Jít do obsahu fóra

STUDNA.net

Je více způsobů, jak ztratit své srdce...

Nejste přihlášen. Přihlaste se, nebo se zaregistrujte.


Odpovědět

Odpovědět

Vytvořit a poslat váš nový příspěvek

Můžete použít: BBCode Obrázky Smajlíky

Pole označena slovem (Povinné) musí být před odesláním formuláře vyplněny.

Povinné informace pro hosty


Požadované informace
[b][i][u][url][email][img][list][*][quote][code][color=]
:) :| :( :D :o ;) :/ :P :lol: :mad: :rolleyes: :cool:

Volby

Prohlédnout téma (nejnovější)

1

V poriadku Choze. Každopádne som rád, že sa zhodneme aspoň v dvoch veciach a síce:že exploitation je kontroverzia sama o sebe, a že I SPIT ON YOUR GRAVE je geniálne arcidielo. Maj sa zatial.

2

Mahoney: Neuraž se, ale připadal bych si (a vypadal) víc než idiotsky, kdybych pokračoval v diskusi s někým, kdo mi jasně napsal, že ho nepřesvědčí nic a nikdo. Navíc bych se dalším rozebíráním svého filmu v tvých očích jen ztrapňoval, jak jsi mi taky napsal. Stejně tak se nemíním bavit ani s pepakem, který na mě vybalí hromadu neznámých filmů jako důkaz, ale ke klasikám žánru (které se mu nehodí do krámu) se jaksi zapomene vyjádřit. Nicméně jste se narozdíl od mnoha jiných aspoň pokusili rozvést své názory z vašich komentů a to se počítá. Jen bych se chtěl ještě zeptat admina, jestli základní údaje o filmu u recenze Těla vyplní ještě letos. Jinak kvituji s povděkem, že koment člověka, který film hodnotil, aniž by ho viděl (samozřejmě negativně), k čemuž se sám přiznával, zmizel. Zdá se, že Studna ještě není úplně v háji.

3

Dobre Choze. Nakoľko sa mi táto diskusia páči a začínam ťa mať, čím ďalej tým viacej rád a to myslím v pozitívnom slova zmysle, poprosím ťa o jednu vec. Napíš o akú vetvu exploitation žánru sa v prípade tvojho Tela jedná. Myslím, že je to dobré vodítko posunúť túto diskusiu ďalej. Ako som už v predchádzajúcom komentári napísal, nehľadaj detaily, nehrajme sa so slovíčkami, jednoducho napíš výstižnú odpoveď. Ak cítiš, že Telo presahuje viacerými subžánrami exploitation, napíš ktorými.

4

Jestli mi nepřijde směšné hledat v detailech mého filmu, jestli je exploatační? Tak to pardon, já myslel, že jsem na hororovém webu, kde se filmy rozebírají. Moje chyba. Promiňte, že vás zdržuju od skutečně důležitých diskusí jako jestli psát na Studni i o Harry Potterovi a Jurském parku. Tady přece každý přesně ví, co je to exploitation (i když se v tom neshodnete ani mezi sebou) a podobných filmů u nás vzniká ročně padesát.

5

Neviem, čo si chcel poslednou vetou povedať, humanbeing však odpovedal presne. Nezdá sa ti trochu smiešne hľadať v detailoch tvojho filmu, čo je na ňom exploitatívne? Postupne dospeješ k názoru, že exploitation je každý druhý horor. Šokovaný som akurát z tvojho prístupu, ktorým sa snažíš znížiť názory iných. V jednom máš, ale pravdu. Nemá zmysel ďalej diskutovať.

6

choze napsal:

Oč snáz se píše o filmech, s jejichž tvůrci vám kontakt nehrozí, co?

Prave je skoda, ze kontakt s nimi nehrozi. Moc rad bych si s kazdym reziserem (ano i s tvurcem Stay Alive a dalsich filmu, kterym jsem dal jednu hvezdicku) pokecal u piva o jeho filmu. Bohuzel u vetsiny z nich to neni moc realny.

