Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 31 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
AbandonThriller

USA, Austrálie
99 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Opuštěná
rok: 2002
režie: Stephen Gaghan
scénář: Stephen Gaghan (written by)
hrají: Katie Holmes (Katie Burke), Benjamin Bratt (Wade Handler), Charlie Hunnam (Embry Larkin), Zooey Deschanel (Samantha Harper), Fred Ward (Lieutenant Bill Stayton), Mark Feuerstein (Robert Hanson), Melanie Lynskey (Mousy Julie (as Melanie Jayne Lynskey), Philip Bosco (Professor Jergensen), Gabriel Mann (Harrison Hobart), Will McCormack (August)
produkce: Gary Barber, Roger Birnbaum, Shannon Burke, Elizabeth Joan Hooper, Lynda Obst
hudba: Clint Mansell
keywords: thesis, college, detective, college-campus, hangover, pot-smoking, protest-sign, alcoholics-anonymous, hit-on-the-head-with-rock, bear-costume, strobe-light, bong, flashback, drugs, upskirt, psychiatrist, drug-trip, football-stadium, ice-skating, photo-album, další...
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 8636

Recenzoval Ivan Kučera

Přidáno: 12. prosinec 2004

Katie Burkeová (Katie Holmesová) už nie je dievča ale ešte ani žena. Vstupuje do doteraz nepoznaného dospeláckeho života, má čudnú minulosť a neistú budúcnosť. Navyše sa zdá, že jej do života vstúpila obávaná minulosť, konkrétne Embry, jej bývalý frajer, ktorý jedného dňa záhadne zmizol a zdá sa, že teraz sa vrátil a všetko jej to mieni nechať vyžrať. Ale ČO jej vlastne chce nechať vyžrať?? Do príbehu našťastie vstupuje aj pohľadný detektív Handler (Benjamin Bratt).

V roku 1996 zažil Hollywood vďaka snaživému Wesovi Cravenovi (Nočná mora na Elm Street, Ľudia spod schodov) a scenáristovi Kevinovi Williamsonovi renesanciu teenagerskej vyvražďovačky. Vreskot sa stal čiernym koňom roka a behom pár rokov nasledovali ďalšie dva, ktoré sa nám snažili nanútiť, že od samého začiatku boli plánované ako trilógia. Nič-menej nech už si o nej myslíte čokoľvek, faktom je, že patrila k tomu lepšiemu, čoho sme sa stali svedkami – Vreskot totiž reštartoval subžáner s holými šestnástkami a maskovanými psychopatmi a Katie Holmesová patrila medzi hviezdičky, ktoré sú od pohľadu na zjedenie a ktoré mali spoločnú najmä jednu vec: 90% z nich sa z nádejného talentu zmutovalo na chuligána, ktorého meno v titulkoch značí nekvalitu snímky.

Holmesová sa preslávila seriálom Dawsonov svet a následne hrala vo filmoch Go alebo Takmer dokonalý zločin Sama Raimiho, čo sú názvy, ktoré som nespomenul náhodou, lebo sú to názvy toho najlepšieho, čo doteraz (2004) natočila a ostatné, vrátane Williamsonovho trapáckeho režijného debutu Teaching Mrs. Tingle (u nás objavne uvádzaného ako Pomsta), nestojí za priveľké pitvanie. Na Katku sa dobre pozerá a nedá sa tvrdiť, že by nebola netalentovaná, preto je mi dosť ľúto vídavať ju v podradných produkciách typu Abandon, o ktorom český distribútor svojho času dokonca reálne zvažoval vpustiť ju do kín, čoho dôkazom je recenzia Františka Fuky v Cineme.

Najhoršie je, že sa jedná o „veľký“ film – určený do kino siete, produkovaný Edwardom Zwickom a podľa vlastného scenára (ale na motívy knižky Seana Desmonda) natočeným Stephenom Gaghanom, ktorý v roku 2000 tak príjemne prekvapil nikoho a nič odsudzujúcim scenárom k Soderberghovu hitu Traffic, za ktorý ostatne aj získal Oscara. Abandon však nielenže nepatrí k filmom, ktoré nedostanú Oscara, čo by nevadilo, ale ktoré končia v prepadlisku dejín a ktoré sa dajú pozerať len v prípade, že sa naozaj veľmi nudíte a chcete si overiť, či si ten debilný recenzent náhodou nevymýšľal.

Gaghan je zúfalý. Snaží sa filmu dať aspoň nejakú vizuálnu a hudobnú stránku, ale neviem čo z toho, keď domrvil zápletku. Je to príbeh scenár, ktorý má scenár, ktorý zatajuje základné informácie, čo je vec, ktorá sa, ako by vám potvrdili aj menší fachmani ako Hitchcock, nerobí. Gaghan nás necháva 85 minút tápať vo vzduchoprázdne príbehom o dievčati, ktoré je pekné, ale inak o ňom absolútne nič nevieme, a vo zvyšné štyri minúty nás šokuje informáciou, ktorá všetko prevrátiť naruby, ale spôsob, že vás rýchlo prejde chuť pozrieť si film ešte raz a overiť si, či top malo zmysel. Je zvláštne mať v jednom filme tak veľa podozrivých a žiadny zločin. Najlepšou scénou je zrejme snová pasáž, kedy sa hrdinovia zhulia (kde na to ten režisér chodí...) a na ktorú si spomeniete pri tupom civení na záverečné titulky a budete sa pýtať, či si šľuka (a či len jedného) náhodou nedával aj pán režisér. Každý deň, ráno, na obed a večer.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.