Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 43 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
The Mummy ReturnsMainstream

USA
130 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Mumie se vrací
rok: 2001
režie: Stephen Sommers
scénář: Stephen Sommers (written by)
hrají: Brendan Fraser (Richard 'Rick' O'Connell), Rachel Weisz (Evelyn Carnahan O'Connell / Princess Nefertiri), John Hannah (Jonathan Carnahan), Arnold Vosloo (High Priest Imhotep), Oded Fehr (Ardeth Bay), Dwayne Johnson (Mathayus the Scorpion King (as The Rock), Freddie Boath (Alexander 'Alex' O'Connell), Patricia Velasquez (Meela Nais / Anck Su Namun), Alun Armstrong (Baltus Hafez), Adewale Akinnuoye-Agbaje (Lock-Nah)
produkce: Sean Daniel, Bob Ducsay, James Jacks, Megan Moran, Don Zepfel
hudba: Alan Silvestri
keywords: king, bracelet, scorpion, son, ancient-egypt, egypt, warrior, immortality, rescue, fate, mummy, monster, pyramid, undead, ancient-religion, ancient-corpse, altered-version-of-studio-logo, flamethrower, child-kidnapping, art, další...
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 7673

Recenzoval Ivan Kučera

Přidáno: 03. leden 2005

Nebolo to tak dávno, čo sa béčko Stephen Sommers (Nová kniha džungle, Chobotnica) prebojoval – pre niekoho bohužiaľ, pre iného naopak – do prvej hollywoodskej ligy, keď natočil jemný remake klasického čiernobieleho hororu o Múmii. Plno trikov, exotická výprava, neopozeraní sympatickí herci v hlavných aj výrazne vedľajších úlohách, láska, humor, skvelá akcia, štipka atmosféry zatuchnutých hrobiek, v ktorých dodnes číha pri trochu nepozornosti smrteľné zlo, no skrátka diváci boli nadšení a celosvetové tržby sa počítali u filmu, avizovaného ako pokračovateľ v dobrých tradíciách Indyho Jonesa, na stovky miliónov. Bolo teda len otázkou času, kedy sa Sommers, resp. hocikto z Universal Pictures, vráti do akcie s väčším rozpočtom, zhruba rovnakým hereckým tímom a ešte deravejším scenárom.

Sommers ide od úvodnej scény na absolútnu istotu, ako decko, ktoré dostalo dôveru rodičov a tomu odpovedajúci vyšší počet drahších hračiek. Lenže ako decko, aj Sommers prejavuje o čoraz drahšie hračky čoraz menší záujem a človek sa pýta, či by sa to decko nevyhrajkalo podstatne lepšie náhodou s plastelínou, z ktorej by si ťapkalo všelijaké potvory.

Rozpočet je totiž viac než len veľký a ak mu aj kvalita niektorých trikov neodpovedá, je ich ohromné množstvo, takže štandardný divák sa nudiť nebude. Už úvodná scéna je venovaná dvom mega armádam, ktoré sa sekajú dosť drsne na to, aby sme si nemysleli, že prišli na kávu, ale málo na to, aby sme zahliadli aspoň kvapku krvi; bolesť boja je prezentovaný najmä zvukovými trikmi, kamera legendárneho Adriana Biddlea (Votrelci) sa sústreďuje na moderné hračičky (spomalené zábery) viac ako by sa patrilo na vek kameramana a film, ktorý sa odohráva niekde na začiatku 20. storočia.

Sommers sa v jedničke ešte držal na uzde a myslím, že vtedy to bolo v prospech veci. Teraz ale na vás valí jednu blbosť za druhou, kvalita mnohých trikov je viac než len povážlivá a dokonale ukazuje, že Sommers sa vo veľko-rozpočte hravo stratí, čo dokázal aj jeho nasledovný Kráľ Škorpión, ktorého produkoval podľa vlastného scenára, a najmä trikmi premrštený Van Helsing.

Aj keď sa Brendan Fraser a Rachel Weiszová snažia, nemajú veľký priestor a Sommers má na háku chémiu medzi nimi, navyše sú manželia, ktorí majú zhruba desať ročného syna, takže sú dospelejší a už netrpia presvedčením, že sa stále musia o niečo dobrosrdečne handrkovať. Do obsadenia sa vrátili všetci starí známi. Okrem Johna Hannaha (Srdcová sedma) ako Jonathana, ktorý si v porovnaní s ostatnými ešte dokázal ako-tak udržať zmysel pre humor, je späť v akcii napríklad Imhotepova stará s tvárou Patricie Velazquezovej, a vracia sa aj Arnold Voosloo, je úplne fuk,, že jeho likvidácii bola venovaná celá predchádzajúca Múmia, veď vo filme, ktorý sa volá Múmia sa vracia, by bolo blbé nemať múmiu (v tomto smere neviem, či nebolo lepšie, keby Sommers namiesto dvojky natočil pôvodne zvažovanú Cestu okolo sveta za 80 dní, ktorú mu Universal tiež ponúkol), aj keď po väčšinu stopáže vyzerá ako skoro úplne nahý, holohlavý svalovec. Minule to ešte nebolo také isté, v dvojke už ale Voosloo dokazuje, o čo bližšie sú mu úlohy vyložených psychopatov, ktorí nemajú za potrebné behať pred kamerou polonahí, pričom takú príležitosť mu kedysi na začiatku 90. rokov ponúkol v Hollywoode debutujúci John Woo v Živom terči. Spomínate?

V rebríčku „obľúbenci teenageriek“ mu však na päty tvrdo odzadu šliape zase naverbovaný Oded Fehr ako Ardeth Bay, čo sa síce nerád vysvetliť, ale s rotačným guľometom mu to stále pristane. Poteší malý Freddie Boath ako malý O´Connell, novou tvárou je v USA slávny wresler The Rock, ktorý sa mihne na začiatku a konci ako kráľ Škorpión a ktorého takmer až cameo vraj nemalo práve najmenší podiel na tržbách dvojky.

Stephen Sommers natočil sequel, z ktorého nikto veľkú radosť s odstupom času nemá, najmä preto, že je to proste guláš všetkého a napokon až na teenagerov nepobaví nikoho, lebo stratil aj ten náznak kúzla a atmosféry, ktoré jednička ešte mala. Nepomôžu ani zručné akčné sekvencie (najmä naháňačka v Londýne, jedna z mála scén, ktorá skutočne ešte má čosi, čo sa podobá na atmosféru), vulgárny afroamerický pilot vzducholode na hyper-pohon a Rachel Weiszová, pripomínajúca Lindu Hamiltonovú z T2.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.