorca Tela zaslúži poďakovanie, že v súčasných podmienkach mal na to, aby vystúpil s filmom nezvyčajným pre naše domáce pomery a že mu nešlo o naplnenie si vrecka, ale skutočnú a úprimnú zábavu pre potencionálnych fanúšikov. Nemôžeme však všetci zdieľať rovnaké názory a myslím, že aj pri Hostely by bolo možné polemizovať nakoľko exploitačný je.

Death is certain, life is not.

14

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Nemyslím, že exploatační = brutální, ale brutalitu slibující (kvůli komerčnímu ohlasu). A jestli na brutalitu v tom kterém filmu dojde, je na libovůli tvůrců případně toleranci diváků, kteří mají různé představy o tom, co už je brutální a co ne. Mě nešokovalo snad žádné exploitation, v nejlepším případě jsem ho sledoval příjemně napjatý. Jinak v Last House je  závěrečná pomsta rodičů minimálně stejně exploatační jako znásilnění dívek.

Hail to the king, baby!

15

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Tady musím do jisté míry souhlasit s chozem a JohnnymD, kouknul jsem do knížky na popis exploitation jako žánru a je tam toto...

omlouvám se za možné chyby ale přepisuji to narychlo...
"Exploitation is horror subgenre from early 70s. A lot of people is misleaded by it´s name and exploitation is often wrongly connected with "sexploitation" (early sexually explicit movies that were focused on shocking the viewer not neccesarily pornographic). Hovewer both expolitation and sexpolitation have one thing in common, creators of both want to shock the viewer and/or disgust/scare/frighten/etc. him with their not neccesarily explicit content. Some exploitation movies were/are based on clearly psychological level but most of them rely on heavy violence and gore often combined with sexual undertones or sexual trauma. The psychological impact is priority and it can be achieved in many ways, however most of the films in explotation genre are focused on violence and perverse gore. Some classic exploitation films are still higly praised by the critics."

Horor jako celek je hlavně velmi otevřený žánr a troufnu si tvrdit že kdyby bylo Tělo rozvedeno dál (nikoliv však co se týče násilí ale spíše "delší životnosti" hlavní postavy) byl by to opravdu povedený psychologický horor.

16

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

co na to říct? Luki, máš u mě flašku smile A vy ostatní se rozejděte, není tu nic k vidění...

Hail to the king, baby!

17

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Muj nazor na telo je obsazen v komentari. Pokud nechcete klikat, muzete si ho precist zde smile

Nuda nuda nuda nuda nuda. Dobre technicke vybaveni dobry film nedela. A sedmiminutova odyssea holcicky po zahrade a radoby sokujici pointa take ne. Docela mne prekvapuje polozka "scenar" v zaverecnych titulcich. Na tohle byl fakt treba scenar?! O muj boze!!! A kolik mel stranek? Jednu A5? Dale zamrzi absence hereckych vykonu, absence exploitacnich scen (to je jako koukat na porno, kde jsou vsichni porad obleceni), podivne strihy a ten zvlastni zvuk na konci, ktery kdyz prozradim, tak vyzvejknu celou pointu smile Ale abych jen nehanel - kameru maji fakt dobrou (myslim tim technickou stranku smile), absence hudby taky neni spatny napad (otazkou je, jestli umyslny, nebo jen autor nenasel zadnou vhodnou big_smile) a celkem slusna prace se zvukem...

18

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Velmi emotivní koment. Že tě film nudil mě mrzí, ale nepřekvapuje. Ona "nuda" jde s shock exploitation ruku v ruce stejně jako ta diskutovaná kontroverze. Třeba prvních 20 minut I SPIT ON YOUR GRAVE se vůbec nic neděje, v HOSTELU se nic neděje celé 2 třetiny filmu. Jsou ty pasáže nudné? Pro člověka, který o filmu dopředu nic neví, bezpochyby, ale divák zpracovaný exploatačním hypem napjatě čeká až se začne dít, co tvůrci slibují. To očekávání je na filmu mnohdy to nejlepší a je nedílnou součástí tvůrčího záměru, protože je to autor, kdo to očekávání vzbuzuje. Já sliboval exploitation, ne hardcore scény, protože jsem na to šel trochu jinak (což někteří ocenili, jiní ne) a i bez nich jsem se v mantinelech žánru exploitation udržel a pointu (o níž jsem rovněž nikdy netvrdil, že je šokující) na konci mám, takže to čekání není zbytečné.

