Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 114 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
Baby BloodExploitationSplatter

Francie
82 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Krváček
rok: 1990
režie: Alain Robak
scénář: Serge Cukier (writer), Alain Robak (writer)
hrají: Emmanuelle Escourrou (Yanka), Christian Sinniger (Lohman (L'homme en cuir), Jean-François Gallotte (Richard), Roselyne Geslot (Rosette, la caissière du self), François Frappier (Le premier camionneur / Leopard Deliveryman (as François Frapier), Thierry Le Portier (Le dompteur), Rémy Roubakha (Le chauve du taxi / Passenger in Taxi), Eric Averlant (Le chauffeur du car / Driver of Car), Alain Robak (Voix du monstre (as Roger Placenta), Alain Chabat (Le passant égorgé / Passer by)
produkce: Joëlle Malberg, Irène Sohm, Ariel Zeitoun
hudba: Carlos Acciari
keywords: circus, baby, blood, pregnancy, female-nudity, nudity, foetus, death, female-frontal-nudity, murder, runaway, bare-breasts, circus-performer, violence
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 6538

Recenzoval Bloody

Přidáno: 31. květen 2010

Že Francouzi patřili ke špičce hororového žánru už mnohem dříve, dokazuje u nás nepříliš profláklý snímek Baby Blood, okruhovým fanouškům však známý z videopůjčoven jako Krváček. Film se po dlouhé době dostal ke mně hlavně díky novému pokračování s názvem Lady Blood. Ale pozor! Kromě ústřední hrdinky nemá tahle sračka s předchozím snímkem absolutně nic společného. Čtenáře tímto důsledně varuju! Zato Krváček, to je jiná třída. Tahle brutální jízda si vaši pozornost bezprostředně zaslouží.

Mladá dívka Yanka žije se svým agresivním a žárlivým přítelem v obytném přívěsu. Její poutní cirkusový život však skončí jedné noci, kdy je oplodněna nechutným tvorem připomínající bohaprosté hovno. Žena posléze zjistí, že je těhotná, ale není to obyčejný průběh těhotenství. Plod uvnitř si žádá neustálý přísun krve pro svůj růst. Vystrašená Yanka utíká od milence pryč. Jenže po měsíci si jí žárlivý přítel najde v jednom zaprášeném příbytku. Usmíření se nekoná, místo toho ho Yanka vykuchá jako prase a opět se dává na útěk. Dívka si neví se situací rady a několikrát se pokusí o sebevraždu. Dítě chce ale přežít za každou cenu a jeho matce se nepochopitelně podaří vždycky přežít. Nenasytný plod baží po další krvi a tak si Yanka pokaždé vyhlídne vhodnou oběť, nejlépe nadrženého samce, který si od dívčích svodů slibuje soulož na jednu noc. Situace se ještě několikrát opakuje, až nachází devátý měsíc jejího těhotenství. Dítě je konečně připraveno se narodit, samozřejmě za nutně tragického sledu krvavých událostí.

Co je to za monstrum, které má mladá žena přivést na svět? Kromě úvodního prologu, co nás jeho hlas odkáže k samotným počátkům vývoje Země, se o jeho původu nedozvíme zhola nic. Jeho zrození má však přinést zhoubu lidstva. Dá se tedy říct, že naše existence je závislá na matčině rozhodnutí, jestli zabít své dítě, tím pádem i sama sebe, nebo z čistě banálních důvodů ho bezpečně donosit. Mateřský instinkt vám bude asi jasnou odpovědí. Zvláštností filmu je, že plod promlouvá k hrdince. Nepředstavujte si ale situace z rodinné komedie Kdopak to mluví. Nejen, že jí se svým znepokojujícím hláskem (mimochodem, v originále patří jeho hlas režisérovi Alain Robakovi) vyhledává mamince vhodné kandidáty, ale oni mezi sebou vedou telepatické dialogy, jako třeba na téma sexuální rozkoš a touha po opačném pohlaví.

Tím se dostávám k mužům, kteří tu mají trochu netypické postavení. Film ukazuje mužské plemeno jako špinavou a oplzlou chamraď. Všichni to jsou většinou agresoři, děvkaři nebo úchyláci. Oproti tomu je žena čistá a cílevědomá bytost. Jakoby režisérem byla feministická dáma, ale to by tu nejspíš nebyla taková porce nahoty, jaká se nám tu nabízí. O to více mužské oko zamrzí, že herečka ztvárňující Yanku není taková kost, jak by si většina chlapů přála. Vlastně je spíše ošklivá. Jenže nejsme v americkém, nýbrž v evropském filmu, takže na Scarlett Johansson nebo Megan Fox zapomeneme.

Hlavně si od filmu neslibujte strašidelnou a nervy drásající podívanou, v takovém případě byste utřeli nos. Tady se na atmosféru nehraje, jedná se spíš o sled špinavých, neestetických scén, do níž se čím dál častěji vkrádají násilné záběry. Převážně poslední třetina se změní v nekontrolovatelný masakr, v němž se dostanou na řadu nejen klasické nůžky a nože, ale dojde i na opravdu nevídané smrtící hrátky s kyslíkovou maskou i kyslíkovou bombou! A povím vám, takové svinstvo se blbě uklízí. Zato obyčejné bourání aut není technicky dobře zvládnuté. Celé nehodě většinou předchází jeden zrychlený záběr blížícího se vozu (vzpomínáte na staré grotesky?), střih, a pak už jenom vidíme automobil nabouraný do zdi nebo do stromu. Tyto vady na kráse jsem však překousl s konstatováním, že kvůli nim na to nekoukám. Chvílemi stagnující děj a ne moc přesvědčivé výkony však hororového diváka asi těžko odradí, pro fanouška gore je Baby Blood dokonce malou povinností. Takže směle do něj, litovat nebudete.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.