7

mahoney: myslím, že poslední věta tvého komentu - "Žiadna wikipedia, analýza, či vedecká práca však môj názor, že Telo exploitation nie je, nezmení" - definuje ten úžasně osvícený přístup těch, kteří tu o Těle prohlásili, že není exploitation. Neboli - je nám srdečně jedno, co se píše na jiných webech/knihách, byť podstatně odbornějších než je ten náš, my náš názor nezměníme. Pak také nemám potřebu s vámi dál diskutovat. A odpusťte si pro příště prosím ty shovívavé žvásty o tom, jak hrozně chápete proč bráním svůj film, kterými jen maskujete šok z toho, že vás někdo nutí obhájit si vaši kritiku. Oč snáz se píše o filmech, s jejichž tvůrci vám kontakt nehrozí, co?

8

Chápem Chozeho snahu obhájiť svoj krátkometrážny počin. Je to jeho dielo a je samozrejme ľudské svoj počin chrániť a hájiť. V opačnom prípade by som ho považoval za ľahko manipulovateľného človeka bez svojho názoru. Na druhej strane však nesúhlasím s tvojimi reakciami na každý negatívny komentár. Nepovažujem to za zmysluplné a vedie to celú diskusiu tým smerom, kam sa momentálne uberá. Nebolo od teba férové použiť formulku „ kdejaký hej počkej “. Myslím, že práve tento príspevok rozhýril krv niektorým jedincom, čo viedlo k nie príliš priaznivým komentárom pod recenziou. Neznižuj sa na ich úroveň, svoj uhol pohľadu na túto tematiku si predostrel a nemá význam sa ďalej naťahovať. To čo si myslíš beriem, síce s tým nesúhlasím, ale aj tak tvoj názor tolerujem. Ako som už raz napísal, určite si za Telo  uznanie zaslúžiš, snažil si sa zabaviť iných a za to máš jednoznačne moju úctu. Žiadna wikipedia, analýza, či vedecká práca však môj názor, že Telo exploitation nie je, nezmení.

9

choze napsal:

Oceňuju, že sis dal tu práci mi dokázat na řadě převážně neznámých filmů, že nejsou exploatační  a kontroverzní

Tak nevim, jestli si ze me delas srandu, nebo o co ti jde. Filmy jsem nevybiral podle toho, jestli jsou nebo nejsou zname, ale podle toho, ze jsem vzal dva nezavisle seznamy udajne exploitacnich filmu a pokusil jsem se najit, ktery z uvadenych filmu je kontroverzni. Neni moje vina, ze jsem mezi sestnacti filmy nasel takove dva, z toho jeden naprosto vyjimecny a jeden neexploitacni. Myslim, ze pro potvrzeni sveho nazoru o tom, ze kontroverze nema s exploitation celkem nic delat, jsem tim udelal dost. Evidentne to byla zbytecna prace.

Ale aspon jsem pochopil, v cem se rozchazime. Ja se bavim o kontroverzi filmu. Ty se bavis o kontroverzi vseho mozneho, co s filmem aspon vzdalene souvisi. V takovem pojeti ti samozrejme musim dat za pravdu, jako argument ho vsak neuznavam, protoze stejny pristup by se dal pouzit k prokazani cehokoliv u cehokoliv. Dalsi diskuse je vsak vzhledem k tomuto rozporu zbytecna. Preji pekny den a mnoho dalsich flamewars.