Proč to neříct, literární scénář měl skutečně jen jednu stranu napsanou v záchvatu čiré inspirace během nějakých 10 minut. Vzhledem k délce a minimalismu filmu a absenci dialogů, mi na tom nepřijde nic zvláštního ani špatného. Myslím, že vzhledem ke všemi oceňované technické kvalitě snímku jsou pochyby o tom, že jsem tam nedal hudbu proto, že jsem ji neměl, sebeztrapňováním toho, kdo je vysloví.

Hail to the king, baby!

19

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

To je diskuse, hájit Hostel tím, že by měl divák správně napjatě čekat a tudíž mu první dvě třetiny plné trapnosti a antiumu utečou, aby pak slastně vzdychal při krvavém závěru - jasně to trochu přeháním, ale to není omluva a ani náznak argumentu ve prospěch filmu. Film by měl fungovat tak, jak je natočený a nedoufat v nějaké očekávání diváků, to je většinou antiproduktivní a spojené naopak se zklamáním.
Nechápu, proč zde autor tak sveřepě brání svůj film, popisuje úmysly a motivace, to je sice zajímavé, ale film by měl mluvit sám za sebe, ne ty úmysly, které se třeba nepodařilo tak úplně realizovat. Autor zde navíc argumentuje pomocí názorů ostatních, chytá se každé osoby, které jen naznačí část souhlasu a likviduje názory rozdílné... přijde mi, že se snaží z filmu dělat mnohem víc, než je. Kupříkladu ono znásilnění... pokud na tom autor staví, pak tento fakt měl ozřejmit hned na začátku a jasně, aby divákovy emoce nasměroval správným směrem. Takhle se divák může jen domnívat, někde k polovině snímku, případně mu to nedojde vůbec. Všechno je tam jen v náznacích, to nevyvolá emoce a nechuť, ale jen zamyšlení a domněnky. Hodně lidí už před filmem z diskusí ví, o co jde, ale pokud si vzpomínám, právě první reakce byly dost neurčité a rozpačité. Pokud je tedy v exploitation záměr šokovat, pak je třeba některé skutečnosti zobrazit jako fakt a ne jen v těch náznacích.

20

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Glock napsal:

To je diskuse, hájit Hostel tím, že by měl divák správně napjatě čekat a tudíž mu první dvě třetiny plné trapnosti a antiumu utečou, aby pak slastně vzdychal při krvavém závěru - jasně to trochu přeháním, ale to není omluva a ani náznak argumentu ve prospěch filmu.

Sám nevěřím tomu že to říkám, ale první polovina Hostelu má v příběhu svoje místo a pointu i když je z části zastíněna nejdementnějším charakterem celého filmu.

21

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Nechápu, proč zde autor tak sveřepě brání svůj film, popisuje úmysly a motivace, to je sice zajímavé, ale film by měl mluvit sám za sebe, ne ty úmysly, které se třeba nepodařilo tak úplně realizovat. Autor zde navíc argumentuje pomocí názorů ostatních, chytá se každé osoby, které jen naznačí část souhlasu a likviduje názory rozdílné...

Autor zde tak svěřepě brání svůj film jednoduše proto, že je to jeho film a že si za ním stojí. Úmysly a motivace pak popisuje proto, aby odhalil, co tupý a mnohdy i chytrý divák nemusí při sledování filmu zachytit, a sice jak je skvělý smile Autor argumentuje i názory jiných, protože např. nemá doma Lukiho "chytrou knížku". Autora také provokuje, když kdejaký hej počkej pod recenzí vykvikne, že film není exploitation a jde do pryč, aniž by řekl proč (to pak totiž není kritika, ale hospodské kecy). Autora to dráždí o to víc, že - jak se ukazuje na téhle diskusi - málokdo z oněch "kritiků" vůbec tuší, co exploitation je. Sebe ať touto neznalostí shazují, ne už tak ale autorův film, prosím.

