Welcome to


Hledání

 

Login
Přezdívka 
Heslo 

Ještě nemáte svůj účet? Můžete si jej vytvořit zde. Jako registrovaný uživatel získáte řadu výhod. Například posílání komentářu pod jménem, nastavení komentářů, manažer témat atd.
 

Kdo je online
Právě je 148 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online.

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
Seznam uživatelů
 

Doporučujeme
 

  
The WolfmanWerewolf

VB, USA
103 minut

    
trailer    web    imdb 

česky: Vlkodlak
rok: 2010
režie: Joe Johnston
scénář: Andrew Kevin Walker (screenplay) and), David Self (screenplay), Curt Siodmak (1941 motion picture screenplay)
hrají: Simon Merrells (Ben Talbot), Gemma Whelan (Gwen's Maid), Emily Blunt (Gwen Conliffe), Benicio Del Toro (Lawrence Talbot), Mario Marin-Borquez (Young Lawrence), Asa Butterfield (Young Ben), Cristina Contes (Solana Talbot), Anthony Hopkins (Sir John Talbot), Art Malik (Singh), Malcolm Scates (Butcher)
produkce: Bill Carraro, Sean Daniel, Benicio Del Toro, Ryan Kavanaugh, Stratton Leopold
hudba: Danny Elfman
keywords: scotland-yard-inspector, werewolf, inspector, telescope, mirror-showing-monster, horse-riding, blood-spatter, delusion, blood, london-england, no-opening-credits, shot-in-the-chest, full-moon, father-versus-son, horse-drawn-carriage, foot-chase, severed-leg, curse, 1890s, crash-through-window, další...
titulky: hledat na OpenSubtitles.org
hits: 6603

Recenzoval Sinner

Přidáno: 01. červen 2010

Sila remake-ov filmov spočíva v tom, že dávajú divákovi nádej, že to dobré môže byť s použitím súčasnej techniky ešte lepšie. Hoci sa tak stáva naozaj len zriedka, mnohí neodolajú nutkaniu a v napätí očakávajú príchod mladšieho súrodenca filmu, pri ktorom kedysi strávili príjemné chvíle. Žiaľ, niekedy je to len komerčný ťah na zaručenie toho, že sa filmárom vráti aspoň to, čo do filmu investovali. Súčasný „The Wolfman” (2010) má svojho rovnomenného predchodcu z roku 1941. Hlavnými lákadlami oproti originálu môžu byť pre diváka modernejšie spracovanie, obsadenie úžasného Anthonyho Hopkinsa v jednej z hlavných úloh, možnosti špeciálnych trikov pomocou počítačových efektov, či meno Danny Elfman, ktorý je právom uznávanou špičkou medzi tvorcami filmovej hudby.

Musím sa priznať, že úvodné minúty filmu na mňa hlboko zapôsobili. Dobová atmosféra a kostýmy, temné kulisy Anglicka 19-teho storočia a príchod Anthonyho Hopkinsa na scénu ma navádzalo k tomu, aby som po dlhšom čase uvažoval nad deviatkovým, ak nie najvyšším hodnotením. Vražedný amok, ktorý sprevádzalo zjavenie sa vlkolaka v tmavom lese je presne tým, čo by som od takto ladeného filmu čakal a v čo som dúfal. Počítačové efekty majú pred sebou ešte kus cesty, čo aj tu vidieť hlavne pri animácii zvierat. Medveď skupiny Cigánov, či jeleň slúžiaci ako návnada sú síce ďaleko k dokonalosti, ale premena človeka na vlkolaka je pastvou pre oči (z čoho je jasné, kde boli priority tvorcov). Avšak už útok na cigánsky tábor pôsobí, že je viac na efekt, ako v prospech filmu. Neskôr sa začali množiť zábery, ktoré na mňa pôsobili ako neprirodzené, či naaranžované. Rovnako aj výkony vedľajších postáv na mňa veľmi nezapôsobili a tak sa moje hodnotenie začalo približovať nadštandardnému 7/10 a ku koncu kleslo ešte nižšie. Neohrozené vyčíňanie vlkolaka v meste sa stalo jedným z posledných klincov do rakvy ešte pomerne vysokého hodnotenia.

Za najlepšie scény určite považujem spomienky na detstvo hlavného hrdinu, ktoré mi atmosférou pripomenuli film The Others. Medzi horšie asociácie patrilo, keď mi „niečo“ pripomenulo Gluma z Pána prsteňov. Efekt tzv. viacnásobného zľaknutia, úspešne použitý napr. vo filme In the Mouth of Madness tu taktiež akosi nefunguje.

Kto čaká priemerný film, alebo sa nepovažuje za náročného diváka, nech si užije popcornový večer doma, alebo v kine a strávi bez väčšej ujmy čas pri sledovaní tohto dvojhodinového snímku. Kto však ako ja dúfal od prvého uvedenia traileru v niečo (aspoň v nejakom ohľade) výnimočné, bude určite sklamaný, že film je len oddychovou záležitosťou. Snaží sa o drámu, rozvíja romantickú zápletku, ponúka akciu, príjemný vizuálny zážitok, ale zlyháva vo všetkom spomenutom. Myslím si, že filmu vážne škodí táto nejednotnosť jednotlivých prvkov.

Čo dodať na záver? Anthony Hopkins je skvelý herec, ale „The Wolfman” neposkytuje priestor na to, aby dostatočne žiaril. D. Elfman tvorí skvelú hudbu, ale nemyslím, že by v tomto filme predviedol viac, ako je jeho štandard. Animácia premeny na vlkolaka je úžasná, ale napríklad jeho beh po strechách mesta, či spomínané modely zvierat už tak presvedčivé nie sú. Jediná strašidelná scéna spomienok z detstva je podarená, ale ďalej sa film nesnaží udržať zimomriavkovú atmosféru. Herecké výkony hlavných postáv sú väčšinu času uveriteľné, nie však nezabudnuteľné. Snaha o pridanie deja a zápletky si zaslúži pochvalu, ale ostáva akosi nedotiahnutá (V bratstve vlkov sa to podarilo o čosi lepšie). Zaujala ma myšlienka vlkolactva ako niečoho, čo sa dá kontrolovať, avšak stáva sa niečím, čo „hrdina” viac krotiť nechce, alebo sa mu pocit moci stáva závislosťou ako Mr. Hyde pre Dr. Jekylla. Myslím si, že v rámci žánru je z čoho vyberať. Ak niekto chce dobrý vlkolačí horor, pozrie si Silver Bullet, podarenú drámu spolu s výnimočným hereckým výkonom Jacka Nicholsona reprezentuje Wolf, zábavný American Werewolf in Paris, akčný Underworld. Najnovší The Wolfman má zo všetkého trošku, ale poriadne nič. Tak si môžem len povzdychnúť nad premárneným potenciálom filmu, ktorý sa mohol zapísať do dejín žánru, namiesto toho však skončil ako jeho nevýrazný zástupca.



Pokud chcete ohodnotit film, použijte k tomu prosím komentář.
K debatě nad osobou recenzenta, recenzí, technickými detaily či k reakci na předchozí příspěvky slouží diskuse, po kliknutí na tlačítko se sama založí. Díky.
Vulgární a pravidla nerespektující komentáře budou vymazány.