10

Výborně, začínáme se bavit vážně. Oceňuju, že sis dal tu práci mi dokázat na řadě převážně neznámých filmů, že nejsou exploatační  a kontroverzní, nevyvracím ti to, ale ani nevím, proč bych to měl vůbec brát na zřetel. Kontroverzně přijímán je už ten žánr jako takový. To že hraje na nejnižší pudy a ještě se tím chlubí, část diváctva uspokojuje a část (křesťansky vychovanou, uměníchtivou či pokryteckou, jedním slovem blbce) děsí. Kontroverzi nemusí nutně vyvolávat téma filmu, ale i film jako takový nebo jen jeho tvůrce - jde o přitáhnutí pozornosti, zviditelnění filmu-autora a vydělání prachů a pro to je všechno dobré (i tahle diskuse:)

Takže si projdi na wikipedii klasiky žánru (CANNIBAL HOLOCAUST, I SPIT ON YOUR GRAVE, LAST HOUSE ON THE LEFT i třeba ten Hostel, konkrétně u TCM se píše - "The film opened to large amount of controversy") a přečti si u nich kolonky Controversy (opravdu se mi to tady nechce vypisovat a už samotná existence téhle kolonky mluví myslím za sebe). Označit kontroverzi jako "neplánovaný doplněk exploitation", jak jsi to udělal ty je řečeno velmi slušně protimluv. Přílišná kontroverze dokonce vedla k předčasnému úpadku některých exploatačních subžánrů (blaxploitation, kanibalské filmy...). Samozřejmě kontroverzní přijímání není podmínkou exploatačnosti, to se povede jen těm nejlepším titulům.

Myslím, že přijetí Těla bylo dostatečně kontroverzní a předchozí hype správně exploatační stejně jako film sám. Čím je exploatační jsem už podrobně psal jinde.

11

A abych po tobe nechtel neco, co nejsem ochoten udelat sam:

Exploitation podle Studny

Axe - Film je sice o tyrani a nesledne pomste, ale kontroverzni v nem neni nic, je to proste takova pohadka, kde na zacatku se predstavi Zlo a na konci je po zasluze potrestano. Shodou okolnosti tu ma Dobro nejake ty hodne necekane vlastnosti, ale to je tak vsechno.

Blood Ranch - Podle me vubec nejde o exploitation, i kdyz ma nejake znaky, ktere se mu trochu podobaji. V zadnem pripade neni ale kontroverzni.

Cannibal Ferox - Snaha prizivit se na uspechu Cannibal Holocaustu vedla k odstraneni kontroverznich prvku a ke zvyseni krvavych detailu, ktere maji sokovat.

Devil's Reject - Sokujici a krvavy ano, ale kontroverzni ne. Uz od zacatku je jasne, co je Fireflyovic rodinka zac, a to, ze i dalsi postavy se ukazi jako charakterove podobne, ke kontroverzi nestaci.

Funny Games - Vynikajici film, desivy a pusobivy, clovek si ho docela dobre dokaze predstavit v realu, ale s kontroverzi opet nema nic spolecneho.

Hostel - Kontroverze vyvolal akorat v tom smyslu, ze Slovakum se nelibi, jak je zobrazovano Slovensko, a Islandanum se nelibi, jak je zobrazovan Islandan. To ovsem s naplni filmu nema nic spolecneho, stejne dobre se to mohlo odehravat treba v Mexiku a na Kanadanech. Moznost existence jakesi agentury specializujici se na dodavky obeti pro platici vrahy pokud vim zadnou kontroverzi nevyvolala, mimo jine asi i proto, ze tak nejak pripoustime, ze neco takoveho muze docela dobre existovat.

House of 1000 Corpses - Tohle je opravdu pocta horrorum 70. let, nicmene kontroverzni na nem pro zmenu neni nic, vsechno je jasne nalinkovane a neexistuje zadna alternativni interpretace.

I Spit On Your Face - Z meho pohledu typicky predstavitel exploitation a revenge-movie, odpudivy, hrajici na nejnizsi pudy, a pokud by se melo hodnotit naplneni exploitativnosti, tak asi dokonaly. Kontroverzni v nem neni nic.

