Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 92 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
The Woman in BlackGhostsRemake

VB, Kanada, Švédsko
95 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Žena v černém
rok: 2012
režie: James Watkins
scénář: Jane Goldman (screenplay), Susan Hill (novel)
hrají: Daniel Radcliffe (Arthur Kipps), Ciarán Hinds (Mr. Daily), Janet McTeer (Mrs. Daily), Shaun Dooley (Fisher), Roger Allam (Mr. Bentley), Sophie Stuckey (Stella Kipps), Alisa Khazanova (Alice Drablow), Liz White (Jennet Humfrye), David Burke (PC Collins), Aoife Doherty (Lucy Jerome)
produkce: Vic David, Tyler Thompson, Todd Thompson, Nigel Sinclair, Paul Ritchie
hudba: Marco Beltrami
keywords: lawyer, gothic-horror, color-in-title, horror-movie-remake, based-on-novel
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 6534

Recenzoval Bloody

Přidáno: 04. červen 2012

Vypadá to, že i u nás se začíná blýskat na lepší hororové zítřky. Koncem letošního února se do českých kin totiž dostala dlouho očekávaná novinka Woman in Black režiséra Jamese Watkinse. Ano, je to mainstream jako prase už kvůli účasti obrýleného kouzelníka z Bradavic. Ale bacha, film má na starosti tentýž člověk, který nás před pár lety příjemně překvapil nesmírně drsným a kvalitním exploiterem Eden Lake. Jim u svého debutu předvedl, že hororový žánr mu sedí perfektně, a že z na první pohled nijak výjimečné látky dokáže vytřískat maximum. Tahle schopnost se mu náramně hodila i u jeho novinky, která není doslovným remakem stejnojmenného snímku z roku 1989, nýbrž novým zpracováním.

Zdejší čtenáři už budou jistě dobře znát onen příběh, takže ve zkratce jen připomenu pro případné sklerotiky. Mladý právník Arthur Kipps je vyslán z Londýna na zapadlý venkov, aby se zúčastnil pohřbu jedné zesnulé ženy. Ta byla majitelkou Domu u Úhořího močálu – tajemstvími opředeného strašidelného sídla, o kterém se místní obyvatelé bojí vyprávět. Arthur však dostane za úkol v onom domě vyřídit právní záležitosti, což má trvat několik dní. Za tu dobu mladík pomalu přichází na kloub jeho děsivé minulosti. Nemluvě o podivné ženě v černých šatech, jejíž přízrak sleduje hrdinu na každém kroku...

Spousta diváků může namítat, že nová verze se až příliš snaží zavděčit dnešnímu publiku. To znamená, že místy až násilně tlačí na pilu a pomalu každých pět minut se ho snaží vyděsit lekačkou, která je navíc podpořena dnes už poněkud levným trikem: zvýšením zvuku. Tenhle názor nejde vyvrátit – v drtivé většině tomu tak skutečně je. Jenže proč se nad tím pozastavovat, když to tak perfektně funguje? Watkins tu navíc věnuje celkem dost prostoru vedlejší dějové linii umírajících dětí (které bylo i v knižní předloze potlačeno na minimum), čímž svůj film hnedka obohatí působivou scénou v hořícím domě. Ono se dá říct, že nová verze oproti té televizní je pro publikum dravější, napínavější a tudíž záživnější. Ta starší zas byla na druhou stranu své předloze věrnější, jelikož ani román od Susan Hillové neobsahoval tolik infarktových momentů, jako právě zde. Jedinou vadou na kráse mi je samotný závěr: klišovitý, od začátku tušený. Pokud by se Watkins držel knihy, nechyběla by větší údernost, marnost a totální bezmoc. Eden Lake hadr.

Oku lahodící je především vizuál snímku. Působivé jsou nejen exteriéry v podobě věčné mlhy, ponurého hřbitova a studených bažin, ale i samotné viktoriánské sídlo u Úhořího močálu. Kamera prochází skrz celý dům, s citem pro detail nahlíží do jeho místností a chytře hledá ty nejtmavější místa a kouty, v nichž se buďto něco lehce pohne, nebo rovnou vyskočí. Ale kočka to tentokrát nebude. Pro odpůrce Harryho Pottera bude překvapením, že čarodějnický učeň Daniel Radcliff tu kupodivu nevypadá ani moc směsně. Naopak, snaží se civilně hrát a divákům tím dokázat, že tenhle film ukočíruje celý sám, aniž by k tomu potřeboval kouzelnickou hůlku. Z mnohých stran slýchávám, že jim do role nesedí takhle mladá tvář. Jenže faktem je, že už původní postava Arthura Kippse JE mladičkým právníkem bez větších zkušeností, typickým „zelenáčem,“ dalo by se říct.

Znovu vzkříšené studio Hammer si tedy na své konto konečně připisuje i mnohem výraznější kousek, než jakými byly doposud levné, a většinou dost průměrné horory (například The Resident s Hilary Swank). Žena v černém není jen poctivou filmařinou, ale především výborně stylizovanou duchařinou v silně gotizujícím nádechu, která nám tu už dlouho chyběla. A naprostou nutností bude hlavně pro ty, kdo pohrdají nekonečným seriálem o paranormálních aktivitách. Takže klidně do ní. Stačí jen přijat pozvání od tajemné ženy do jejího útulného letního sídla, v krbu rozdělat oheň, posadit se na zaprášené křeslo a čekat. Tahle sympatická dáma si vás už ohlídá, návštěvy přímo miluje…



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.