Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 36 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
The Amityville HorrorGhostsRemake

USA
90 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: 3:15 zemřeš
rok: 2005
režie: Andrew Douglas
scénář: Scott Kosar (screenplay), Jay Anson (novel), Sandor Stern (earlier screenplay), George Lutz (material) and), Kathy Lutz (material) (as Kathleen Lutz)
hrají: Ryan Reynolds (George Lutz), Melissa George (Kathy Lutz), Jesse James (Billy Lutz), Jimmy Bennett (Michael Lutz), Chloë Grace Moretz (Chelsea Lutz (as Chloë Grace Moretz), Rachel Nichols (Lisa), Philip Baker Hall (Father Callaway), Isabel Conner (Jodie Defeo), Brendan Donaldson (Ronald Defeo), Annabel Armour (Realtor)
produkce: Michael Bay, Stefan Sonnenfeld, Paul Mason (co-executive producer), George Furla (co-executive producer), Bradley Fuller
hudba: Steve Jablonsky
keywords: murder, priest, nightmare, ghost, haunted-house, torture-chamber, motor-boat, teddy-bear, mother-son-relationship, dog, real-estate-agent, teenage-boy, axe-murder, lakeside, rooftop, murder-of-family, tortured-to-death, babysitter, marijuana, hanged-child, další...
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 10857

Recenzoval sajonara

Přidáno: 14. říjen 2005

Znáte to, přestěhujete se do nového domu s celou rodinou, a všechno vypadá skvěle. Ženuška je nadšená, děti pobíhají po domě a zabírají si pokoje a vy máte radost že oni mají radost, i když teda nějaký prachy to stálo, to teda jo. Jen je trošku podivný že těch peněz nebylo tak moc jak byste čekali, ten dům byl vlastně strašně levnej. No a taky je divný proč se lidi v okolí na vás dívají tak divně a proč ksakru nepřijdou na návštěvu. Po pár nocích je ale všechno jasný – v tomhle domě straší.

Amityville Horror (v češtině pod úžasným názvem 3:15 zemřeš) je remake staršího filmu, který měl několik pokračování s více či méně tou samou variací na dané téma. Spíš než děj samotný, který se dá shrnout do dvou slov - strašidelný dům, na něm bylo přitažlivé jiné magické sousloví a sice: „natočeno podle skutečné události“. Páni! Realita je tedy taková, že manželé Lutzovi a jejich tři děti se přestěhovali do nového domu, ve kterém předtím Ronald DeFeo vyvraždil celou svou rodinu brokovnicí. Šest mrtvol rozházených po celém domě včetně skříně v dětském pokoji. Lutzovi v novém a pro ně snovém domě vydrželi pouhých 28 dní, pak utekli a o hrůzách, které prožili napsali knihu. Tu jsem nečetl a tak se budu držet poslední adaptace jejich duchařských zážitků a nechám stranou to, že si všechno pravděpodobně vymysleli v honičce za penězi a po domluvě s DeFeovým právníkem.

Děj je tedy jasný, karty jsou rozdány, strašení může začít. A budete se divit, ono vážně začne! Myslel jsem že téma strašidelného domu se definitivně roztříštilo ve střepech skleněného domu z filmu 13 duchů, ale spletl jsem se. Hned po nastěhování Lutzových jsem se opravdu v následujících sekvencích asi dvakrát v kině lekl, a to už se mi dlouho nestalo. To že si dcera Lutzových (tatínek je vlastně nevlastní, a děti se s jeho přítomností teprve vyrovnávají) povídá s duchem mrtvé holčičky a prochází se po střeše, aby byla blíž pravému tatínkovi, to jsou spíš humorné sekvence. Naopak když mladší chlapec potřebuje v noci na záchod a musí se rafinovaným systémem rozsvěcování a zhasínaní světel dostat na WC, tomu říkám horor. Ronaldu DeFeovi duchové vsugerovali, že jeho rodina jsou démoni a proto je vyvraždil. To samé se dům snaží provést s tatínkem Lutzem a hodně se jim to daří, ačkoliv to občas působí jako vykrádání filmu The Shinning od Stanleyho Kubricka. Tam bylo od začátku jasné, že Jack Nicholson je psychopat, ale v 3:15 zemřeš bylo na zajímavě obsazeném Ryanu Reynoldsovi, aby dokázal věrohodně zahrát proměnu z hodného adoptivního otce v zabijácké monstrum se sekyrou. A to se mu podle mě překvapivě podařilo. V Blade 3 byl Ryan Reynolds spíš zbytečný a otravný (stejně jako celý ten film), ale v 3:15 zemřeš na něm celý film stojí a on to kupodivu zvládá skvěle.