Telo - Pripustme ted, ze to je exploitation. V cem je kontroverzni? V zobrazovane situaci? Ne, vsichni vime, ze k takovym vecem dochazi. V tom, jak se obet vyporadava s realitou? Ne, obet se v prvni rade s nicim nevyporadava a ani to v tak kratkem filmu nemuze stihnout. V zaverecne pointe? Vzdyt je uplne klasicka! Pokud se vubec da jako pointa oznacit neco, co snad kazdy, kdo o Telu neco cetl, mohl po prvnich sekundach ocekavat.

Wolf Creek - Opet nevidim zadny kontroverzni prvek. Jestli neco, tak je tam prvek potencialne zneklidnujici, pokud je ovsem pravdivy (coz, pokud vim, nebylo nikde dolozeno): ze je to natocene podle realnych udalosti. S kontroverzi to ovsem nema nic spolecneho.

---

Nekdo asi namitne, ze na Studne je rada veci oznacena jako exploitation chybne a rada jinych tak neni oznacena vubec, i kdyz by mela. Tak si projdeme exploitation subzanry na wikipedii, na kterou se v tomto threadu nekteri odkazovali.

Exploitation podle Wikipedie

Tromeo and Juliet - Uprimne nechapu, co v tom seznamu dela komedie/parodie, ale budiz. V cem je kontroverzni? Mozna v tom, jakym zpusobem zobrazuje "nedotknutelnou klasiku vsech klasik", ale to je v parodiich celkem obvykle. To, ze se tam cas od casu vyskytne nejaka ta vrazda nebo incest, snad kontroverzni neni.

Last Cannibal World - Zobrazeni kanibalu samo o sobe kontroverzni asi neni.

Cannibal Holocaust - CH kontroverzni rozhodne je, o tom neni sporu. CH je dokonce na kontroverzi postaven, cely je udelan tak, aby byl co nejvice kontroverzni. Otazka je, jestli to je exploitation. Ja si myslim, ze ne - sice obsahuje exploitativni casti, ale nemyslim si, ze ucelove jen pro hrani na pudy. Ale budiz. Dejme tomu, ze CH je ta vyjimka potvrzujici pravidlo, ze exploitation nema s kontroverzi nic spolecneho.

Shogun Assassin - Samurai s ditetem chodi po svete a masakruje svym mecem ty, kdo mu vlezou do cesty. Krvave ano, exploitativni ne a kontroverzni take ne.

Zombie Holocaust - Opet film, u ktereho absolutne nechapu, proc je vubec na Wikipedii uveden (on je tam dokonce uveden jako nejvyznamnejsi zombie-exploitation film?!). Ale dejme tomu. Pokud je vsak na nem vubec neco kontroverzniho, tak zacatek se zlodeji organu. Tento zacatek ovsem s filmem naprosto nesouvisi.

---

Tusim JohnnyD nekde tady na diskusich tvrdil, ze Texas Chainsaw Massacre je exploitation. Bohuzel si nevzpominam na detaily, ale mam takovy matny dojem, ze to podporoval nejakou citaci z Wikipedie. Ja sam bych sice TCM zaradil spis mezi slashery, ale dejme tomu. TCM je nepochybne slavny a dal vzniknout spouste nasledovatelu. Je vsak kontroverzni? IMHO vubec ne. Co je kontroverzni je jeho remake, tam ovsem kontroverze opet neplyne z filmu samotneho ale z chytre (a evidentne uspesne, jak se clovek mohl v dobe vydani presvedcit v novinach a televizi a jeste dnes se muze presvedcit pri pohledu do komentaru) marketingove kampane, ktera ho prohlasuje za popis realne udalosti.

12

choze napsal:

Ostatně právě ty jsi tu vypustil z huby tu elementární blbost, že exploitation a kontroverze k sobě nepatří.