Hail to the king, baby!

22

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Tak pod recenzí Těla přibyly další tři anonymní výkřiky, jeden ubožejší než druhý. Zaujal mě hlavně ten poslední, nejdelší. Měl bych asi být nad věcí a prohlásit, že je mi jeho autora líto, ale ve skutečnosti je mi líto mě samotného, že musím číst podobné jedovaté vulgární výpotky. Má vůbec smysl vyjadřovat se ke komentu, který je uvozen větami "Tady se někdo posral" a "Nasrat!!!!!!"? To už není ani hospodský názor, to je řev fotbalového hooligana. Ale co. Prý vůbec nezkracuju - ten film je plný časových zkratek. Už se kdosi pozastavoval nad tím, že by se celý film vešel do dvaceti sekund. Podívejte mládeži, to není ani videoklip ani reklama, tak se zase hezky uvrtejte zpátky k MTV a nepruďte, OK? že je herec vedenej blbě výjimečně souhlasím a na nic se nevymlouvám. Že je kamera a střih v prdeli? Hmm, tady bych potřeboval trochu víc informací, co je to kamera a střih v prdeli. Co se týče filtru, obraz byl postprodukčně zabarvován, ale to autor asi na mysli neměl. Myslím, že je z filmu jasně zřejmé, že nechce technicky evokovat 70. léta, nýbrž je dokonale současný (HDV). Že nepoužívám detaily? Bože, díval ses na ten film vůbec? A proč na tebe vůbec reaguju, můžeš mi říct?

Hail to the king, baby!

23

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

choze napsal:

Už se kdosi pozastavoval nad tím, že by se celý film vešel do dvaceti sekund. Podívejte mládeži, to není ani videoklip ani reklama, tak se zase hezky uvrtejte zpátky k MTV a nepruďte, OK?

Pro upresneni, ten kdosi jsem byl ja a napsal jsem "tento materiál je se zhruba stejnou úrovní obsahu běžně zpracováván na prostoru takových dvaceti sekund".

Tvoje rozhorceni nad tim, ze velka vetsina hodnoticich tvoje dilo tak strhava vcelku chapu. Na druhou stranu si ale priznej, ze jsi to byl ty osobne, kdo svymi vykriky vyvolal neprimerena ocekavani a nasledne pak, po konfrontaci s realitou, tvrde zklamani. Anonymni komentare, proti kterym se ozyvas, jsou sice tvrde, ale popravde receno bych rekl, ze zaslouzene. Ze mohly pouzivat jazykove prostredky hodnejsi rozumne diskuse? Ano, mohly. Aspon ze se vyjadruji vic k filmu nez k osobe rezisera.

Myslím, že je z filmu jasně zřejmé, že nechce technicky evokovat 70. léta,

Nekteri z nas by rekli, ze Telo nema se 70. lety spolecneho vubec nic.

Zaverem bych se te zeptal, proc tedy ty komentare ctes, pokud nejsi schopen unest, ze velka vetsina hodnoticich se na Telo diva spis negativne? Co tak ctu tvoje reakce, tak _vsechny_ se nesou v tom duchu, ze vsichni, kdo Telo nevyzdvihuji, jsou hlupaci, co o problematice nic nevedi a meli by radsi nekam zalezt. Je opravdu tak tezke si priznat, ze se nekde neco pokazilo a vysledkem proste je slaby film?

24

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

Pamätám na časy, kedy sa urážlivé komentáre (“Nasrat!“) bez debaty a váhania mazali. Detto komentáre, v ktorých autor vedie osobný útok na autora recenzie a neprispeje názorom na film samotný. Fakt si tie časy pamätám, nie sú vzdialenejšie, ako pár mesiacov.

25

Re: TĚLO: EXPLOITATION NEBO NE?

tron napsal:

Pamätám na časy, kedy sa urážlivé komentáre (“Nasrat!“) bez debaty a váhania mazali. Detto komentáre, v ktorých autor vedie osobný útok na autora recenzie a neprispeje názorom na film samotný. Fakt si tie časy pamätám, nie sú vzdialenejšie, ako pár mesiacov.

Ano, to ja taky. Chodi to tak i nadale.