Film má docela hutnou atmosféru a dobře odsýpá, ale na druhou stranu se zase ve spoustě scén shazuje. Tím myslím hlavně vymítání od místního kněze, nebo některé digitální efekty, hlavně ty popisné, měnící tváře malých dětí na tváře démonů. Další velké mínus je konec, ale ten už byl dán tou limitující větou – natočeno podle skutečné události. Scénárista (Scott Kosar – Taxas Chainsaw massacre) se holt držel „reality“, takže závěrečné vypointování úniku z domu je tak trochu mimo mísu.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.
Recenzoval Ivan Kučera

Přidáno: 24. listopad 2005

“Domy ľuďom neubližujú. Ubližujeme si navzájom.“

Musím vám povedať pravdu, že na 3:15 UMRIEŠ (o síce logickom, ale i tak pomerme nevydarenom distribučnom preklade sa už toho nahovorilo dosť) som sa veľmi tešil. Tešil som sa, už keď som videl prvú fotku s Ryanom Reynoldsom (aj keď BLADE: TRINITY nemá dobré renomé, má sa za to, že showman Hannibal King patril predsa len k tomu lepšiemu z konca tejto upírej trilógie). A tešil som sa aj keď sa ku mne doniesli správy spoza mora, že si film vedie veľmi dobre, čo sa týka rozpočtu. Pomohlo síce aj to, že nestál veľa (20.000 000,-), ale i tak sa z neho stal napokon (s celosvetovou tržbou cez 100 miliónov $) pomerne plnohodnotný, solídny hit. Čo určite padlo vhod producentovi Michaelovi Bayovi, ktorého tohoročný režijný počin OSTROV nechutne prepadol po stránke zárobku. Bay a jeho produkčná firma Platinum Dunes (v spolupráci s MGM a Dimension Films, ale už bez Weinsteinovcov) sa uchádzajúco uviedla do povedomia hororových fanúšikov vydareným remakeom naturalistického Hooperovho TEXASKÉHO MASAKRU MOTOROVOU PÍLOU. Nuž, zdá sa, že Joel Silver, Robert Zemeckis a ich Dark Castle (13 DUCHOV, GOTHIKA...) nie sú jedinými Hollywoodčanmi, baviacich sa produkovaním nepredražených vzdávaním holdov starým hororom.

3:15 (a náhodou si hovorte čo chcete, je to dobrý distribučný preklad) je remakeom hororu „The Amytiville Horror“ z roku 1979. Ten nakrútil Stuart Rosenberg s Margot Kidderovou & Jamesom Brolinom v hlavných úlohách a dnes je niektorými pokladaní za klasiku žánru. Iní zase len nechápavo krútia hlavami (každopádne, hudba v ňom bola nominovaná na Oscara). Dočkal sa niekoľkých voľných pokračovaní (nad tými už krútia hlavami aj fanúšikovia originálu). To ale nie je zaujímavé. Zaujímavé nie je ani to, že originál vznikol na motívy knihy Jaya Ansona „The Amytiville Horror“. Zaujímavé je, že ju dotyčný pán nenapísal na základe SKUTOČNÝCH UDALOSTÍ! Aspoň rodina Lutzovcov to tak tvrdila. V roku 1975 sa Kathy & George Lutzovci a ich tri deti Chelsea, Michael a Billy nasťahovali do podozrivo lacno predávaného krásneho, veľkého rodinného domu v zaspatom mestečku Amytiville na Ocean Avenue 112. Príčina lacnej kúpy bola v tom, že ani nie pred rokom sa tu odohral strašný zločin: mladý Ronald DeFeo v spánku vyvraždil svoju rodinu, spolu šesť ľudí. Pred súdom vypovedal, že ho k tomu prinútili hlasy v dome. Bol odsúdený na trest 150 rokov za mrežami a dodnes si ho odpykáva. Pravdaže, veta „podľa skutočných udalostí“ je kontroverzná a koľko ľudí, toľko chutí. Mnohí si len ťukajú na čelo a hovoria, že si to Lutzovci celé vymysleli, aby sa stali bohatými. Faktom je, že z domu utiekli 28 dní od nasťahovania a ani si nezbalili veci. Rafinované klamstvo či pravda? Autor recenzie sa domnieva, že ľudská fantázia je v určitých chvíľach potvora. A pod pojmom „určité chvíle“ patrí aj to, že sa nasťahujete do domu, v ktorom sa pomerne nedávno odohrala obludná masová vražda. A ak v niečo veríte, aj keď to nemôžete dokázať, nemalo by sa to pokladať za priamočiare klamstvo. 