Dobra, tak se pojdme bavit chvili fakticky, bez osocovani, bez podezirani toho druheho, ze je osel, a podobne. Tvrdis, ze "exploitation dělá v prvé řadě kontroverze a hraní na nejnižší pudy diváka". Ja naprosto jednoznacne souhlasim s tou druhou casti a nesouhlasim s tou prvni. Ale prosim, jsem ochoten nechat se presvedcit. Dokazal bys mi uvest rekneme tri filmy, ktere jsou podle tebe exploitation, a uvest mi, v cem konkretne jsou kontroverzni? Dale tvrdis, ze Telo je exploitation. Opet si myslim neco jineho, ale budiz - dokazal bys mi napsat, v cem je kontroverzni Telo?

Kontroverze:
(Cesky) spor, hádka, prudká výměna názorů
(Anglicky) [url=http://dictionary.reference.com/search?q=controversy&db=%2A]1. a prolonged public dispute, debate, or contention; disputation concerning a matter of opinion.
2. contention, strife, or argument.[/url]

Kontroverzni:
(Cesky) sporný
(Anglicky) [url=http://dictionary.reference.com/search?q=controversial&db=%2A]1. of, pertaining to, or characteristic of controversy; polemical: a controversial book.
2. subject to controversy; debatable: a controversial decision.
3. given to controversy; disputatious[/url]

(Faktem je, ze jak si tak ctu ty definice, tak Telo svym zpusobem kontroverzni opravdu je - ne samo o sobe, ale tim, jak se hadame, jestli je nebo neni exploitation :-))

13

JohnnyD napsal:

Súhlasím s tronom, ale každopádne je mi to jedno, lebo človek si aj tak o takomto komentári pomyslí svoje ... jedine čo by ma fakt zaujímalo, je to, že či tí poslední traja anonymovia nemajú rovnakú IP ...

To bohuzel nezjistim, protoze tento udaj se do databaze neuklada.

14

Pepaku, od začátku mě podezíráš z toho, že se považuju za jediného člověka na světě, co ví, co je exploitation. Nikdy jsem si to o sobě nemyslel, ale když si čtu komenty pod recenzí a tuhle diskusi, nemám k tomu daleko. Ostatně právě ty jsi tu vypustil z huby tu elementární blbost, že exploitation a kontroverze k sobě nepatří. Vykřiknout "to není exploitation" bez jakékoliv argumentace umí každý a tyhle slaboduché výkřiky poškozují jméno mého filmu, takže se bráním. Kdekoliv jinde bych se podobným reakcím nedivil, net je plný blbých zamindrákovaných puberťáků, ale tady jsem očekával přístup trochu na úrovni (vůbec tím nemyslím shovívavější). Nestalo se, právě naopak. Kromě "samozvaného exploatačního experta" ze mě také pořád děláš strašného ješitu, který neunese kritiku. Nikdy jsem se neohradil proti nikomu, kdo mi řekl, že je Tělo nudné, málo brutální, nesrozumitelné aj. To jsou subjektivní reakce a vzhledem k pomalému tempu filmu podobné reakce čekám a chápu. Ale když někdo píše o mém filmu hotové lži jako zmíněný Anonymous (že nepoužívám časové zkratky a detaily - to jsou normální lži, protože to všechno ve filmu je), to se nemám bránit? Promiň, že nemám tu správnou českou připosranou náturu a hájím si svoje.

15

pepak napsal:
tron napsal:

Pamätám na časy, kedy sa urážlivé komentáre (“Nasrat!“) bez debaty a váhania mazali. Detto komentáre, v ktorých autor vedie osobný útok na autora recenzie a neprispeje názorom na film samotný. Fakt si tie časy pamätám, nie sú vzdialenejšie, ako pár mesiacov.

Ano, to ja taky. Chodi to tak i nadale.

Súhlasím s tronom, ale každopádne je mi to jedno, lebo človek si aj tak o takomto komentári pomyslí svoje ... jedine čo by ma fakt zaujímalo, je to, že či tí poslední traja anonymovia nemajú rovnakú IP ...



Currently used extensions: pun_admin_manage_extensions_improved, pun_bbcode. Copyright © 2008 PunBB

[ Vygenerováno za 0.036 s, vykonaných příkazů: 8. ]