Na rozdiel od remakeu TEXASKÉHO MASAKRU sa 3:15 nevyužíva v naturalistických scénach. Naopak, vyzdvihuje rodinné hodnoty. Jeden z členov rodiny sa postupne síce začína ponášať na Jacka Torrancea, nechýba dokonca ani obľúbená sekera, ale trvám si na tom, že 3:15 je o rodine a o tom, že ak prečkáte zlé časy, mali by prísť lepšie. Úmyslom tvorcov je nestrašiť s pomocou (zriedka sa mihnúcim) duchom, ale primraziť nás k sedačke pri pohľade na priemerného, rodinne založeného človeka, ako sa prestáva ovládať. A hlavne, celé je to je pomerne vážne, seriózne a dospelé. Nemôžeme sa za to poďakovať ani tak režisérovi (režijne debutujúci klipár Andrew Douglas), či priemernému scenáristovi (debutoval TEXASKÝM MASAKROM), ale hereckým výkonom. Nie, že by bol režisér novým Spielbergom, ale je vidieť, že aj jemu ide celkom slušne práca s „problematickým“ detským elementom. Skôr mám ale na mysli ústredný pár (istený v podpornej roličke kňazom v podaní 74-ročného Phillipa Bakera Halla). Austrálčanka Melissa Georgeová (DARK CITY) je atraktívna, neopozeraná, civilne sexy a jej tanec (alebo čo to bolo) mi na dlho zostal v pamäti; skvelá baba, akurát sex s ňou by som asi nechcel prevádzkovať (pochopíte, až uvidíte). Vynikajúcim partnerom (z čoho vyplýva kvalitná chémia) jej je Kanaďan Ryan Reynolds. Typom jeho úlohy mi pripomenul trochu Kevina Bacona z MUŽA BEZ TIEŇA: ani jeden z nich nám nemôže byť vyložene sympatický, ale nedá sa povedať ani to, že by sme sa ako-tak nevedeli vcítiť do ich kontroverznej kože.

Plusom je triezva minutáž (možno až príliš, scenárista akoby sa bál rutinný príbeh nejako ozvláštniť), ďalej výborný vzhľad ústredného hrdinu (t.j. domu) a niekoľko veľmi pekných ľakačiek, peknú scénku s psíkom, poprechádzame sa po streche a kus práce odvedie pravdaže aj tá sekera. Kus práce odviedol ako kameraman, tak i zvukári; šepot a iné zvuky domu sa vydarili. Aj keď uznávam, že hlavne v druhej polovici je film snáď až príliš ohučaný a zbytočne (nevierohodne?) akčný. Darmo, Bay je Bay.

3:15 dostal - okrem slušnej tržby a kritiky, trpezlivo prižmurujúcej oči - dve „hororové“ ceny: Ryan Reynolds obdržal Teen Choice Award a samotný film si odniesol Golden Trailer za najlepší horor. Nominovaná bola aj herečka Rachel Nicholsová za postavu babysitterky Lisy za scénu s vstavaným šatníkom.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.